Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس‌کل دادگستری لرستان از اجرای ۹۵ درصدی ابلاغ الکترونیکی در دادگستری سراسر استان خبر داد.

محمد رزم در نشست اعضای شورای قضائی لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای حادثه دلخراش هفتم تیر، اظهار کرد: خون پاک شهدای ارزشمند موجب استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از شهریور سال ۹۸، ۸۲ هزار و ۵۰۵ فقره پرونده موجودی در دادگستری لرستان داشتیم، ۹۰۲ هزار و ۹۱۵ پرونده طی دو سال گذشته تشکیل شده و ۹۳۸ هزار پرونده نیز طی این مدت مختومه شده است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اجرای احکام ۳۰ هزار فقره تا قبل از شهریور ۹۸، افزود: ۱۵ هزار پرونده از این تعداد انجام شده و نیم دیگری از آن مانده است، ضمن اینکه پرونده‌های ورودی‌ از سال ۹۸ تاکنون مختومه شده است.

رزم با بیان اینکه در چارت تشکیلاتی دادگستری استان ۴۲۴ پست قضایی داریم، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴۸ قاضی در استان مشغول به کار هستند و ۱۷۶ نفر قاضی کم داریم، بنابراین ۴۱ درصد شعب ما بدون تصدی قاضی اداره می‌شوند.

وی با اشاره به اضافه شدن ۲۵ شعبه قضایی طی دو سال گذشته به مجموعه دادگستری استان، خاطرنشان کرد: همچنین ۹۳ پست قضایی طی این بازه زمانی در دادگستری لرستان ایجاد شده است.

رئیس شورای قضایی لرستان بیان کرد: هفت دادگاه بخش از شهریور سال ۹۸ تاکنون در استان تشکیل و ۵۳ نفر قاضی نیز جذب شده است.

رزم با اشاره به اجرای ۹۵ درصدی ابلاغ الکترونیکی در دادگستری سراسر استان، عنوان کرد: ۵ هزار و ۶۰۰ دادرسی الکترونیکی طی ۲ سال گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است، افزود: ۴ هزار و ۵۷۰ هکتار خلع ید طی دو سال گذشته داشتیم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، بازپرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای تولیدی دانست و اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم که سرمایه‌گذار جدیدی تحت عنوان زاگرس خودرو جانشین عظیم خودرو شود.

رزم، وضعیت گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی در استان را نگران‌کننده عنوان و خاطرنشان کرد: این مسائل موجب شده جرائم در استان افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستری لرستان هفته قوه قضاییه خلع ید پست قضایی جمهوری اسلامی محمد رزم دادگستری لرستان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان گفت: ۳۲ درصد از مجوزهای قدیمی کاغذی استان با کمک دستگاه‌ها تبدیل به مجوز الکترونیکی شده‌اند.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فعالان اقتصادی لرستان که جواز کسب یا هرگونه مدرک قدیمی و کاغذی دارند تا ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند آن را به الکترونیکی تبدیل کرده و شناسه یکتا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ۶۶ هزار و ۵۲۵ مورد مجوز کاغذی در لرستان صادر شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که مجوزها الکترونیکی نشوند باطل می شوند و فرد فاقد مجوز لازم برای ادامه فعالیت شناخته می‌شود.

محمدی بیان کرد: بعد از این مهلت مجوزی قانونی است که دارای شناسه یکتا باشد و ارائه خدمات دولتی هم منوط به داشتن مجوز الکترونیکی است و هرگونه تمدید، توسعه و تبدیل مجوزها به صورت الکترونیکی خواهد بود.

او با بیان اینکه از آبان ۱۴۰۲ حدود ۲۱ هزار مجوز کسب و کار کاغذی در لرستان شناسه یکتا گرفته‌اند، افزود: کسانی که نمی‌توانند این کار را خود انجام دهند میز خدمت مرکز ملی کسب و کار در اصناف برقرار است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان ادامه داد: ۳۲ درصد مجوزهای قدیمی و کاغذی استان با کمک دستگاه‌های اجرایی که پای کار آمده‌اند به الکترونیکی تبدیل شده‌اند.

محمدی اضافه کرد: هدف از ایجاد درگاه ملی مجوزها ایجاد شرایط مساوی برای همه هموطنان و فعالان اقتصادی و حذف امضاهای طلایی است.

وی ادامه داد: شفاف سازی در انجام فرآیندها و صرفه‌جویی در زمان وهزینه‌ها ، تسهیل مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر مزایای این درگاه است.

این مسئول یادآور شد: صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز ها به نشانیhttp://mojavez.ir  مراجعه کنند، ضمن این که داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان قابل انجام است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان