Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی گفت: اگر اولیا احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آن‌ها اخذ شده است، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

به گزارش ایمنا، احمد محمودزاده با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی که از طریق سامانه مشارکت‌ها به نشانی https://mosharekatha.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir/ برای تمام اولیا قابل مشاهده است، اظهار کرد: امسال میزان افزایش شهریه مدارس را به‌صورت درصدی اعلام نکردیم، بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش پیداکرده است. بر این اساس کمترین شهریه مصوب ثابت چهار میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: سقف شهریه مصوب برای دوره متوسطه دوم، ۳۴ میلیون تومان، برای دوره متوسطه اول، ۳۳ میلیون تومان و برای دوره ابتدایی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و شهریه‌ای بالاتر از رقم اعلام‌شده نخواهیم داشت.

حق دریافت شهریه‌ای بیش از مبلغ مصوب ممنوع است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد که مؤسسان و مدیران مدارس حق دریافت شهریه‌ای بیش از مبلغ مصوب که در سامانه اجازه داده‌شده است، ندارند. در حال حاضر مشغول نظارت بر روند ثبت‌نام در مدارس غیردولتی هستیم و گروه‌های کاری ما بازرسی از مدارس را در برنامه‌های خود دارند. علاوه بر این اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش نیز این آمادگی رادارند که اگر اعتراضی وجود داشت بررسی کنند.

وی افزود: به‌این‌ترتیب اگر اولیا احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آن‌ها اخذ شده، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

محمودزاده بابیان اینکه مدارس موظف هستند شهریه مصوب را به‌طور حتم روی تابلو مدرسه نصب کرده و در معرض دید اولیا قرار دهند، اظهار کرد: از اولیای دانش‌آموزان انتظار می‌رود در حین ثبت‌نام و در طول سال تحصیلی عملکرد و فرایندهای آموزشی و پرورشی مدارس را به‌دقت نظارت کنند و اگر جایی کاستی بود به ادارات مشارکت در استان‌ها اعلام کنند تا ما بررسی کنیم.

برنامه درسی مدارس براساس تدریس و آموزش کامل کتاب‌های درسی باشد

وی افزود: همچنین تدریس و آموزش کامل کتاب‌های درسی باید انجام شود. اولیا باید این موضوع را از مدرسه بخواهند و طوری نباشد روی کتابی کمتر و روی کتابی بیشتر کار شود. برنامه درسی مصوب باید در زمان خودش به دانش آموزان آموزش داده شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن تصریح این نکته که شهریه اعلامی، شهریه ثابت است که می‌تواند به آن افزوده شود؛ البته این افزایش برای فوق‌برنامه‌ها باید از شورای نظارت منطقه و استان تأییدیه گرفته و مصوبه انجمن اولیا و مربیان مدرسه را نیز داشته باشد گفت: هزینه‌هایی چون سرویس حمل‌ونقل، تغذیه و لباس فرم جزو شهریه ثابت مدارس نیست و به‌طورمعمول طی توافق مدرسه با اولیا تعیین و اخذ می‌شود.

وی اضافه کرد: اولیا به تفکیک میان شهریه ثابت و فوق‌برنامه درسی و سایر آیتم‌ها توجه داشته باشند و نگویند آموزش‌وپرورش عددی را به‌عنوان شهریه اعلام کرده و مدرسه دارد مبلغ بیشتری دریافت می‌کند. اگر قصور مدرسه مربوط به شهریه ثابت بود باید اعتراض را به ما اعلام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 584192

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهریه مدارس درصد افزایش شهریه مدارس غیر دولتی میزان شهریه مدارس امسال كتب درسي وزارت آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت آموزش وپرورش مدارس غیردولتی میلیون تومان شهریه مصوب شهریه ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار استان مرکزی در این مراسم با تبریک روز معلم به معلمان استان گفت: همت معلمین نجات دهنده آینده غیرقابل پیش بینی است و این معلمان هستند با تربیت صحیح فرزندان این کشور می‎توانند آینده ساز شوند.
مخلص الائمه معلمان را همراه همیشگی ما از دبستان تا دانشگاه و مراتب علمی بالاتر دانست و افزود: هر چه بتوانیم در مسیر رفع مشکلات فرهنگیان قدم برداریم آینده بهتری را می‌توانیم پیش رو داشته باشیم گرچه معلمان امروز با وجود تنگنا‌ها همچنان برای تربیت نسل امروز تلاش می‌کنند.
مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به اینکه ۱۷ هزار معلم در دو هزار مدرسه استان مرکزی فعالیت دارند گفت: علاوه بر برگزاری برنامه‌هایی برای گرامیداشت مقام معلم در نواحی آموزش و پرورش در شهر‌های مختلف، مراسم‌هایی توسط دانش آموزان در بیش از دو هزار مدرسه استان نیز برگزار می‌شود.
در ادامه از معلمان نمونه مدرسه حکمت تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین