Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار هوای گرم در کشور از ورود توده گردوخاک تشکیل‌شده روی کشور عراق به مرزهای غربی خبر داد و برای ۱۲ استان هشدار صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، بخش‌هایی از گلستان و خراسان شمالی در برخی ساعات رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وضعیت فردا دوشنبه برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان و شمال و شرق هرمزگان انتظار می‌رود.

توده گردوخاک شکل‌گرفته روی کشور عراق امروز در شمال غرب،‌ غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

همچنین از یکشنبه تا چهارشنبه در برخی مناطق شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور استقرار هوای گرم و روند تدریجی افزایش دما به‌ویژه برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش‌بینی شده است.

*توصیف سامانه اول: رشد ابرهای همرَفتی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) و فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۵: هرمزگان، کردستان، اردبیل، خراسان شمالی.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: خراسان شمالی، هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، وزش باد شدید موقت، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به‌طور محدود، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال سقوط اشیاء از ساختمان‌های نیمه‌کاره و کاهش شعاع دید

توصیه: عدم اتراق اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره

*توصیف سامانه دوم: وزش باد و گردوخاک

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۵: همدان، مرکزی، لرستان، قم، قزوین، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، ایلام.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، قزوین، قم، لرستان، همدان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال تأخیر و لغو پرواز.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم پارک خودروها کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

توصیف سامانه اول: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۵: نواحی مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: نواحی مرکزی و غربی خلیج فارس و نواحی مرکزی و شرقی تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی

*توصیف سامانه دوم: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

منطقه اثر: دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان شمالی ارتفاع امواج توصیف سامانه وزش باد شدید اثر مخاطره نوع مخاطره منطقه اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روز‌های جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده است.

بر اساس هشدار، این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه خواهد داشت.

طبق هشدار زرد صادر شده، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز با بیان اینکه امروز در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود، گفت: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود و یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گفته صادق ضیاییان، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

tags # اخبار هواشناسی ، آب و هوا ، بارش باران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!