Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: آب به عنوان یک موضوع بسیار جدی، اولویت اول، دوم و سوم استان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در جلسه دیدار معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و هیئت همراه خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم استان و این موضوع که متأسفانه، خشکسالی 90 درصد استان را متأثر ساخته، مسئله آب برای ما بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: خشکسالی های چندین ساله، سبب شده که 430 روستای استان با تانکر آبرسانی شوند.

استاندار به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح آبرسانی به بیرجند و طبس، بر تسریع در روند عملیات اجرایی فاضلاب شهرهای بیرجند، سربیشه، فردوس، خوسف و قاین نیز تأکید کرد.

قناعت از مذاکرات استان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت و اظهار داشت: مقرر شده برای استفاده از ظرفیت این قرارگاه در راستای آبرسانی به روستاها، یک نقشه راه ترسیم شود.

وی با اعلام حمایت و پشتیبانی استان از طرح های آبرسانی، اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای این طرح، شاهد کاهش هدررفت آب از شبکه توزیع و نیز رفع مشکل کم آبی در استان و به ویژه در مناطق روستایی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این دیدار از بازدیدهایی گفت که نمایندگان وزارت نیرو در سطح استان انجام داده اند.

عباس زاده تصریح کرد: امیدواریم با تدبیر وزارت نیرو در تزریق اعتبارات ویژه به پروژه های آبرسانی استان، مجموعه اولویت های این حوزه در سال 1401 با موفقیت پیش برود.

نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم حل مشکل آب استان را منوط به تدوین و ترسیم یک نقشه راه عنوان کرد و گفت: با استفاده از این نقشه راه می توان از همکاری و همراهی ظرفیت های دولتی، بخش های جهادی و خیرین در رفع مشکل کم آبی استان بهره برد.

حجه الاسلام والمسلمین نصیرایی تأکید کرد: یکی از مهمترین کارهایی که با قید فوریت باید در استان انجام شود، اصلاح شبکه های فرسوده است که حداقل 30 درصد آب تولیدی استان را هدر می دهد.

وی بر برنامه ریزی در زمینه استفاده مطلوب از آب های غیرمتعارف نیز تأکید کرد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز با تأکید بر نگاه ویژه وزارتخانه بر مدیریت منابع موجود، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته تابستان را بدون مشکل قطعی آب پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسئله آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی

بارش شدید تگرگ در دُرُح خراسان جنوبی خساراتی به مزارع و منازل مسکونی وارد کرد.

دریافت 713 KB

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی