Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید ابراهیم رئیسی شنبه شب 4 تیرماه 1401 در ششمین گفت وگوی تلویزیونی برخی موضوعات اقتصادی و سیاست های دولت سیزدهم را تشریح کرد. 

به گزارش عصرایران، گزیده ای از سخنان رئیس جمهور بدین شرح است:

- گفت و گو با مردم و با مردم بودن برای دولت فرصت بسیار خوبی است.   - همواره تلاش کردم ارتباطمان را با مردم تداوم دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  - نفس با مردم و ارتباط برقرار کردن برکات بسیاری دارد.   - تاکید جدی برای ارتباط دولتمردان با مردم دارم.   - از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده اشتباه می‌شد و در سفره مردم قرار نمی‌گرفت.     - در ابتدای دولت مقدمات و زمینه ها برای اصلاحات اقتصادی فراهم نبود،بعد از ۷ ماه اصلاحات اقتصادی را آغاز کردیم.   - اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق می‌افتاد و اگر یک سال زودتر این اتفاق می‌افتاد، هزینه کمتری برای کشور داشت.   - مردم در این اصلاح بسیار با دولت همراهی کردند و دشمنان را ناکام گذاشتند.   - با همراهی و صبوری مردم اقدامات دولت نتیجه خواهد داد و شرایط تغییر خواهد کرد.   - ارز ترجیحی در قانون بودجه ۱۴۰۱ قرار داده نشده بود، از ارز ترجیحی برای سفره مردم استفاده نمی‌شد، بخشی از این ارز در رانت و فساد و دلالی ها صرف می‌شد.   - ادامه تخصیص ارز ترجیحی موجب افزایش فاصله طبقاتی بود، قیمت کالاهایی که با ارز ترجیحی وارد می شد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته بود.   - ارز و نقدینگی کشور باید به طرف تولید برود.    - حتی کالاهایی که به آنها ارز ترجیحی اختصاص داده شده بود، قیمت آنها رشد می کرد و معلوم بود تخصیص ارز ترجیحی تاثیری نداشته است.    -در خرداد و تیر ۱۴۰۰ اعلام شد که ما ۶۵ درصد افزایش قیمت کالاهای اساسی را داشتیم. این مربوط به قبل از جنگ اوکراین است که وضعیت جهانی شرایط خاصی را ایجاد کرده و امنیت قضایی را تحت‌الشعاع قرار داده است.   - قاچاق کالا باعث میشد بازار کشورهای همسایه پر از کالاهای ایرانی باشد.   - برنامه‌ای برای تغییر قیمت سوخت نداریم.   - آثار تورمی فعلی در زمان کوتاهی آثارش از بین می رود.   - علت تغییر قیمت کالا‌ها باید مشخص شود و اتحادیه‌های صنفی باید آن را برای مردم روشن کنند.   - لایحه ای تهیه کرده ایم برای مجلس تا برخی از افزایش قیمت ها را بگذاریم برای سالها بعد.   - اگر برای مردم تبیین بشود مردم همراهی می کنند.   - یکی از فواید {اصلاح اقتصادی} در راستای ریشه کنی فقر مطلق است. کسی که فقط درآمدش یارانه است، الان دارد 2 میلیون می گیرد و شرایطش متفاوت است.   - این کاری که در رابطه با یارانه ها شد حتما گامی است در جهت بهبود فاصله طبقاتی در کشور.   - با میزان یارانه ای که می دهیم مبلغی برای کسری بودجه نمی‌ماند.   - ۲۹ هزار میلیارد در این ۲۰ روز اخیر فاکتور دولت قبل را پرداخت کردیم.   - ۴۰ درصد درآمد نفت در صندوق توسعه ملی می رود و ۴۵ درصد پول نفت به دولت می رسد.   - اساس نشست های دولت برای شفاف سازی برای مردم است.

- قابل قبول نیست کالایی که به طرح اصلاح اقتصادی ربط مستقیم و غیرمستقیم ندارد، گران شود.

-تا قطعی نشدن وضعیت کالابرگ الکترونیک یارانه نقدی پرداخت می شود.

- قیمت نان، دارو و بنزین هیچ تغییری نمی کند. اگر قرار به تغییر شد با تمهید مقدمات و توضیحات به مردم انجام می شود.

- درچهار سال ، چهار میلیون مسکن ساخته می شود.

- تنش آبی با مدیریت مناسب قابل کنترل است.

- خنثی سازی تحریم ها را قرارگاهی به ریاست معاون اول  دنبال می کند.

-ما بنای تعطیلی مذاکره را نداریم اما ازمواضع خود عقب نشینی نمی کنیم.

-  فرهنگ ازدواج باید در جامعه رشد پیدا کند. همه دستگاه ها موظف هستند قانون افزایش جمعیت را اجرا کنند ما هم قانون را در همه ابعاد آن اجرا می کنیم.

- دنبال عادلانه سازی حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان هستیم اما این کار باید به نحوی انجام شود که هزینه های دولت افزایش نیابد، زیرا آثار تورمی در پی خواهد داشت.

- ۴۰ درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می شود، ۱۴/۵ درصد صرف توسعه میادین نفتی می شود و ۴۵ درصد در اختیار دولت قرار می گیرد که دولت هزینه های خود را باید از آن تامین کند. 

-رییسی در پایان گفت: دولت از نقد رنجیده نمی شود. ما دولت صادق الوعد هستیم و انتقاد همراه با پیشنهاد را برای خود مغتنم می دانیم.

تماشاخانه ببینید| ارسال غذا با موشک/ شیوه عجیب انصارالله برای کمک‌رسانی به شهرهای در محاصره یمن ببینید| الهام چرخنده با این ویدئو به صدر سرچ های گوگل برگشت؛ بازدید میلیونی فقط در چند روز ! فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفر‌های استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی دارو‌های خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی دارو‌های بیماران خاص، گفت: دارو‌ها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و دارو‌های آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان دارو‌های مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از دارو‌های خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است، اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشور‌های منطقه، تقاضا برای دارو‌های تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود