Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس که مهمان اجرای ارکستر سمفونیک تهران بود بر حمایت بیشتر از اجرای آثار فاخر موسیقی تاکید کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، احمد راستینه هفشجانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهمان اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان در تالار وحدت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راستینه درباره این کنسرت ارکستر سمفونیک گفت: اساساً توجه به موسیقی‌های کلاسیک و علاوه بر آن موسیقی اصیل کشورمان مثل ساز‌ها و آواز ایرانی، ظرفیت سازی خوبی برای معرفی موسیقی فاخر است که به آن نیاز داریم.

وی با تمجید از برگزاری اجرای ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت گفت: امشب برای آنکه از نزدیک وضعیت اجرای ارکستر سمفونیک تهران را ببینیم، حضور یافتم و خوشبختانه اجرای بسیار خوب و موفقی را شاهد بودم.

او افزود: به نظرم به تصویر کشیدن موسیقی فاخر و شاخه‌های موسیقی اصیل ایرانی در کشورمان، باعث خواهد شد تا تاثیر آثار سطحی که هیچ تناسبی با فرهنگ ما ندارد، کمتر شود؛ بنابراین لازم است جامعه ما با جنس موسیقی فاخر بیشتر آشنا شود؛ همچنین باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان سرزمین‌مان توجه کرد. این توانایی شاید یک اثر موسیقی باشد که با سرانگشتان هنر هنرمندان ایرانی به زیبایی نواخته می‌شود و باید این توانمندی در جامعه معرفی شود. از این رو به اعتقاد من این اجرا کار خوب و موثری بود که توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی به صحنه رفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اساساً مجموعه فرهنگ دارای مولفه‌های بسیار به‌هم پیوسته‌ای است. هر اندازه ما نیازمندی‌های واقعی جامعه را بهتر بشناسیم و هر چقدر بستر‌های ترویج مولفه‌های فرهنگی ناب را برای مردم‌مان بیشتر فراهم کنیم، به همان اندازه می‌توانیم برای ارتقای شاخصه‌های فرهنگی- اجتماعی‌مان قدم برداریم.

او افزود: ما نیازمند یک هم‌افزایی، همراهی و تعامل مستمر میان‌دستگاهی هستیم؛ به میزانی که سیاستگذاران ما شناخت دقیق‌تری نسبت به حوزه‌های هنری در ابعاد مختلف داشته باشند و نقش آن بر مولفه‌های اجتماعی بهتر در تصویر ذهنی‌شان منعکس شود، به همان اندازه می‌توانند در کمک به هم‌افزایی، نقش‌آفرینی بهتری داشته باشند.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان شامگاه روز‌های دوم و سوم تیرماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارکستر سمفونیک تهران احمد راستینه کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس شورای اسلامی بنیاد رودکی اجرای ارکستر سمفونیک تهران کمیسیون فرهنگی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد