Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:41:17 GMT

سن اعتیاد در گناباد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۸۱۵۰

سن اعتیاد در گناباد کاهش یافته است

علی آراسته گفت: سال‌های گذشته بیشتر افراد با سنین بالا درگیر معضل اعتیاد به مواد مخدر بودند، اما امروزه حتی نوجوانان هم از این بلای خانمانسوز در امان نمانده اند.

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: الگو و شیوه‌های مصرف مواد مخدر هم نسبت به گذشته تغییر کرده است یعنی اگر در گذشته اعتیاد منحصر به مواد مخدر سنتی نظیر تریاک و شیره تریاک بود، اما هم اکنون علاوه بر مواد مخدر سنتی، مواد مخدر صنعتی و روانگردان و توهم زا نیز شیوع یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: برای ایجاد وحدت رویه و افزایش هم افزایی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی کمیته‌های تخصصی طی سنوات گذشته در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری گناباد تشکیل و فعالیت‌های پیشگیرانه در این زمینه با محوریت فرمانداری و بهزیستی انجام می‌شود و با همین رویکرد، پایگاه سلامت اجتماعی برای ایجاد نقش آفرینی بیشتر خیران و تشکل‌های مردم نهاد در گناباد شکل گرفته است.

آراسته گفت: استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد برای فرهنگ سازی و آموزش، رویکرد مهم اداره بهزیستی گناباد در این زمینه است و سه پایگاه و مرکز سلامت اجتماعی این اداره و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه فعال هستند.

به گفته او، پنج مرکز ترک اعتیاد بهزیستی هم در گناباد فعال است که به متقاضیان ترک اعتیاد از سایر شهرستان‌های همجوار هم خدمات ارایه می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: طی یک سال گذشته ۸۰۰ میلیون ریال حمایت مالی به خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد به مواد مخدر و افزون بر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به معتادان بهبود یافته در این شهرستان پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!

محمود دینی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی مهمان برنامه برمودا با اجرای کامران نجف زاده بود خاطره جالبی از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه سریال خاطره انگیز آینه عبرت که در سال‌های پایانی دهه شصت پخش می‌شد را بازگو کرد.

موضوع اصلی این سریال مواد مخدر بود که در سال‌های ۶۷ تا ۷۰ به صورت هفتگی پخش می‌شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • (ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند