Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد صفرزاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوربین های تله ای برای ثبت یوزپلنگ ها در مناطقی که احتمال حضور و مشاهده یوز بیشتر است، کار گذاشته می شود.

دوربین های تله، وسیله ای برای برآورد جمعیت گونه های مختلف حیات وحش است که با کمک تصاویر آن می توان برای حفاظت بهتر و مطلوب تر از گونه های مختلف حیات وحش برنامه ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم در بخش دیگر سخنان خود درباره تهدیدهای یوزپلنگ در میاندشت جاجرم اظهار داشت: یکی از مخاطرات و تهدیدها برای یوزپلنگ های جاجرم در کریدور میاندشت تا خارتوران استان سمنان، تصادف با خودروهای عبوری از جاده ها است.

مشاهده یک توله یوزپلنگ در میاندشت جاجرم 

مدیرحفاظت محیط زیست جاجرم با اشاره به مشاهده یک قلاده توله یوزپلنگ در حاشیه شمالی میاندشت شهرستان جاجرم در سوم تیرماه جاری گفت: یکی از طبیعت دوستان هنگام گذر از محور سنخواست -جاجرم متوجه یک توله یوزپلنگ شد که در وسط جاده ایستاده بود، او با توقف خودور و کم کردن نور چراغ خودرو شرایط عبور توله یوز را فراهم کرد و با توجه به اینکه احتمال حضور مادر در اطراف زیاده بود سریع محل را ترک کرد.

وی اظهار داشت: مشاهده توله خبر خوبی از زادآوری این گونه زیبا در این منطقه دارد و امید می رود با شروع پروژه دوربین گذاری در یک ماه آینده بتوانیم تصاویری از حضور این گونه ثبت  کنیم. 

مدیرحفاظت محیط زیست جاجرم خاطرنشان کرد: با توجه به تردد و مشاهده چند باره یوز دراین مسیر در یکسال اخیر از شهروندان خواست در مسیر جاده جاجرم به سنخواست با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.  

منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم با گستره ۸۵ هزار هکتار از امن ترین زیستگاه های یوز ایرانی است که در سال ۱۳۵۲ زیر حفاظت قرار گرفته است.

این منطقه پوشیده از دشت های وسیع با اقلیمی خشک، نیمه خشک و تراکم گیاهی نسبتا مطلوب است و عبور کالشور از آن سبب شده تا این منطقه حتی در خشکسالی ها چندان مشکل کم آبی را احساس نکند.

پناهگاه حیات وحش میاندشت در شهرستان جاجرم یکی از قدیمی ترین مناطق چهارگانه کشور به شمار می رود که دارای یکی از غنی ترین و متراکم ترین گونه های جانوری در بین زیستگاه های استپی کشور است.

پناهگاه میاندشت با پارک ملی گلستان ۱۰۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت شده قرخود در شهرستان مانه و سملقان ۸۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت شده خار توران شاهرود ۷۵ کیلومتر و با منطقه حفاظت شده سالوک اسفراین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.     

برچسب‌ها بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی یوزپلنگ آسیایی جاجرم خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی یوزپلنگ آسیایی جاجرم خراسان شمالی منطقه حفاظت شده حفاظت محیط زیست توله یوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد