Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس رسانه با اشاره به اینکه اعضای «بریکس» با ۴۰ درصد منابع ملی جهان غیرقابل تحریم است، گفت: جهان آن قدر بزرگ شده است که دیگر باید از پدرخواندگی آمریکا عبور کند، جهان فهمیده که آمریکا مرده و درحال مراسم خاکسپاری آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ملاشاهی امروز در گفت‌وگو پیرامون سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس بریکس اظهار کرد: نام بریکس را زین پس حتی بیشتر از نام آمریکا و یا اتحادیه اروپا خواهید شنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کشورهایی که می خواهند رشد کنند چه آمریکا بخواهد چه نخواهد؛ کشورهایی که می خواهند رشد اقتصادی داشته باشند چه کاخ سفید ناراحت شود چه خوشحال، کشورهایی که می خواهند به رغم تمام اهرم های فشار بین المللی نظام سلطه مسیر پیشرفت شان را ادامه دهند. دیگر جهان تک قطبی برایشان معنا ندارد.

کارشناس رسانه افزود: جهان آن قدر بزرگ شده است که دیگر باید از پدرخواندگی آمریکا عبور کند، اگر تا دیروز ایران به لحاظ ایدئولوژی به جهان چند قطبی رسیده بود اینک چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی از پنج قاره جهان به این راهبرد ایرانی ها رسیده اند و تحت پیمانی به نام بریکس درآمدند تا در مسیر رشد و توسعه و جهان چندقطبی تنها نباشند.

ملاشاهی توضیح داد: تجربه ی این کشورها هم از اقدامات جهان تک قطبی آنقدر بالارفته است که دیگر تمام ساز و کارهای مالی را برای دورزدن تحریم های یکجانبه امربکا و غرب پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه با وجود قدرت های نوظهور دیگر تحریم های آمریکا شبیه یک شوخی و قلقلک است برای ملت‌ها، ابراز کرد: تحریم کشورهایی که چهل درصد منابع مالی جهان را دارند ممکن نیست حالا چنین فرصتی و به تعبیری کشورهای عضو بریکس از رئیس جمهور ایران که عضو بریکس نیست ولی هم رای با جهان چندقطبی است دعوت کرده تا در چهاردهمین اجلاس شان حاضر شود.

این کارشناس رسانه افزود: تنها سوالی که باقی می ماند اینست که چرا پیش از این نام بریکس به گوش سیاست خارجی ما نخورده است چرا پیش از این بریکس برای ما مهم نبوده یا ما برای بریکس مهم نبودیم درحالی که بیش از هر کشوری درجهان نیازمند ارتباط با بریکس بودیم.

ملاشاهی بیان کرد: حقیقت آن است که دولت سیزدهم بجای آویزان شدن از غرب راهی دیگر را در پیش گرفته است و آن یافتن کانون های قدرت های پنهان جهان از قدرت همسایگان گرفته تا قدرت های نوظهور است.

وی با تصریح اینکه ادبیات دولت جدید با غرب مذاکره با دست خالی نیست مذاکره با دست پر و داشتن چندین گزینه است، تاکید کرد: امتیاز گرفتن از غرب با دست خالی نتیجه ای جز همان برجام بدون فرجام ندارد.

این کارشناس رسانه ادامه داد: نقش بریکس در شرایط کنونی جهانی برای ایران همان نقش موریانه ها روی عهدنامه کفار را دارد بی شک دیگر تحریم ابزار فشار بر ایران و دیگر ملت ها نیست چه بخواهیم و چه نخواهیم جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می رود.

ملاشاهی گفت: سیاسیون غربگرا و یا سلبریتی های غرب زده بیهوده انرژی و توان افکار عمومی را به سمت سراب و به سمت آمریکای در حال فروپاشی سوق ندهند که نتیجه آن چیزی جز ماندن در زیر خروارها آوار ناشی از فروپاشی کاخ سفید نیست.

به گفته وی؛ همه ی جهان فهمیده که آمریکا مرده است و جهان درحال مراسم خاکسپاری آن است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، این سری دارای تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ هستند. تراشه جدید به طور واقعی آزمایش شده و عملکرد آن بهتر از انتظارات و بدون داغ شدن دستگاه بوده است.

Kirin۹۰۱۰ جایگزین تراشه های Kirin۹۰۰۰ شده که روی گره پردازشی کلاس ۷ نانومتری نسل دوم SMIC ساخته شده که به آن N+۲ نیز می گویند. تراشه های Kirin ۹۰۰۰ نیز براساس همین فرایند فناورانه ساخته شده اند.

SMIC بزرگترین پیمانکار تراشه سازی چین در جهان است. با توجه به ذخیره محدود موبایل های Pura ۷۰، پیش بینی می شود ظرفیت تولید تراشه های جدیدKirin هنوز محدود باشد. با این وجود تولید یک مدل پرچمدار جدید با تراشه جایگزین نشان می دهد هواوی اندک اندک چالش ذخایر تراشه خود را در بحبوحه تحریم های آمریکا با کمک نسخه های داخلی برطرف می کند.

البته اینکه SMIC چگونه توانسته تراشه های مذکور را بدون دسترسی به ابزارها و فناوری های خارجی بسازد، هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش ها تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ دارای هسته خوشه ای مشابه نسخه های پیشین است. می توان Kirin۹۰۱۰ را یک نسخه تراشه Kirin۹۰۰۰ دانست که نسبت به نمونه های پیشین بازده بالاتری دارد.

با این وجود به نظر می رسدKirin۹۰۱۰ با وجود قدرت رایانشی بیشتر، سرعت عملکرد هسته آن کندتر است.

براساس گزارش های پیشین سریPura ۷۰ موبایل هایی پرچمدار با تمرکز بر عکاسی هستند. این سری شامل ۴ مدل Pura ۷۰، Pura ۷۰پرو، Pura ۷۰پرو پلاس و Pura ۷۰اولترا است.

کد خبر 6092832

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس