Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@16:52:48 GMT

کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مشاغل جدید در چین

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۷۸۷۸

کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مشاغل جدید در چین

تعداد بی‌سابقه فارغ‌التحصیلان چینی وارد بدترین بازار کار در دهه‌های اخیر شده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، ماه گذشته، دانشجویان استخدام شده با توجه به شیوع بیماری کووید- ۱۹ و وضعیت بد اقتصادی در چین از کار برکنار شدند و اینها موانعی بودند که تابستان امسال با رکورد ۱۰.۸ میلیون فارغ التحصیل دانشگاه چین مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدودیت‌های ناشی از کووید در چین به دلیل رکود بازار املاک، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و سرکوب‌های نظارتی بر فناوری، آموزش و سایر بخش‌ها، اقتصاد را که در حال حاضر کند شده، تحت تاثیر قرار داده است.

بیکاری جوانان در حال حاضر بیش از سه برابر نرخ بیکاری کلی در چین و به رکورد ۱۸.۴ درصد رسیده است. هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد چنین بیکاری بالای جوانان چگونه بر جامعه چین تاثیر می‌گذارد.

نخست وزیر لی کچیانگ گفته است که تثبیت بازار کار برای فارغ‌التحصیلان اولویت اصلی دولت است. شرکت‌هایی که به فارغ‌التحصیلان جدید پست‌های کارآموزی اعطا می‌کنند، علاوه بر مزایای دیگر با هدف افزایش اشتغال به طور کلی، یارانه دریافت خواهند کرد.

برخی از دولت‌های منطقه‌ای به فارغ‌التحصیلانی که به دنبال راه اندازی کسب‌وکار خود هستند وام‌های ارزان ارائه کرده‌اند. که بازار مشاغل سطح ابتدایی چین حتی نسبت به بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ بدتر بود و تخمین زده می‌شود که مشاغل جدید نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، بخش فناوری کارفرمای مهم بسیاری از فارغ‌التحصیلان چینی بوده است اما به گفته کارشناسان استخدام، این صنعت در سال جاری نیروی کار خود را کاهش می‌دهد. طبق گزارشی در ماه آوریل، کاهش مشاغل در بین تقریبا ۱۰ شرکت بزرگ فناوری چین متفاوت بود اما همه آنها حداقل ۱۰ درصد از کارکنان خود را کاهش دادند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بیکاری ، چین ، بیکاری فارغ‌التحصیلان ، فارغ‌التحصیلان ، بازار کار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیکاری چین بیکاری فارغ التحصیلان فارغ التحصیلان بازار کار فارغ التحصیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران هستند. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه)، اظهار داشت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از 60 درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران و حداقل 650 هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم حساسیت استان را ویژه می‌کند، در حال حاضر وضعیت استان در حوزه کار و تولید در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش قابل توجه و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید دارد.

وی افزود: برخی شهرستان‌های استان در گذشته با مشکل بیکاری مواجه بودند، اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند، تولید جزو لاینفک نظام کارگری به شمار می‌رود، تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال‌های اخیر را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد، عنوان کرد: سال گذشته نسبت به سال ماقبل واحدهای دارای حقوق معوق 50 درصد کاهش  داشته است. سال گذشته 550 مصوبه در حوزه‌های مختلف بانکی، تامین اجتماعی؛ گمرک و غیره در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است. همچنین سال 1401 به میزان  223 و در سال گذشته نیز 497 واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک 2 هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون موضوع حادی در این خصوص وجود ندارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالی که در مسکن مهر اراک 1400 واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیازمند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تولید، مادر حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری برای هر هفته سه محور دارد مبنی بر اینکه در این روز فرصتی ایجاد می‌شود که ابتدا آن قشر معرفی و سپس از فعالان آن عرصه تقدیر شود و در نهایت نیز فرصتی برای بیان مشکلات و چالش‌ها حوزه مربوطه است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته