Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد محمدرضا بیاتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برخی‌ها تعلل در انتخاب شهردار را متوجه رئیس شورا می‌دانند، گفت: این نکته را باید اصلاح کنم شخص انتخاب شده با رای اعضای شورا به مرحله نهایی رسید و رای رئیس شورا نیز همانند رای دیگر اعضا است و برتری نسبت به آن‌ها ندارد و اکنون شخص انتخاب شده توسط نائب رئیس شورا به وزارت کشور معرفی شده و هنوز نتیجه‌ای از وزارتخانه به ما اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت نائب رئیس تنها در غیاب رئیس شورا مجاز است

رئیس شورای شهر شهرکرد افزود: در ماده ۶ آیین‌نامه انتخاب شهردار ۱۳ بند و ۳ تبصره دارد که در بند ۱۳ بیان شده، کلیه مکاتبات رسمی شورا باید با امضای رئیس شورا باشد و نائب رئیس تنها می‌تواند در غیاب رئیس وظایف او را انجام دهد، همچنین در بند ۹ رئیس شورا را سخنگوی شورا معرفی کرده، مگر اینکه اعضا در جمع‌بندی شخص دیگر را به عنوان سخنگو اعلام کنند.

بیاتی ادادمه داد: رفتاری غیر از این تخلف محسوب می‌شود و اگر رئیس شورا مطلبی را بیان کند در اصل جمع‌بندی نظرات شورا را گفته است و سلیقه شخصی در مطالب مطرح شده لحاظ نمی‌شود.

وی ادامه داد: در انتخاب شهردار شهرکرد قبلا متذکر شده بودم که فرد منتخب شرایط قانونی را ندارد اما شخص منتخب در حضور بنده با امضای نائب رئیس به وزارتخانه معرفی شده که همچنان منتظر طی شدن مراحل قانونی این رفتار و نتایج وزارت‌خانه هستیم.

همه منازل شهر از منظر ایمن‌سازی بررسی می‌شوند

 بیاتی به رفع مشکلات شهری اشاره کرد و گفت: در طرح تایید منازل امن، بررسی عمومی همه منازل شهر در اولویت است و سپس منازل از نظر مقاومت در برابر آتش‌سوزی، زلزله و استحکام ساخت‌ و سازها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به ترافیک شهری اشاره کرد و با بیان اینکه تعریض معابر تنها راه حل مقابله با ترافیک نیست، اظهار داشت: اتصال کمربندی جنوب برای رفع ترافیک شرق و غرب، ایجاد رینگ‌های کوچک داخل شهری از جمله بلوار امام علی(ع)منظریه به سمت میرآبادغربی، ایجاد پارکینگ در سطح شهر و استفاده از حیاط مدارس در صورت توافق آموزش و پرورش را از جمله راه‌های حل ترافیک در شهرکرد دانست.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح را نیز یک روش مقابله با تکرافیک دانست و افزود: تاکنون دو تقاطع طالقانی و معلم بررسی شده‌اند و کمربند جنوب و بوعلی نیز در دست مطالعه است. 

 وی به برگزاری کمیسیون شهرسازی کلان شهرها و مراکز استان‌ها در سه روز اول تیرماه اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه به صورت فصلی هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود که بنده به عنوان کمیته شهرسازی، نماینده شیراز به عنوان کمیته معماری و نماینده اصفهان نیز به عنوان کمیته بازآفرینی در این اجلاس حضور داشتند.

بیاتی منابع درآمد پایدار شهری، بافت‌های شهری و ناکارآمد، مدیریت حریم شهری، ایجاد دادگاه ویژه شهرداری در استان‌ها، وضعیت مسکن ملی و مدیریت جامع شهری را از جمله مسائل مطرح شده در این نشست برشمرد.

بافت‌های شهرکرد، اشکفتک، مهدیه و چالشتر شامل طرح بازآفرینی می‌شود

وی با بیان اینکه با وجود ۸۴ هکتار بافت فرسوده در شهرکرد این موضوع در اجلاس مطرح شد، گفت: مهدیه و اشکفتک دارای بافت ناکارآمد و چالشتر بافت تاریخی و ناکارآمد دارد که مشمول طرح بازآفرینی می‌شوند لذا سیاست‌های دولت در اجرای این طرح مطالبه شد.

رئیس شورای شهر شهرکرد ادامه داد: طبق اطلاعیه دولت برای بافت‌های فرسوده پروانه‌های رایگان صادر می‌شود، همچنین دولت در نظر دارد تا طرح‌های محرک توسعه مانند احداث کانون‌های فرهنگی، کتابخانه و موارد دیگر را در بافت‌های فرسوده انجام دهد.

وی بیان داشت: در این اجلاس تصویب شد که ۱۰ درصد منازل نهضت ملی در بافت‌های فرسوده ساخته شود هرچند به علت نبود زیرساخت در این مناطق ساخت هر ساختمان ۳ الی ۴ میلیون هزینه مازاد نسبت به مناطق جدید شهر می‌طلبد.

بیاتی در پایان به بازبینی رای‌های قلع‌و‌قمع در کمیسیون ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: در این طرح زمین‌های قولنامه‌ای مورد بازبینی قرار می‌گیرند و مواردی از جمله رفع محدوده تراکم زمین‌های بافت فرسوده، پرداخت «جبران حق توسعه» به صاحبان املاک در بافت‌های تاریخی و هرجایی که دولت مانع توسعه آن شده است، حمایت از شهرداری‌ها با خرید اتوبوس، پرداخت تخلفات رانندگی متناسب با شهرها، پرداخت جرایم آلایندگی شهرها و تحویل طرح‌های جامع و تفصیلی متولیان شهرداری از جمله مصوبات این اجلاسیه بود.

وی افزود: اعضای شورا با انتخاب مردم روی کار آمده و شنونده نظرات، مسائل، مشکل و حتی راهکارهای مردم و رسانه‌ها در فضای واقعی و مجازی است، البته که وجدان و عدالت هم می‌طلبد که دوستانه رفتار کنیم و از رفتار مغرضانه و حاشیه‌ای به دور باشیم.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد ایمن سازی منازل ترافیک شهری انتخاب شهردار رئیس شورا نائب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی، صبح شنبه در جلسه بازآفرینی شهری کرمان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر کرمان به عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

وی، با بیان اینکه ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه‌ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان، از جمله نیازهای شهر کرمان می‌باشد تصریح کرد: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

علی بابایی، ضمن تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری گفت: این مناطق از ظرفیت مطلوبی در جهت تأمین مسکن نیز برخوردار می‌باشند.

وی، همچنین با مطلوب دانستن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است افزود: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگر است که نیازهای مردم از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

کد خبر 6089952

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست