Web Analytics Made Easy - Statcounter

"اولین حضوری که در جام‌جهانی داشتیم با تیم‌ها آشنا نبودیم، اما در حال حاضر از تمام تیم‌های مدعی مانند نروژ و قطر امتیاز می‌گیریم و پایاپای پیش می‌رویم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان ایران تمرینات خود را از بهمن ۱۴۰۰ شروع کرد و با قهرمانی در مسابقات آسیایی توانست به رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم اردوهای متعددی داشت که در این بین مسابقات لیگ برتر سالنی هم برگزار شد و بازیکنان به آمادگی لازم دست پیدا کردند. این درحالی است که شاگردان آنتونیو برای کارهای اعزام و ویزا به مشکل خوردند و این موضوع باعث شد تا حدود ۹ ساعت قبل از مسابقه اول خود در جام‌جهانی به یونان برسند. تیم ملی ایران با عملکرد خوبی که داشت، به جمع ۱۲ تیم برتر دنیا راه پیدا کرد، اما با شکستی که مقابل قطر به دست آورد از صعود به جمع هشت تیم بازماند. خبرنگار ایمنا گفت و گویی با مهدی رزاق‌پور بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی ایران داشته که در ادامه می‌خوانید:

از شرایط اردوها و مسابقاتی که قبل از جام‌جهانی هندبال ساحلی داشتید، برایمان بگویید

تیم از بهمن ۱۴۰۰ تمرینات خود را شروع کرد و با آمادگی نسبی که به دست آوردیم، قهرمان آسیا شدیم. در ادامه این آمادگی حفظ شد و بعد از دو هفته که مسابقات لیگ را داشتیم، دوباره اردوها شروع شد که ۹۹ درصد آمادگی را قبل از اعزام به یونان کسب کردیم.

در دوره قبل جام جهانی هندبال ساحلی، ایران رده هشتم را کسب کرد و قرار بود امسال رده بهتری کسب شود، چرا این اتفاق نیفتاد؟

در جام جهانی قبلی رده هشتم دنیا را کسب کردیم که برای همه با ارزش بود. در این دوره آماده شده بودیم برای سکو بجنگیم و رنگ مدال فرقی نمی‌کرد، اما لیست بازیکنان اردوی آخر دیر اعلام شد و برای اخذ ویزا مشکل پیدا کردیم، حدود ۹ ساعت قبل از مسابقه اول به یونان رسیدیم و خیلی از این مشکلات دیگر که نتوانستیم امتیازات لازم را کسب کنیم. با همه مشکلات از گروه بالا آمدیم و جز ۱۲ تیم قرار گرفتیم. برای صعود به جمع هشت تیم باید قطر را شکست می‌دادیم. بازی یک بر یک مساوی پیش رفت، در ضربات تن به تن جلو بودیم و می‌خواستیم جشن صعود به جمع هشت تیم را بگیریم که ورزش روی باخت خود را به ما نشان داد و با یک بدشانسی بزرگ بازی را واگذار کردیم.

سطح تیم ملی هندبال ساحلی ایران چگونه است؟

اولین حضوری که در جام‌جهانی داشتیم با تیم‌ها آشنا نبودیم، اما در حال حاضر از تمام تیم‌های مدعی مانند نروژ و قطر امتیاز می‌گیریم و با آنها پایاپای پیش می‌رویم. در این دوره تیم دست و پا بسته‌ای نبودیم، وقتی هدف قهرمانی بود پس نیامدیم که زنگ تفریح دیگر تیم‌ها باشیم.

از نظرشما برای بهتر شدن شرایط هندبال ساحلی در ایران باید چه کاری انجام داد؟

باید حداقل یک لیگ پویا داشته باشیم، وقتی ورزشکار بتواند در رشته خود چندین ماه تمرین کند، مطمئناً بازیکن ملی پوش بهتری را تحویل مسابقات آسیایی و جهانی می‌دهد. بازیکنان این رشته باید درآمد داشته باشند و باشگاه بزرگ و دولتی برای تیم‌داری ورود کنند، درواقع باید فدراسیون هندبال هم قانونی را وضع کند که به هندبال ساحلی کمک شود.

این روزها تیم هندبال ساحلی نوجوانان کشورمان هم افتخار آفرینی کرد. نظر شما در رابطه با مقام سومی آنها در مسابقات جهانی چیست؟

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان پروسه‌ای یک الی دو ساله را طی کرد و ۱۰۰ نفر بازیکن از تمام شهرستان‌های کشور استعدادیابی و ۱۰ نفر به مسابقات آسیایی فرستاده شدند و مقام قهرمانی را کسب کردند. فکر می‌کردیم تیم نوجوانان ایران در جهان هم قهرمان شود، اما این تیم هم با بدشانسی رو به رو شد و با شکست در مرحله ضربدری نتوانست به فینال برود. این تیم نوجوانان سال‌های زیادی می‌تواند به عنوان بهترین تیم آسیا و حتی جهان شناخته شود.

اما به عنوان سوال پایانی، با توجه به اینکه آنتونیو یکی از بزرگترین مربیان هندبال ساحلی است، کار کردن با این مربی را چطور می‌بینید؟

آنتونیو حدود دوماه است که به ایران آمده و در دنیا به عنوان پروفسور هندبال ساحلی مشهور است. این مربی یک سبک بازی جدیدی را به تیم هندبال ساحلی ایران تزریق و حرکت بازیکنان را اصلاح کرد و در این جام جهانی جواب گرفتیم. با بدشانسی که داشتیم به جمع هشت تیم راه پیدا نکردیم، اما آنقدر توانایی در خود می‌دیدیم که چیزی از تیم‌های قوی و برتر اروپا مانند کرواسی و برزیل کم نداریم، این طرز تفکری بود که آنتونیو به ما داد و باعث پختگی در این رشته شد.

کد خبر 584141

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هندبال لیگ برتر هندبال فدراسیون هندبال هندبال ساحلی تیم ملی هندبال ساحلی مسابقات هندبال ساحلی آسیا جام جهانی هندبال ساحلی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان هندبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تیم ملی هندبال ساحلی صعود به جمع هشت تیم جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال

تیم هندبال صنعت مس کرمان در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر جشن قهرمانی گرفت.

به گزارش ایسنا، در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و ۴۰ امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

صنعت مس کرمان در این هفته با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود با نتیجه ۳۲ بر ۲۴، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

صنعت مس با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است. 

سایر رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال در حال برگزاری است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز جهانی کار و کارگر
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد
  • تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت
  • قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان