Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از دادگستری استان خوز‌ستان، صادق جعفری چگنی گفت: در راستای مبارزه جدی با اخلالگران در نظام اقتصادی در سطح استان، دو شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در اهواز راه اندازی شده است و بیش از ۱۰۰ فقره کیفرخواست از سال گذشته تاکنون علیه مسئولان، شرکتها، سازمان‌های دولتی و یا وابسته به دولت و نهاد‌های عمومی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: هفته گذشته نیز کیفرخواست یکی از مقام‌های ارشد اسبق استان به اتهام اختلاس و ارتشا صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه‌های کیفری ارسال شده است.

جعفری‌چگنی گفت: در برخی از پرونده‌های اقتصادی نیز که در صلاحیت مرکز استان نبودند، پرونده به تهران ارسال شده تا در دادسرای عمومی و انقلاب کارکنان رسیدگی شوند و مبارزه جدی با فساد و مخللان نظم اجتماعی از اولویت‌های دادسرای مرکز استان است و در مقابله با جرایم خشن نیز عملکرد بسیاری خوبی داشته است.

جعفری چگنی درخصوص پرونده‌های شبکه‌های اختلاس، ارتشاء، تبانی و تدلیس در معامله‌های دولتی گفت: در اداره‌ها و سازمان‌های مختلفی در سطح استان، کیفرخواست‌های مختلفی صادر شده که از آن جمله می‌توان به حوزه‌های شهرداری برخی از شهرستان‌های استان، توزیع برق، شرکت‌های نفتی دولتی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب خوزستان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین چند شرکت دولتی و خصوصی فولاد که اخیرا پرونده‌های آن‌ها در حال رسیدگی است و بعضا مدیران یا کارکنان بازداشت شده‌اند، اشاره کرد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در استان و به ویژه کلانشهر اهواز مدنظر و در حال پیگیری است، رفع مشکلات شبکه فاضلاب از سوی مسئولان مربوط به عنوان نظارت بر حقوق عامه است.

جعفری‌چگنی در خصوص حادثه متروپل گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه متروپل، دادگستری استان و شهرستان آبادان وارد عمل شدند و با نظارت بر مراحل آواربرداری و تشکیل کارگروه اختصاصی و شعبه ویژه به موضوع رسیدگی شد که به زودی نظر هیئت کارشناسان اعلام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: با هر فردی در هر رده و هر مقامی در این پرونده که سبب ریزش ساختمان متروپل شده باشد، برخورد خواهیم کرد. در کنار این پرونده، پرونده و فساد و تبانی مالی نیز به صورت جداگانه در حال رسیدگی است.

او می گوید: در سال گذشته ۳۲۳ هزار فقره پرونده به دادسرای وارد و ۳۳۶ فقره پرونده مختومه شد که بیش از ۵ هزار پرونده از آمار سال‌های قبل نیز کسر شده است.

به گفته او در بحث پل فولاد و یا ساختمان عدالت اهواز، با تشکیل جلسه ستاد بحران و شورای تأمین توانستیم بخشی از مشکلات مربوط به اسکان این افراد را حل کنیم در خصوص پیگیری‌های قضائی لازم و مشخص کردن مقصران قضیه چه از نظر فنی و چه حقوقی اقدامات لازم انجام خواهد شد. با پیگیری دادستانی اهواز توانستیم مساله اسکان ساکنان این ساختمان را حل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری متهم جرائم قضایی جعفری چگنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۶ ورزشکار را جهت رسیدگی به سه پرونده فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی روز دوشنبه جهت رسیدگی به سه پرونده تشکیل خواهد شد و افراد زیر احضار شده‌اند:

پرورش اندام: سالار مددی، مهدی جابری
مچ اندازی: مسعود بخشی
فیتنس وابا (WABBA): ساسان رشیدی، رامین ارشادی و علی فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها