Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در سازگاری با کم آبی کهگیلویه و بویر احمد موظف هستیم که حدود ۳۷میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی و ۲۱ میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی صرفه جویی انجام شود.

وی بیان کرد: در صرفه جویی آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی می بایست ۲۹ میلیون متر مکعب (که ۱۵ میلیون متر مکعب از آن همپوشانی بین این دو دستگاه بوده) اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از منابع آب زیرزمینی ۷.۵ میلیون متر مکعب آب و فاضلاب استان باید صرفه جویی کند، تصریح کرد: در همین راستا شهرداری های استان نیز باید ۱ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی کند.

 قدمی بیان کرد: به جهت صیانت از سفره های آب زیرزمینی باید به شکلی برنامه ریزی نماییم که از منابع آب سطحی بجای منابع زیرزمینی استفاده نماییم.

 وی گفت: در بخش منابع آب سطحی نیز ۲۱.۳ میلیون متر مکعب در کهگیلویه و بویراحمد باید صرفه جویی شود.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه ۲هزار و ۸۲۷ حلقه چاه مجاز در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در استان تعداد ۱۱۷۹حلقه چاه غیر مجاز وجود که تقریباً ۶۵ میلیون متر مکعب حجم تخلیه آب توسط آنها انجام می شود.

 قدمی عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۱ میلیون متر مکعب برداشت اضافه از منابع آب زیرزمینی در کهگیلویه و بویر احمد صورت گرفته است.

 وی افزود: تاکنون تقریباً ۴۷۶ حلقه چاه غیر مجاز در کهگیلویه و بویر احمد پرو مسلوب المنفعه شده است.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۲ حلقه از این تعداد چاه ها پر و مسلوب المنفعه لمنفعه شده،ادامه داد: در گچساران ۵۸۲ حلقه چاه مجاز و ۱۶۰ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد.

 قدمی اضافه کرد: در سال گذشته در گچساران ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه المنفعه شده است.

 وی گفت: تاکنون ۲۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی منابع آب زیرزمینی در کهگیلویه و بویراحمد نصب شده که از این تعداد ۷۲ دستگاه در سال گذشته بوده و حدود ۱۷ کنتور در مدت زمان عنوان شده در گچساران نصب شده است.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه اگر بخواهیم برای تمام چاه های آب استان دستگاه کنتور هوشمند نصب شود به ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است تصریح کرد: با توجه به شرایط خرده مالکی زمین های کشاورزی در سطح استان ، هزینه نصب هر کنتور حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال می شود که برای کشاورزان زیاد خواهد بود، به دلیل الزامات قانونی باید نصب کنتورها صورت گیرد و در همین راستا رایزنی های لازم جهت پرداخت تسهیلات یا مساعدت های قانونی جهت کمک به کشاورزان در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

 وی افزود: در سال گذشته حدود ۴۱هکتار آزادسازی بستر رودخانه توسط شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد انجام شد که از این میزان، ۶ هکتار آن در گچساران بوده است.

قدمی عنوان کرد: از ابتدا تاکنون در گچساران حدود ۲۷ هکتار آزادسازی بستر و حریم رودخانه صورت گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: در سطح استان ۱۱ اکیپ گشت و بازرسی، بصورت منظم پایش و رصد منابع آب در دو بخش کمی و کیفی راانجام می دهند و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

قدمی بیان کرد: در سال گذشته حدود ۶۰۰ مورد اخطاریه و تذکر به جهت جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، تجاوزات به حریم و بستر، جلوگیری از آلودگی کیفی انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس اسلام قدمی پر و مسلوب المنفعه چاه غیر مجاز کنتور هوشمند احمد با اشاره کهگیلویه و بویر منابع آب زیرزمینی حلقه چاه غیر مجاز مسلوب المنفعه میلیون متر مکعب سال گذشته منابع آب صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد