Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:30:18 GMT

استاد هشترودی دریای فضائل و صفات نیک بود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۷۷۲۷

استاد هشترودی دریای فضائل و صفات نیک بود

ایسنا/زنجان رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: استاد هشترودی مانند دریای فضائل و صفات نیک بود و اطرافیان از این دریا بهره می‌بردند.

علیرضا فیروزفر شامگاه دیروز (۴ تیرماه) در سومین سالگرد و مراسم یادواره معلم علم و اخلاق؛ زنده‌یاد علیرضا هشترودی، با اشاره به جایگاه والای این استاد گرانقدر در علم و دانش و سایر کرامات، اظهار کرد: مرحوم علی هشترودی مظهر بسیاری از علوم و صفات نیک بود و بنده که چند سالی در محضر وی بودم، با گوشت و پوست و خون این موضوع را درک کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به‌ کار بردن صفت در مورد استاد هشترودی کم‌لطفی است، اظهار کرد: برای وصف استاد هشترودی باید از باب مصدر وارد شد. یعنی استاد را می‌توان مظهر یک صفت دانست. وی در صفات نیک مصدر و تندیس بود.

فیروزفر با اشاره به علم بالای علی هشترودی، بیان کرد: یکی از صفات این استاد گرانقدر، علم بالای استاد بود و علم علی هشترودی مانند دریا بسیار وسیع بود.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مرگ موضوعی حتمی‌الوصول است، تصریح کرد: مرگ پدیده حتمی‌الوصولی است اما دوری دوستان سخت‌تر است آن هم دوستانی که در مراتب بلند هستی بوده‌اند.

سیدمصطفی ابطحی افزود: این افراد با مرگ‌شان به دوستان عذاب می‌دهند و خودشان به آرامش می‌رسند. مرگ این بزرگوار نیز حساب دیگری در میان دوستان و شاگردانش است.

وی با اشاره به اینکه سوگواری برای بعضی افراد همیشگی است، عنوان کرد: سوگواری برای برخی شخصیت‌ها و افراد همیشگی است، زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند جای آن‌ها را پر کند و فقدان آن‌ها همیشه احساس می‌شود.

ابطحی با اشاره به خوش‌اقبالی مردم زنجان از دارا بودن استاد هشترودی، گفت: استاد متعلق به خانواده شریف زنجان و عضوی سترگ از این خانواده بزرگ بود و نگین انگشتری این خانواده به حساب می‌آمد.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به ویژگی تواضع انسان‌های بلندمرتبه، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های انسان‌های بزرگ و والامقام صفت تواضع است و ما این صفت را به وضوح در وجود استاد می‌دیدیم، به طوری که همه دانشجویان و اطرافیان در نظر ایشان مقام یکسان داشتند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین معجزه ما باید انسان بودن باشد، افزود: بزرگ‌ترین معجزه بشریت انسان بودن، انسان ماندن و انسان رفتن است و استاد هشترودی به این جمله جامه عمل پوشاند.

ابطحی با اشاره به صفت مهر و محبت استاد هشترودی بیان کرد: استاد با مخاطب خود بسیار با محبت و مهربان بود اما این مهر به گونه‌ای نبود که مخاطب احساس کوچکی و حقارت کند، در مقابل وی و مخاطبان با استاد بسیار راحت و صمیمی بودند.

در این مراسم ولی‌الله حاج‌کلامی شعر غزلی برای گرامی‌داشت استاد علی هشترودی سرود و از یادبود مرحوم هشترودی به مناسبت سومین سال درگذشت وی با حضور مسئولان استانی و جمعی از اساتید و هیئت علمی دانشگاه های زنجان رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان مفاخر استاد هشترودی علی هشترودی صفات نیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت

سی بی اس نیوز گزارش داد, یک پهپاد ام کیو ۹ریپر این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است. به اذعان این شبکه آمریکایی، انصارالله یمن از ماه نوامبر تاکنون دو فروند این نوع پهپاد را سرنگون کرده‌است.

به گفته سرویس تحقیقات کنگره، هر پهپاد ام کیو ۹ ریپر تقریباً ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد.

 ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند