Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، اعزام زائران حج تمتع کشورمان از ۲۲ خردادماه آغاز شده است و زائران به صورت هوایی از ۱۷ ایستگاه پروازی به فرودگاه مدینه و جده اعزام می‌شوند.

تاکنون ۲۷ هزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند

با توجه به گذشت ۲ هفته از آغاز اعزام زائران کشورمان، حدود ۲۷ هزار نفر عازم سرزمین وحی شده‌اند که تاکنون ۶۰ درصد زائران ابتدا وارد مدینه شده بودند و بعد از ۶ روز اسکان در شهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور بیش از ۱۸ هزار ایرانی در مکه مکرمه

البته بر اساس گزارش‌های ستاد مدینه، بیش از ۱۰ هزار زائر از مدینه منوره به مکه مکرمه مشرف شدند و حدود ۶ هزار ایرانی هم‌اکنون در این شهر حضور دارند. هر روز بیش از ۱۰ پرواز به مدینه منوره و ۵ پرواز به مکه مکرمه انجام می‌شود و هم‌اکنون بیش از ۱۸ هزار ایرانی در قالب ۱۵۱ کاروان در مکه مکرمه حضور دارند که ۹ هزار نفر از آنها در مدینه دوم هستند.

لزوم ثبت‌نام برای حضور در حرم نبوی/ ۱۱ هزار ایرانی به زیارت روضه منوره مشرف شدند

امسال با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زیارت روضه منوره حرم نبوی به صورت ثبت‌نامی شده است و زائران و کاروان‌ها قبل از تشرف به این مکان مقدس باید روز و ساعت حضور را تعیین کنند و بعد از موافقت در سامانه، امکان تشرف دارند که تا روز گذشته بیش از ۱۱ هزار ایرانی در قالب ۱۰۴ کاروان به زیارت مدینه منوره و روضه منوره حرم نبوی مشرف شده‌اند.

سهمیه کشورمان در حج تمتع امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر است که با اعزام ۲۷ هزار نفر از زائران، حدود ۷۰ درصد زائران ایرانی به عربستان منتقل شده‌اند و روند اعزام‌ها تا ۱۲ تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حج تمتع زائران ایرانی مسجد النبی هزار ایرانی مکه مکرمه حرم نبوی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سیدمحمدعلی حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند، در طول سال شناسایی و سامان‌دهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین طی سال ۱۴۰۲، تعداد هزار و ۷۰ دانش‌آموز سطح استان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی و غیره حضور پیدا کردند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، مسابقات و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 748425

دیگر خبرها

  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»