Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی رستمی در نشست بررسی راهکار‌های توسعه صنعت مس که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان این استان برگزار شد، گفت: حضور رئیس‌جمهور در مجتمع مس سونگون نقطه عطفی در تاریخ این مجتمع و صنعت مس کشور و نشانه اهتمام ایشان به توسعه این صنعت است مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب افزود: اهتمام ویژه و جدی استاندار و مدیران آذربایجان شرقی به توسعه صنعت مس، در راستای منویات رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از ورزش نیز اقدامات خوبی شده و امسال اعتبار این بخش را ۳۰ درصد افزایش خواهیم داد.
رستمی از برنامه‌ریزی شرکت ملی مس ایران برای احداث یک نیروگاه خورشیدی ۳۰۰ مگاواتی و راه‌اندازی خط تولید سلول‌های خورشیدی در استان خبر داد و گفت: صنعت مس جزو کم‌مصرف‌ترین صنایع است و آلایندگی آن هم نسبت به صنایع دیگر بسیار کم است.
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران درخصوص ایجاد صنایع پایین‌دستی مس در استان نیز گفت: ایجاد این صنایع جزو برنامه‌ها و اهداف اصلی شرکت است و در کنار آن آمادگی داریم تا در هر پروژه پایین‌دستی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشارکت کنیم.
رستمی درخصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان هم به سوابق این موضوع اشاره کرد و گفت: وزیر صمت به شرکت ملی مس ایران تکلیف کرده است که این بحث که مطالبه جدی مسئولان و نمایندگان استان است، به‌طور جدی دنبال شود و در این راستا کارگروهی متشکل از متخصصان برای بررسی ابعاد حقوقی موضوع تشکیل شده و نتایج آن ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ذخایر معدن مس سونگون، ۴ میلیارد تن برآورد شده و با وضع فعلی، استخراج کل این ذخایر ۱۵۰ سال طول می‌کشد، افزود: بنا داریم که طبق اقتضائات بخش معدن، این مدت را به ۵۰ سال کاهش دهیم، لذا باید ظرفیت استخراج را به سه برابر وضع فعلی یعنی ۹۰۰ هزار تن برسانیم و در کنار آن، اجرای پروژه ذوب و تولید کاتد مس هم جزو برنامه‌هاست.
رستمی تصریح کرد: شرکت ملی مس ایران آمادگی دارد بعد از اکتشاف ذخایر معدنی، طبق تجربه‌های مشابهی که در دنیا هست، جنگل‌ها را احیا کند و بنابراین در این فرصت تاریخی، نباید اجازه دهیم که توسعه صنعت مس با تعلل و وقفه مواجه شود.
بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این جلسه گزارش توسعه پایدار صنعت مس ایران با محوریت انتخاب ظرفیت بهینه واحد‌های فرآوری و ذوب را ارائه کرد و گفت: شرکت ملی مس ایران در دوره جدید مدیریتی برای توسعه صنعت مس در آذربایجان شرقی عزم جدی دارد و همکاری مسئولان استان می‌تواند ظرفیت‌ها را در این حوزه شکوفا کرده و به فرصتی برای توسعه و پیشرفت استان تبدیل کند

بکارگیری ظرفیت و پتانسیل‌های علمی مراکز دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دیدار با رییس دانشگاه تبریز، بر استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های علمی مراکز دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان در صنعت مس تأکید کرد.

دکتر رستمی با اشاره به نامگذاری سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران تلاش می‌کند با بهره مندی از ظرفیت‌های داخلی و مراکز دانشگاهی در اعتلای صنعت مس گام‌های اساسی را بردارد چرا که خودکفایی در نیاز‌های فنی و مهندسی و عدم وابستگی به کشور‌های خارجی هدف اصلی این شرکت می‌باشد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از بکارگیری ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و نخبگان برای تهیه نقشه راه معدن پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با تهیه این نقشه و مشخص شدن روش‌های استراتژیک حوزه معدن، کمک شایانی به صنایع معدنی خواهد شد و در این بین مراکز علمی و دانشگاهی باید نقش کلیدی ایفا نمایند.
دکتر رستمی با اشاره به استقرار دفتر تحقیق و پژوهش (R&D) مجتمع مس سونگون در دانشگاه تبریز افزود: بر این باوریم باید هیچ گونه فاصله‌ای بین دانشگاه و معدن وجود نداشته باشد و با تعامل بیشتر بکوشیم تا وارد انقلاب چهارم صنعتی در کشور شده و راهگشا و راهنمای ورود شرکت‌های دیگر نیز به این عرصه باشیم و با بهره مندی از علوم روز دنیا همچون هوش مصنوعی و ... و با ایفای نقش مشاوره‌ای و نظارتی مراکز علمی، در تمامی فعالیت‌های معدنی شاهد توسعه، افزایش بهره وری و اعتلای این صنعت باشیم.
در این جلسه در خصوص تشکیل آزمایشگاه مرجع معدنی و پارک فناوری و نوآوری صنایع معدنی در صنعت مس و زمینه‌های همکاری آتی بحث و تبادل نظر شد.
روحیه جهادی دکتر رستمی مشوقی برای محققان و پژوهشگران برای پرداختن بیشتر به موضوعات صنعت مس
دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: دکتر رستمی مدیر جهادی است و سفر‌های مکرر ایشان به تبریز و پیگیری موضاعات و فصل‌های مشترک با دانشگاه تبریز در کنار نگاه توسعه محور ایشان نشان از عزم راسخ ایشان برای پیشرفت صنعت مس با بهره گیری از متد‌های علمی روز دنیا دارد که جای تقدیر و تشکر دارد و این امر مشوقی برای محققان و پژوهشگران برای پرداخت بیشتر به موضوعات این صنعت خواهد بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت ملی مس شرکت مس شرکت ملی صنایع مس شرکت ملی صنایع مس ایران مس سرچشمه شرکت ملی صنایع مس ایران شرکت ملی مس ایران مراکز دانشگاهی آذربایجان شرقی دانشگاه تبریز توسعه صنعت مس دانش بنیان پتانسیل ها دکتر رستمی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال

روح الله‌ دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سالانه این معاونت گفت: در حوزه هوش مصنوعی و شورای راهبری ملی هوش مصنوعی سال گذشته با دستگاه‌های زیادی تعامل شکل گرفت. با برگزاری و حضور دها متخصص بخش نظارت تنظیم‌گری، توسعه و پیگیری پروژه‌ها این شورا راهبری تشکیل شد.

او گفت: در اسفند ماه سال گذشته شورای راهبری ملی هوش مصنوعی با تعیین اعضای با دستور رئیس جمهور تشکیل شد. مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ، کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری خدمات پردازشی بزرگ در اپراتور‌های این مرکز قرار دارد و به شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

دهقانی بیان کرد: ایران ۷۰ الی ۸۰ رتبه کاربرد در حوزه هوش مصنوعی دارد. معاونت علمی و فناوری تلاش دارد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها حمایت کند. یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها در بورس است. دانش بنیان‌ها برای ورود و سرمایه گذاری در بورس نیازی به اقدام در معاونت علمی ندارند، اما برای شرکت‌هایی که کلان داده‌های مردم و داده‌های امنیت ملی را به دنبال دارند باید از طریق این معاونت وارد شوند.

او گفت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت. علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی‌ها دوبال عملیات صادق بودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطهار کرد: حمایت از اندیشه ورزی و تفکردر کشور حمایت از توسعه علم و حمایت از توسعه فناوری و حمایت از توسعه کسب کار‌ها از ارکان اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است. ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این معاونت نیز کار خود را آغاز کرده است. امضا کردن موافقت نامه با صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و وزارت خانه‌های بزرگ از برنامه‌های معاونت علمی بوده که انجام شده است. 

او بیان کرد: قریب به ۲۰ کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی، فولاد، ذوب آهن و محیط زیست و ... برای حل مسائل کشور عقد قرارداد و برگزار شد. بودجه‌ای معادل پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی نفت برای اجرای پروژه‌های پیشران فناورانه باشند و تاثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشند در پایان سال گذشته ابلاغ شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

او افزود: نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شود، اما الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند. شرکت‌های بسیار نوع یک داشته‌ایم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند. ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»