Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: قبل از آنکه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در یونان (۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت) آن اتفاقات رخ دهد، اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری زنان به تعویق افتاده بود. قرار بود که ۳۰ اردیبهشت اردو برگزار شود، اما لغو و به بیستم خرداد موکول شد. به دلیل لغو بازی‌های آسیایی اعلام کردند که اردوها در ۲۵ خرداد برگزار می‌شود؛ اما باز هم به تعویق افتاد و هفتم تیر برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزنه‌برداری زنان بی‌اهمیت برای فدراسیون

وی افزود: وزنه‌برداری زنان برای فدراسیون، اهمیتی نداشت. در این مدت پیگیر قضایا بودیم و شرایط اردو حتی برای مردان هم خوب نبود. وضعیت ما در اردو از تیم مردان هم بدتر بود. آنها حداقل ماساژور داشتند، اما ما این یک مورد را هم نداشتیم. در هر صورت کمبود و کاستی‌هایی در تیم ملی وزنه‌برداری زنان وجود داشت. حتی خوابگاه یک ساختمان اداری بود. برای شروع خوب بود ولی برای برگزاری اردوهای مستمر این خوابگاه مناسب تیم ملی وزنه‌برداری زنان نبود.

سیستم تمرینی خورشیدی جوابگوی وزنه‌برداری زنان نبود

ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان با اشاره به اینکه از همان ابتدا خواهان یک مربی خارجی بودیم تا سطح ما ارتقا یابد، گفت: در مصاحبه‌های قبلی گفتم که از زحمات اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی در این سال‌ها قدردانی می‌کنم، اما سیستمی که او در پیش گرفته برای تیم ملی وزنه‌برداری زنان مناسب نبود. اگر می‌خواهیم تا مربیان ایرانی خوبی در بخش زنان پرورش یابد، با احترام زیادی که برای تمامی مردان و کسانی که در این عرصه هستند، باید بگویم که از نظر فیزیولوژی بحث بانوان متفاوت با مردان است. به همین دلیل نیاز به مربی زن داریم تا در سطح بین‌المللی کار کرده باشد.

وی اضافه کرد: در چهار سالی که خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بود، این امر برای مسوولان فدراسیون مسجل نشد که باید تدبیر دیگری برای وزنه‌برداری زنان داشته باشند اما همچنان سنتی پیش رفتیم. حتی مسابقات قهرمانی کشور هم برای بانوان در این مدت برگزار نشد و خیلی از استعدادها بیرون ماندند. فدراسیون می‌توانست با استعدادیابی این نخبه‌ها را کشف کند تا دیده شوند. خیلی‌ها معترض بودند که نمی‌توانند وارد اردو شوند زیرا برنامه استعدادیابی مورد توجه فدراسیون نبود.

فدراسیون نظارتی روی دوپینگ نداشت

حسینی با اشاره به اینکه متاسفانه فدراسیون نظارتی روی بحث کنترل دوپینگ نداشت، گفت: فدراسیون نه در این زمینه وزنه‌برداران را منع می‌کرد و نه به آنها آگاهی می‌داد. در برهه‌ای هم نباید از حق بگذریم زیرا رئیس فدراسیون مکمل‌هایی را حداقل در ۲ سال گذشته تهیه می‌کرد؛ اما بعد از گران شدن آن نزدیک به اعزام این مکمل‌ها به صورت محدود به ما داده می‌شد.

وزنه‌برداری زنان با بی‌برنامگی شروع شد

وی یادآور شد: وزنه‌برداری بانوان با بی‌برنامگی شروع شد و زیرساختی نداشتیم. هر فردی که در وزنه‌برداری زنان بالا آمد با تلاش و غیرت خودش بود. در هر صورت وظیفه فدراسیون بود تا برای بانوان اردو تشکیل دهد و آنها را به مسابقات اعزام کند. این موضوع حق هر ورزشکار است و می‌تواند در آن سطح بدرخشد. چون ما نسل اول بودیم باید به مسابقات می‌رفتیم و تجربه کسب می‌کردیم تا راه را برای نسل جدید باز کنیم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان درباره سرپرستی سجاد انوشیروانی گفت: تعریف‌ او را شنیده‌ام و می‌دانم که در عرصه آکادمیک و علمی کار می‌کند. احساس می‌کنم که وی دغدغه زیادی برای وزنه‌برداری دارد و می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

اعتراض کردیم اما فدراسیون برخی را حذف کرد

وی درباره سکوت و اعتراض نکردن به وضعیت نامناسب تیم ملی وزنه‌برداری زنان پیش از برکناری «علی مرادی» از ریاست فدراسیون، خاطرنشان کرد: شاید خیلی‌ها بگویند که چرا تاکنون ساکت ماندید و حرفی نزدید. اعتراض خودمان را همیشه به گوش مسوولان می‌رساندیم، اما مواخذه شدیم و بعضا خیلی از وزنه‌برداران حذف شدند. از آنجایی که می‌خواستیم تا وزنه‌برداری زنان حفظ شود، این سکوت را نگاه داشتیم تا دختران به جایگاهی برسند که توانایی خود را نشان دهند. هر چند عواقب این سکوت را در ماه‌های اخیر دیدیم.

با اشتباه کادر فنی مدال قهرمانی آسیا را از دست دادم

حسینی تاکید کرد: سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان می‌توانستم نخستین مدال آسیایی در رده بزرگسالان را در یک ضرب و مجموع بگیرم اما به دلیل اشتباه کادر فنی این مدال را از دست دادم. خورشیدی دست تنها بود و کسی را برای انتخاب وزنه و گرم کردن نداشت.

کسب سهمیه المپیک زنان نمایشی بود

وی درباره از دست دادن سهمیه المپیک خاطرنشان کرد: در این زمینه بعدا متوجه شدم که تنها به صورت نمایشی در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کردیم. فدراسیون از یک زمانی به بعد ما را رها کرد و حتی تیم ملی وزنه‌برداری زنان را به آخرین گزینشی المپیک در کلمبیا اعزام نکرد. برای فدراسیون کسب سهمیه المپیک در وزنه‌برداری بانوان مهم نبود و به همین دلیل هم به آخرین گزینشی اعزام نشدیم. مسئولان فدراسیون می‌توانستند ما را به این رقابت ها اعزام کنند در نهایت یا موفق می‌شدیم یا نمی‌شدیم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان عنوان کرد: همواره اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری زنان منوط به تشکیل اردوهای مردان بود. اگر اردوی مردان را برگزار می‌کردند در آن میان تصمیم می‌گرفتند تا شاید اردویی برای زنان هم داشته باشند. ما سالن تمرین نداشتیم و حتی اردوی مردان در رده جوانان نیز اگر برگزار می‌شد، برای بانوان اردویی نبود و اگر آنها به شهرستان می‌رفتند یک اردو برگزار می‌کردند. در کل به تیم ملی وزنه‌برداری زنان اهمیتی نمی‌دادند.

برچسب‌ها سید الهام حسینی وزنه برداری زنان علی مرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزنه برداری زنان علی مرادی وزنه برداری زنان علی مرادی تیم ملی وزنه برداری زنان ملی پوش وزنه برداری زنان سهمیه المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور

ایسنا/همدان رئیس هیأت وزنه‌برداری استان همدان از برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور(انتخابی تیم ملی) در رده سنی نوجوانان و جوانان به میزبانی همدان خبر داد.

امیرحسین حسنی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۵۵۰ نفر از ورزشکاران حرفه‌ای کشور در رشته وزنه‌برداری در این مسابقات به مدت هشت روز از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در همدان به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در چهار روز نخست (۱۵-۲۰ اردیبهشت) بانوان و در چهار روز دوم (۲۰-۲۵ اردیبهشت) آقایان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان به رقابت می‌پردازند، مطرح کرد: این مسابقات به صورت امتیازی نبوده و مدالی است و در مجموع ۱۲۰ مدال در بین برگزیدگان تقسیم خواهد شد.

حسنی با اشاره به میزبانی دانشگاه آزاد همدان و برگزاری متمرکز مسابقات در این مجموعه و پخش زنده مسابقات از صداوسیما خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدان در این مسابقات شانس بسیار زیادی در رده سنی نوجوانان و جوانان بانوان دارد، به ویژه رده نوجوانان به احتمال زیاد سکویی به همدان برسد.

وی با اشاره به شرکت تمام استان‌ها در این دوره از مسابقات اضافه کرد: طبق بخشنامه فدراسیون وزنه‌برداری تیم‌هایی که ورزشکار دارند اما به رکورد ورودی یا رکورد مجوز ورود به مسابقات کشوری نرسیده‌اند، اجازه دارند دو ورزشکار در این مسابقات شرکت دهند اما با استعدادیابی‌های انجام شده بیشتر استان‌ها در این دوره حضور دارند.

حسنی با بیان اینکه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی همدان است، یادآور شد: شهرستان‌های فعال در حوزه وزنه‌برداری همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و رزن است اما در این بین همدان و ملایر قوی‌تر هستند و ملایر پایلوت وزنه‌برداری استان محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت هیأت وزنه‌برداری استان اشاره کرد و گفت: زمانی‌ که هیأت را تحویل گرفتم، به انتهای نقطه وزنه‌برداری رسیده بودیم و هیچ تجهیزات حرفه‌ای در سطح استان نداشتیم که با کمک مدیرکل ورزش، فدراسیون و اسپانسر توانستیم به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات حرفه‌ای برای وزنه‌برداران استان بعد از ۱۵ سال خریداری کنیم.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره به اینکه طی مدت حضور توانسته‌ایم تا به امروز بدهی‌های گزاف هیأت به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به دو دوره گذشته را پرداخت کرده و مشکلات عدیده را حل کردیم، از استاندار درخواست کرد به هیأت وزنه‌برداری کمک کند تا وزنه‌برداری با قوت به پیشرفت ادامه دهد و به روزهای اوج و شکوفایی خود بازگردد.

وی به بازسازی دو سالن که در پرورش استعدادها در ملایر و همدان فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای نخستین‌بار موفق به شرکت در مسابقات لیگ برتر بانوان در شهرهای رشت و مشهد شدیم که افتخار بزرگی برای استان بود و همدان در هفته دوم موفق به کسب مقام سوم شد.

حسنی ادامه داد: بعد از مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات کشوری کراس فیت را در تیرماه در همدان برگزار می‌کنیم و بعد از آن اگر به دنبال رایزنی با فدراسیون به منظور برگزاری یک مسابقه بین‌المللی یا چندجانبه بین‌المللی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری