Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون قراردادی ۱۸ ساله به ارزش ۱۲ میلیارد دلار با شرکت دفاعی بی‌ای ئی سیستمز مستقر در انگلیس منعقد کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این قرارداد شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز سامانه‌های موشکی بالستیک قاره پیما (ICBM) واشنگتن تقویت می‌کند و نیز " خدمات حرفه ای" مرتبط با عملیات آن‌ها را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا جزئیات بیشتری در خصوص ماهیت کار سیستم‌های بی‌ای‌ئی بر روی سامانه‌های موشکی بالستیک قاره پیما که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، ارائه نکرد. با این حال پنتاگون خاطرنشان کرد اکثر کار‌ها در مرکز تسلیحات هسته‌ای نیروی هوایی آمریکا در پایگاه نیروی هوایی هیل در یوتا انجام خواهد شد.

این قرارداد یکی از بزرگترین قرارداد‌هایی است که پنتاگون در سال جاری در بحبوحه کاهش بودجه دفاعی در نظر گرفته است.

به روز رسانی زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا هر ساله صورت می‌گیرد. وزیر انرژی آمریکا سال گذشته از به روز رسانی زرادخانه‌های هسته‌ای این کشور به عنوان عامل بازدارندگی در مقابل دیگر کشور‌ها خبر داده بود.

در سال ۲۰۱۹ موجودی کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا به بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ مورد می‌رسید که نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ مورد آن‌ها جمع آوری شد و در صف انهدام قرار دارند. در حالی که ۳ هزار و ۸۰۰ مورد دیگر هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زرادخانه هسته ای آمریکا نیروی هوایی آمریکا پنتاگون آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 

به گزارش نشریه The War Zone (TWZ)، بیل لاپلانت، معاون لوید آستین، رئیس پنتاگون، در اظهاراتی به شکست تسلیحاتی که ایالات متحده به اوکراین ارائه کرده است، اعتراف کرد.

لاپلانت گفت که مهمات هوا به زمین ارائه شده به اوکراین به دلیل جنگ الکترونیک و سایر عوامل عملکرد ضعیفی داشته است. وی افزود که ارتش اوکراین مجبور شد آنها را به همین دلیل رها کند.

او نام خاصی را مشخص نکرد، اما این نشریه می‌گوید که ممکن است در مورد بمب‌های "هوشمند" GLSDB باشد. همانطور که لاپلانت خاطرنشان کرد، واشنگتن مهمات زمینی را برای نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) ارسال کرد، اما آنها ناکارآمد بودند.

رایدر پیشتر گفته بود که ایالات متحده از قبل روند انتقال تسلیحات به کی یف را به عنوان بخشی از بسته حمایت نظامی جدید آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین