Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:34:26 GMT

۶۷۲ هکتار چغندر در اراضی کشاورزی شیروان کشت شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۹۵۴۰

۶۷۲ هکتار چغندر در اراضی کشاورزی شیروان کشت شد

نوروز علی دیندار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کشت این محصول از  ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا اواخر خردادماه امسال اظهار داشت: هر ساله کشت این محصول تا نیمه نخست خردادماه به پایان می رسید که بارندگی ها و جاری شدن سیلاب اردیبهشت ماه در اراضی کشاورزی شهرستان پایان کشت را به تاخیر انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از هر هکتار اراضی این شهرستان، ۴۰ تن چغندر برداشت می شود که پیش بینی می شود زمان برداشت که پاییز است بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن محصول در این شهرستان تولید و برداشت شود.

دیندار اضافه کرد: سال گذشته از سطح زیرکشت ۹۰۰ هکتار محصول چغندر اراضی شهرستان، ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن برداشت و تحویل کارخانه قند این خطه شد، میانگین عیار این محصول ۱۷.۵ درصد بود که با نرخ تضمینی به ازای هرکیلوگرم ۱۲ هزار و ۴۷۶ ریال و کمک کرایه ۵۰۰ ریال تحویل کارخانه شد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

۷۵۰ کشاورز و بهره بردار شیروان در کاشت، داشت و برداشت محصول چغندر قند فعالیت دارند و کارخانه قند این شهرستان با ۶۵۰ نفر اشتغال سهم بسزایی در رونق کشاورزی منطقه دارد.

کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی آن تبدیل چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است که ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

برچسب‌ها چغندر خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر خراسان شمالی شیروان چغندر خراسان شمالی شیروان کارخانه قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر