Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@15:22:54 GMT

حماس بالون نظامی پیشرفته اسرائیل را توقیف کرد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۹۳۴۲

حماس بالون نظامی پیشرفته اسرائیل را توقیف کرد

به گزارش ایلنا به نقل از المانیتور، اعضای گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، یک  بالون نظارتی ارتش اسرائیل را  در ۱۷ ژوئن توقیف کردند.

بنا به گزارش‌ها، این بالون دیده‌بانی در منطقه بیت حانون در شمال نوار غزه پس از سقوط از لنگر خود جدا شد. ارتش اسرائیل نتوانست این بالون را قبل از اینکه اعضای حماس به آن پیدا کنند، نابود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امیر بوهبوت»، سردبیر نظامی و تحلیلگر ارشد دفاعی «والا»، وب‌سایت خبری برجسته اسرائیل، این حادثه را یک «رویداد خطرناک» توصیف کرد.

یکی از مقامات شاخه نظامی حماس که نخواست نامش فاش شود به المانیتور گفت که نیروهای اسرائیلی تلاش کردند بالون را پس بگیرند، اما نتوانستند این کار را انجام دهند.

وی فاش کرد که این بالون مجهز به شش دوربین با وضوح بالا با دید ۳۶۰ درجه، دید در شب و مه و تصویربرداری حرارتی است.


 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حماس عزالدین القسام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح

به نقل از خبرگزاری سما، گئور آیلند مشاور امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حمله به رفح نه تنها به نابودی حماس منجر نخواهد شد بلکه با از بین بردن چهار گردان حماس در رفح سرنوشت نظامی جنگ هم تعیین نمی‌شود.

وی افزود: برخلاف آنچه محافل رسمی اسرائیل بیان می‌کنند حمله به رفح مشکلی را حل نمی‌کند.

آیلند در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا کابینه رژیم صهیونیستی مصمم به حمله به رفح حتی به شکل تدریجی و تاکتیکی است، افزود: این نمایانگر گرفتار شدن اسرائیل در مخمصه است و اینکه به فشار نظامی دلخوش کرد.

از سوی دیگر «یسرائیل زیو» فرمانده اتاق عملیات سابق و ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی نیز درباره حمله به رفح هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در صورت حمله به رفح متحمل تاوان سنگینی خواهد شد، گفت: کشته شدن غیرنظامیان سبب خواهد شد که جهانیان تل آویو را مجازات کنند به ویژه که اسرائیل در حال حاضر نیز از بحران بین المللی واقعی رنج می‌برد و در آستانه صدور حکم بازداشت برای سرانش قرار دارد.

این در حالی است که خانواده‌های اسیران صهونیست نزد حماس، تظاهراتی در خیابان آیالون در تل آویو برگزار کردند و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسیران با مقاومت فلسطین شدند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شرایط و مفاد پیشنهاد جدید مصر برای آتش بس در غزه چیست؟
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • اسراییل مجبور به پذیرش خواسته حماس برای تبادل اسرا است
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است