Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:53:03 GMT

عشایر مناطق ییلاقی سهند در مراغه آرد و نان ندارند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۵۱۹۶

عشایر مناطق ییلاقی سهند در مراغه آرد و نان ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، به دلیل تأمین نشدن به موقع آرد عشایر میهمان مراتع سهند در مراغه به شدت مشکل تأمین نان دارند.

با هدف بررسی مشکل تأمین آرد، راه‌ها و پنل‌های خورشیدی مورد نیاز عشایر شورای اداری عشایر سهند با حضور مدیران کل عشایر آذربایجان شرقی و غربی در مراغه برگزار شد.

ریش سفید یکی از طایفه‌های عشایر گفت: به خاطر تأمین نشدن آرد، نان را به صورت آزاد از روستاهای مسیر سهند و یا بازار مراغه تأمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: در بازار آزاد هربسته نان به دو برابر قیمت عرضه می‌شود.

پناهی نیز گفت: به خاطر نبود آرد، خانواده‌ها، نان مورد نیاز خود را با پیمودن بیش از ۳۰ کیلومتر از شهرهای مراغه، بستان آباد و تبریز تأمین می‌کنند.

یکی از خانم‌های عشایر نیز تصریح کرد: به خاطر تأمین نشدن سهمیه آرد مجبور هستند هر کیسه آرد را از بازار آزاد خریداری کنند.

رضا خاکسار جوان عشایر همچنین در این نشست گفت: در کنار کمبود آرد و نان، عشایر مناطق شاه یوردی راه دسترسی مناسب به مراتع را ندارند.

وی افزود: تردد در برخی از مناطق به خاطر تخریب راه براثر سیل تنها با ماشین‌های کمک‌دار امکان پذیر است.

آقای علیلو نیز گفت: تأمین نشدن پنل‌های خورشیدی برای عشایر برای شارژ گوشی و روشن کردن شبانه محوطه چادرها از مشکلات این روزهای عشایر است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: آرد مورد نیاز برای عشایر این استان از طریق تشکل‌های عشایر تأمین و در حال توزیع است.

آل هاشم افزود: عمده مشکل تأمین آرد در عشایر میهمان است و این اداره کل آمادگی دارد در صورت تأمین شدن آرد از طریق استان‌های مبدا آن را بین عشایر توزیع کند.

وی اضافه کرد: مراتع آذربایجان شرقی میزبان خانواده‌های عشایر از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان است.

به گفته مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی بهسازی راه‌ها مرتع سهند از اول تیز آغاز شده و بخشی نیز از هفته آینده با تأمین بولدوزر بازگشایی می‌شود.

ناجی مدیر کل امورعشایر آذربایجان غربی نیز گفت: سهمیه آرد مورد نیاز عشایر شهرستان میاندوآب با پیگیری از فرمانداری و اداره غله این شهرستان به زودی تأمین می‌شود.

وی افزود: سهمیه آرد هر نفر از عشایر در ییلاق ۱۲ کیلوگرم است.

ناجی در خصوص تأمین پنل‌های خورشیدی اضافه کرد: در یک ماه گذشته ۷۰ دستگاه پنل‌های خورشیدی توزیع شده و برای ۲۴۰ دستگاه دیگر نیز اعتبار تأمین شده و در روزهای آینده توزیع می‌شود.

همه ساله با آغاز بهار و گرم شدن هوا ۷۵۰ خانوار عشایر از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی با ۱۳۰ هزار رأس دام به مراتع سهند کوچ می‌کنند.

کد خبر 5523256

منبع: مهر

کلیدواژه: آرد نانوایی صنعت آرد و نان مراغه بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه اردبیل سنندج هفته قوه قضاییه کرمانشاه خراسان رضوی شیراز آمار کرونا سفر استانی بیرجند عشایر آذربایجان پنل های خورشیدی آذربایجان شرقی تأمین نشدن مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه