Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:32:05 GMT

صاحبان برخی حساب های معاملات فردایی، خارجی هستند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۵۱۷۶

صاحبان برخی حساب های معاملات فردایی، خارجی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجفی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی هم در نشست خبری دادگستری استان تهران که به مناسبت هفته قضائیه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت ورود دادستانی به محدودسازی حساب‌های بانکی در برخورد با معاملات فردایی گفت: در بحث اخلال در نظام اقتصادی برخورد به طرح مختلف پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اینکه برخورد با قاچاقچیان ارر انجام شد برخی افراد اقدام به جابه جایی فعالیت‌ها به کانال‌ها و اتاق‌های معاملات کردند.

وی افزود: بخشی از این معاملات فردایی انجام می‌شد و نه ارزی در کار بود و نه طلایی. تسویه حساب روزانه انجام می‌شد و قیمت سازی کاذب صورت می‌گرفت و در نظم اقتصادی اخلال ایجاد می‌کرد.

سرپرست دادسرای مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصاد تصریح کرد: مصوبه‌ای در این خصوص از سوی سران قوا در این رابطه مطرح شده بود که در دستور کار قرار داشت.

نجفی افزود: تعدادی از حساب‌ها صاحبان خارجی داشت و به بستری برای پولشویی تبدیل شده بود. با توجه به اینکه در مصوبه مصادیق و موارد مربوط به اخلال در نظام اقتصادی پیش بینی شده بود، بیش از ۲۰ حساب اصلی و تعدادی حساب فرعی مسدود شد.
البته برخی ممکن است دفاعیات داشته باشند که در حال بررسی است.

کد خبر 5523343 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاملات فردایی دادستانی تهران ارز قیمت طلا رضا نجفی شهرداری تهران شورای شهر تهران حج تمتع هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه علیرضا زاکانی غلامحسین محسنی اژه ای شورای شهر مواد مخدر پلیس راهور علی القاصی مهر مترو میراث فرهنگی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • حواله علی پی
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان