Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمایشگاه نقاشی «آوای رنگ» شامل ۴۰ اثر از شهین محمودوند عصر امروز در سالن نگارخانه سینما انقلاب شهرستان پارس‌آباد گشایش یافت.

این نمایشگاه تا ۸ تیرماه از ۱۰ صبح الی۲۰ شب در محل نگارخانه سینما انقلاب پارس‌آباد برای بازدید عموم دایر است.

شهین محمودوند در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه ۴۰ قاب عکس در این نمایشگاه، به نمایش گذاشته شده است اظهار کرد: به‌خاطر علاقه به طبیعت در سفرهای خود به عکاسی پرداختم و سپس  به نقاشی آن‌ها با اصلاح برخی عناصر پرداختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از آثاری که از طبیعت نقاشی کرده‌ام، می‌تواند در قالب دیوارنگاره هم اجرا شود و به زیباسازی شهر و معرفی این مناظر زیبا به عموم مردم کمک کند.

این هنرمند پارس‌آبادی گفت: هنر می‌تواند ابزاری مناسب و موثر در جهت آموزش و ارتقاء فرهنگ‌سازی در جامعه و خانواده معرفی شود.

ضرورت ساخت نگارخانه رسمی در شهرستان پارس‌آباد 

حسن لامعی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به جایگاه ویژه هنر اشاره و اظهار کرد: بخش اعظمی از تاریخ بشر به‌وسیله هنرِ نقاشی ثبت و ضبط شده و امروز به دست ما رسیده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد هنری می‌تواند علاوه بر معرفی هنرمندان و آثار آن‌ها به جامعه، زمینه‌ساز جذب نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فضاهای فرهنگی و هنری شده و رونق بیشتری به مجتمع‌های فرهنگی و هنری دهد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به اینکه بیشتر آثار برای اولین بار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند، بیان کرد: تابلوهای ارائه شده در این نمایشگاه، با موضوع طبیعت ایران است.

لامعی از نبود نگارخانه رسمی در شهرستان پارس‌آباد انتقاد کرد و از مسوولان خواست در جهت ساخت نگارخانه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/3727/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه نقاشی نمایشگاه نقاشی آوای رنگ هنر نقاشی پارس آباد شهرستان پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد

اولتان قالاسی مجموعه آثاری باستانی شامل ارگ مرکزی، شهر بیرونی و منطقه صنعتگران، گورستان تاریخی، تپه اولتان، خندق و کانال‌های باستانی در جنوب رود ارس و شمال شهر فعلی اولتان است.

اولین کاوش در اولتان قالاسی در سال ۱۳۵۱ انجام شده و این محوطه در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دور جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در این محوطه در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ و سال ۱۳۸۷ انجام شده و تعیین عرصه و حریم محوطه نیز در سال ۱۳۹۸ انجام پذیرفته و در شورای حرایم کشور به تصویب رسید و اکنون در حال اجرا است.

به دلیل اهمیت قلعه اولتان برای اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل، در سال ۱۴۰۱ بررسی آرکئوژئوفیزیک این محوطه توسط دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شد و در همین سال و به دنبال آشکار شدن آثار در عملیات راهسازی، بخش جنوبی مجموعه اولتان قالاسی مورد کاوش نجات بخشی قرار گرفت و بخش دیگری از این کاوش نجات‌بخشی نیز از اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام شد که آثار قابل توجهی نیز در این کاوش‌ها به دست آمد.

اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرده است: پیش از این پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی میراث‌ فرهنگی را به وزارتخانه متبوع داده و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این موضوع است و از هر اقدامی که بتواند به حفظ آن کمک کند دریغ نخواهد کرد.

به گفته رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، تابوت‌های چوبی دوره اسلامی به دست آمده از گورستان قلعه اولتان پارس‌آباد، آن را نسبت به گورهای ادوار اسلامی متمایز می‌کند و این محوطه ارزش تبدیل به پایگاه ملی میراث فرهنگی را دارد.

محوطه باستانی اولتان قالاسی یا قلعه اولتان در ۱۲ کیلومتری شهرستان پارس‌آباد مغان از توابع استان اردبیل و در حاشیه رود مرزی ارس یا آراز و ۵۰۰ متری غرب روستایی به نام اولتان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار