Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به رویکرد اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم، دفاع از حقوق بشر، تامین امنیت انرژی و تحکیم امنیت پایدار در نظام بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد ثابت خود و با صرف هزینه‌های مادی و انسانی قابل توجه، اقدامات کم‌نظیری را در حوزه‌های ذکر شده به انجام رسانده که منافع آن متوجه جهانیان به ویژه شهروندان اروپایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از کم‌توجهی اروپا به نقش سازنده ایران در ایجاد امنیت پایدار در منطقه و نظام بین‌الملل اظهار داشت: متاسفانه روابط راهبردی اروپا با برخی کشورهایی در حال توسعه است که مظهر شر، ناامنی و تروریسم دولتی در جهان هستند.  

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بدعهدی آمریکا و خروج غیرقانونی این کشور از برجام که موجب افزایش بی‌اعتمادی مردم ایران به غرب و آمریکا شد، تصریح کرد: ما ضمن آن‌که به همه تعهداتمان در برجام عمل کردیم، هیچ‌گاه از میز مذاکره خارج نشدیم و اکنون نیز به دنبال توافقی قوی، پایدار و قابل اتکاء هستیم.

شمخانی بدعهدی آمریکا و بی‌عملی اروپا در برجام را تجربه‌ای تلخ برای مردم ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: اقدامات جبرانی ایران در بخش هسته‌ای صرفا واکنشی قانونی و عقلانی به یکجانبه‌گرایی آمریکا و انفعال اروپا بوده و تا زمانی که رویه غیرقانونی غرب تغییر نکند، ادامه خواهد داشت.

وی رفع تحریم‌های غیرقانونی و تحقق انتفاع اقتصادی همه‌جانبه و پایدار را هدف ایران از ورود به مذاکرات وین دانست و ابراز داشت: توافقی که دو اصل ذکر شده را با ارائه تضمین قابل اتکاء از سوی آمریکا و اروپا تامین نکند، هیچ مطلوبیتی برای ایران ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی رفتارهای ضد و نقیض آمریکا در میانه مذاکرات و چسبندگی واشنگتن به ابزارهای تهدید و تحریم که تداوم سیاست‌های فشار حداکثری ترامپ است را از عوامل مهم طولانی شدن مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن برشمرد و بیان کرد: با کشوری که سخت‌ترین شرایط تحریمی را با مقاومت جانانه، همدلی و پشتیبانی مردم پشت سر گذاشته نمی‌شود با زبان زور سخن گفت.

جوزپ بورل نیز در این ملاقات با اشاره به شرایط بین‌المللی پس از جنگ اوکراین و ضرورت تلاش همه‌جانبه برای ایجاد امنیت پایدار در جهان یادآور شد: احیای برجام در شرایط کنونی می‌تواند دستاورد امنیتی بسیار مهمی در نظام بین‌الملل تلقی شود.

وی با انتقاد شدید از سیاست‌های ترامپ که با خروج یکجانبه از برجام این توافق بین‌المللی را تا مرز نابودی پیش برد، عنوان کرد: برای دستیابی به توافقی خوب همه طرف‌ها باید نگاهی رو به آینده داشته باشند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گفت‌وگوی خود با مقامات آمریکایی پیش از سفر به تهران گفت: دولت بایدن به دلایل مختلف به دنبال دستیابی به توافق برای احیای برجام است.

بورل ملاحظات جمهوری اسلامی ایران را با توجه به تجربیات گذشته در زمینه اخذ تضامین برای اطمینان از پایدار بودن توافق جدید قابل درک دانست و اظهار داشت: من به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات در تلاش هستم که دیدگاه‌های طرفین را متناسب با مقدورات سیاسی و فنی برای شکل‌گیری توافق به یکدیگر نزدیک کنم.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی شمخانی جوزپ بورل جوزپ بوررل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند