Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین اوجاقی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره برنامه‌های این سازمان برای اوقات فراغت مردم در تابستان امسال گفت: ما نسبت به اوقات فراغت پایتخت نشینان و به خصوص ایام تعطیلی سه ماهه تابستان دانش‌آموزان و دانشجویان مسئولیت مهمی به عهده داریم. به همین منظور با فرا رسیدن سه ماه تعطیلی مدارس سعی در برپایی دوره‌های آموزشی، برگزاری مسابقات محلات، اجرای جشنواره تابستانی، احیای اماکن ورزشی و مجموعه‌های آبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


او درباره برپایی واحیای مسابقات محلات بعد از ۸ سال مسکوت ماندن در پایتخت توضیح داد و گفت: با توجه به آنکه از برگزاری آخرین دوره مسابقات در محلات تهران حدود ۸ سال می‌گذرد، در تابستان امسال قصد به احیای مجدد آن داریم به گونه‌ای که با برگزاری جشنواره ورزشی در ۳۵۳ محله تهران در بین گروه‌های سنی مختلف شاهد شور، نشاط، رقابت‌های ورزشی و در نهایت حال خوب آنها باشیم.

اوجاقی در ادامه به جزئیات برپایی این مسابقات در تمامی ۳۵۳ محله تهران اشاره کرد و افزود: مسابقات محلات از جمله پروژه‌های بزرگ در تهران است. استقبال سال‌های پیش شهروندان نشان داده که شهروندان از برگزاری این دست برنامه‌های اجتماعی و ورزشی رضایت بیشتری داشته‌اند. بنابراین این پروژه همانند ۸ سال پیش در ۸ رشته ورزشی برای آقایان و بانوان در ۳۵۳ محله تهران دوباره برگزار خواهد شد و از بین این رشته‌ها، ۳ رشته به صورت تیمی و مابقی در گروه رشته‌های ورزشی انفرادی است.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در خصوص دریافت شهریه برای آموزش رشته های ورزشی در مسابقات محلات گفت: آموزش‌ها در این برنامه رقابتی کاملا رایگان است و شهریه‌ای برای آموزش از شهروندی دریافت نمی‌شود.

شهریه مجموعه ورزشی شهرداری حدود ۱۰ درصد باشگاه های خصوصی

او همچنین با بیان آنکه شهریه آموزش سایر رشته‌های ورزشی در مجموعه‌های سازمان ورزش پایین است، افزود: تعرفه و شهریه آموزش رشته‌های ورزشی در مجموعه‌ها براساس مصوبات و قوانین خاص تعریف شده و نمی‌توانیم خارج از قوانین شهریه‌ای بیشتر یا کمتر از مصوبات از مردم دریافت کنیم. شهریه‌هایی که در مجموعه‌های ورزشی شهرداری از مردم دریافت می‌شود، حدود ده درصد باشگاه و مجموعه‌های بخش خصوصی است و این به دلیل آن است که شهروندان برای ورزش دغدغه پول و پرداخت شهریه نداشته باشند.

۲۰ درصد مجموعه‌های آبی تهران فرسوده‌اند
اوجاقی درباره فعالیت مجموعه‌های آبی پس از دوران کرونا گفت: اکنون سازمان ورزش حدود ۵۰ مجموعه آبی در مناطق ۲۲ گانه تهران دارد که ۲۰ درصد آنها نیاز به مرمت و بازسازی برای استفاده مجدد دارند. اکثر استخرهای تهران برحسب تقاضا در مناطق جنوبی ساخته شده اما با این حال همه مناطق استخر دارند. بنابراین با توجه به تعداد مراجعان این نیاز دیده شده تا برای ارائه خدمات بهتر و افزایش ایمنی مجموعه‌های آبی فرسوده در مناطق ۱۰، ۱۵،۱۶ و ۲۰ را بازسازی و احیا کنیم.

او در ادامه توضیح داد و افزود: وقتی دو سال اماکن ورزشی برای ارائه خدمات به روی مردم گشوده نشوده شاهد تاثیر استقبال پایین مردم به ورزش بوده‌ایم و قصد ما این است فرصت را غنیمت شماریم و با اورهال شدن استخرهای فرسوده و اقدام برای نگهداشت مجموعه‌ها ارائه خدمات ورزشی به مردم را تقویت کنیم.

بوستان‌های شهر، میزبان جشنواره تابستانی

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره هدف از برگزاری جشنواره‌های تابستانی و مکان برپایی آن در مناطق تهران گفت: در واقع برپایی جشنواره تابستانی به منظور جبران عقب افتادگی در برگزاری برنامه‌های ورزشی دو سال کرونایی است و جشنواره در دهه ولایت آغاز می‌شود. عمده برنامه‌های جشنواره‌ با محوریت خانواده و محلات است و برای این منظور چند مکان در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران که قابلیت برگزاری جشنواره را دارند در نظر گرفته شده است و به طور قطع بوستان‌های میزبان بوستان ولایت، دریاچه خلیج فارس، بوستان آزادگان و پارک پلیس خواهد بود و همچنین سایر بوستان‌های بزرگ دیگر شهر نیز در دست مطالعه و بررسی هستند.

کد خبر 685856 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تابستان مناطق شهری ورزش پایتخت ورزش همگانی مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تابستان مناطق شهری ورزش پایتخت ورزش همگانی مدیریت شهری مجموعه های آبی رشته های ورزشی مسابقات محلات سازمان ورزش مجموعه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم بازیان دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: باور این بود که این کار اتفاق نمی‌افتد. ما باید باور کنیم که می‌توانیم و به دنبال کارهای نشدنی برویم. قطار واگذاری دو باشگاه ۲۰ سال در حرکت بود و اراده دولت‌های محترم مبنی بر واگذاری به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم این قدم برای خصوصی‌سازی در سال ۱۴۰۱ برداشته شد و با ورود دو باشگاه به فرابورس ۱۰ درصد سهام آنها به مردم واگذار شد و مقدمات واگذاری کلید خورد. در این فاصله با کمک دولت و وزیران ورزش و اقتصاد و همچنین سازمان خصوصی‌سازی، دو مرحله مزایده برگزار و متفاوت با دوران قبلی، شرایط واگذاری شکل گرفت.

وی افزود: این دو باشگاه همزمان با هم عرضه شدند و واگذاری نتیجه بخش بود و ۸۵ درصد سهام آنها در این مرحله از مزایده عرضه شد و با ۱۰ درصد قبلی ۹۵ درصد سهام واگذار و عملا دیگر دولتی نیستند و تنها ۵ درصد سهام آنها در اختیار دولت است. ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی مرحله‌ای را قبل از واگذاری بایستی دنبال کنیم و آن هم بررسی و مطالعه روی مشتریان راهبردی و استراتژِیک است و هدف عمده واگذاری بسته به بهبود شرایط مالکان دارد. مالکان جدید باید از صلاحیت لازم مدیریتی، فنی و مالی برخوردار باشند و ارزیابی شوند و سازمان فرابورس آنها را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: این امر مهم در مورد مشتریانی که اعلام آمادگی کردند چون کنسرسیوم ملی پتروشیمی خلیج فارس برای خرید باشگاه استقلال و هلدینگ بانک‌های شهر، تجارت، ملت، اقتصاد نوین، رفاه و صادرات برای باشگاه پرسپولیس هر دو شرایط لازم را برای مالکیت این دو باشگاه داشتند. مشغول برگزاری تشریفات قراردادی بودیم و این هفته مراحل واگذاری نهایی طی می‌شود و عملا به مالکان جدید تا پایان دوره اقساط ۶ ساله واگذار می‌شود.

وی ادامه د اد: قیمت معامله ما برای هر دو باشگاه ۱۰ درصد به صورت نقدی و ۹۰ درصد مابقی، طی ۶ سال پرداخت می‌شود. دو مالک جدید می‌توانند از فردا بگویند اقساط را یکجا پرداخت می‌کنیم اما امر ورزش مهم و باید این مراتب نظارت شود و روند قانونی خود را طی کند. مدیریت بنگاه‌ها امروز جدا از مالکیت است و خودشان به جمع‌بندی می‌رسند و به اهل فن می‌سپارند. بنگاه‌های بزرگ کاملا آشنا به حاکمیت شرکتی هستند و این دو باشگاه باید به سمت بهبود شرایط بروند.

وی تصریح کرد: تا مالکیت قطعی نشود اعضای هیات مدیره را نمی‌توانند مشخص کنند و ضمن آنکه مالکیت تا پایان هفته منتقل می‌شود و بعد از آن می‌توانند مجمع تشکیل دهند و اعضا را انتخاب کنند. برای عمده مجوزها برای تغییرات اساسی برای افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات و تغییر اساسنامه باید از سازمان خصوصی‌سازی اجازه گرفته شود. مهم این است که دوباره دغدغه این را نداشته باشیم که بخشی از سهام دولتی و برخی غیردولتی است.

بازیان یادآور شد: برخی از باشگاه‌ها چون شرکت دولتی هستند باید حتما پسوند آنها تغییر کند و می‌توانند این موضوع را پیشنهاد کنند و مخالفتی با آن نشده اما تا زمانی که به طور رسمی درخواست نشود نمی‌توانیم آن را در قرارداد عنوان کنیم.

وی افزود: برای تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس، درخواستی آمده که این موارد هم محل طرح و بحث است و می‌توانند هر پسوندی را مالکان در چارچوب قانون مطرح کنند. اگر نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر کند و منع قانونی نداشته باشد مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

کد خبر 848219 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد