Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد دادفر گفت : طبق برنامه آزمون طی روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه (۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیر) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گفته مسئول حفاظت آزمون استان کرمانشاه این آزمون در صبح روز‌های یاد شده برگزار می‌شود، صبح روز چهارشنبه داوطلبین رشته هنر، روز پنج شنبه رشته علوم انسانی و ریاضی، روز جمعه رشته تجربی و روز شنبه داوطلبین رشته زبان‌های خارجی باهم رقابت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تعداد داوطلبین شرکت کننده از کرمانشاه در کنکور امسال ۴۸ هزار و ۳۴ نفر شامل ۲۹ هزار و ۸۳ داوطلبت زن و ۱۸ هزار و ۹۵۱ داوطلب مرد است این تعداد نسبت به آزمون پارسال که ۴۳ هزارو ۹۶۸ نفر داوطلب داشتیم، ۴۰۶۶ نفر افزایش نشان می‌دهد.

 بیشترین میزان شرکت کنندگان در زیرمجموعه گروه علوم تجربی است ۲۴ هزار و ۳۰ نفر از داوطلبین از رشته علوم تجربی هستند که حدود ۵۰ درصد از کل داوطلبین را شامل می‌شود.

در حوزه ریاضی هم جمعا ۲۸۲۰ نفر شرکت کننده داریم که علیرغم اینکه نسبت به پارسال تغییری نکرده، اما از آنجایی که تنها ۵.۹ درصد از کل شرکت کنندگان در کنکور امسال را شامل می‌شود، رقم نگران کننده‌ای است و زنگ خطری برای این رشته محسوب می‌شود که مسئولین باید فکری برای آن کنند.

 تعداد شرکت کنندگان رشته علوم انسانی ۱۳ هزار و ۴۵۲ نفر است این تعداد ۲۸ درصد از کل داوطلبین را تشکیل می‌دهد که نسبت به پارسال حدود سه درصد افزایش دارد.

 در گروه هنر ۲۵۳۵ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۵۱۹۷ نفر داوطلب داریم که به ترتیب ۵.۳ و ۱۰.۸ درصد از کل داوطلبین استان را به خود اختصاص داده اند.

 کنکور سراسری امسال در ۱۴ حوزه اصلی کرمانشاه و ۱۳ شهرستان برگزار می‌شود، دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش حوزه‌های مهم در شهر کرمانشاه هستند.

کارت ورود به کنکور سراسری از فردا (یکشنبه، پنجم تیر) از سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبین برای ورود به آزمون باید حتما این کارت را بعلاوه کارت شناسایی همراه داشته باشند.

کنکور سراسری امسال راس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود، درب حوزه‌های امتحانی از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح باز است و باتوجه به تعداد بالای داوطلبین، پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از تجمع در مقابل درب ورودی حوزه امتحانی، آمدن خود را به محل آزمون مدیریت کنند.

باتوجه به تداوم شرایط کرونایی، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی را نیز در این آزمون با شدت بیشتری رعایت خواهیم کرد.

 با متخلفین آزمون برخورد خواهد شد، به داوطلبین توصیه می‌شود از آوردن هرگونه تجهیزات الکتریکی مانند گوشی همراه، هندزفری و ... با خود به محل آزمون خودداری کنند، چراکه حتی اگر بصورت غیرعمد باشد نیز به عنوان تخلف شمرده می‌شود و برخورد قانونی همچون محرومیت از یک تا ۱۰ سال را به همراه خواهد داشت.

تمام عوامل اجرایی و حوزه‌های امتحانی مجهز به تجهیزاتی شده اند که امکان شناسایی افرادی که وسایل تقلب را به همراه دارند، فراهم می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون سراسری کنکور سراسری داوطلبان کنکور درصد از کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب کنکور در مازندران

ایسنا/مازندران  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران و نماینده تام‌الاختیار آزمون سراسری گفت: در کنکور امسال ۳۸ هزار و ۵۱۰  داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۱۷  داوطلب زن و ۱۴ هزار و ۹۳  داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی هستند.

رحمت عباس‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت برگزاری آزمون کنکور، اظهار کرد: آزمون سراسری به‌عنوان یکی از مولفه‌های امنیت ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: این آزمون یکی از مقاطع حساس و تعیین‌کننده برای دانش‌آموزان و والدین آنهاست و تلاش تمامی حوزه‌های امتحانی در استان باید بر آن باشد تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به اعتماد عمومی مردم وارد نشود.

وی از تمامی عوامل اجرایی و حفاظت، خواستار هماهنگی، هم‌افزایی بیش از پیش و رعایت دقیق دستورالعمل‌های اجرایی و حفاظتی به منظور برگزاری آزمونی امن و با کیفیت شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران گفت: در کنکور امسال ۳۸ هزار و ۵۱۰  داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول به رقابت می‌پردازند.

عباس نژاد تصریح کرد: از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۱۷  داوطلب زن و ۱۴ هزار و ۹۳  داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی شهرهای آمل، بابل، بابلسر،‌ بندپی شرقی،‌ بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت می پردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • رقابت ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب کنکور در مازندران
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • کشف دو کانال بزرگ تقلب در کنکور با بیش از ۵۰ هزار نفر عضو