Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فاضلی هریکندی روز یکشنبه درجمع مدیران شهرک صنعتی  اشتهارد  استان البرز افزود: باتوجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و تحقق اهداف این شعار اشتغال مددجویان در واحدهای تولیدی و صنعتی مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: براین اساس به دنبال آن هستیم تا با اشتغال زندانیان دراین واحدهای تولیدی زمینه اصلاح آنان را برای بازگشت سالم به جامعه فراهم کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی هریکندی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پرونده ها به دلیل جرایم مالی است اظهارداشت: این درحالی است که وقوع این جرایم نیز به دلیل نداشتن شغل مناسب برمی گردد.

وی یادآورشد: از سوی دیگر سیاست های قوه قضاییه درسال های اخیر با نگاه ویژه به باز اجتماعی شدن زندانیان  بوده و دراین زمینه به استفاده از ظرفیت های مردمی برای باز اجتماعی شدن و اشتغال زندانیان تاکید می شود.

رییس دادگستری استان البرز گفت: چراکه ظرفیت های دولتی محدود است و از ظرفیت هایی که جامعه و گروه های مردمی دارند برای باز اجتماعی کردن و اشتغال زندانیان باید استفاده شود.

وی اضافه کرد: براساس تاکید رییس قوه قضاییه بسترهای لازم برای حرفه آموزی زندانیان فراهم شده چراکه بیکاری منشا فساد است .

فاضلی هریکندی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه البرز در حوزه تولید گفت: دراین استان ۱۳ شهرک صننعتی است که براساس بررسی ها شهرک صنعتی اشتهارد نیاز به یک هزار نیروی کار داشت که استفاده از زندانیان برای کار در واحدهای تولیدی در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت مورد توجه قرار گرفت.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحدتولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۲ هزار واحدآنها مربوط به شهرک صنعتی اشتهارد است.

برچسب‌ها آزادی زندانیان کرج اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزادی زندانیان کرج اشتغال زایی آزادی زندانیان کرج اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است

فرماندار شهرستان نایین گفت: یکی از مهم‌ترین و بهترین کارهای نیک و امنیت‌ساز، اشتغال زندانیان است که به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نایین منجر می‌شود.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن قدردانی از مشارکت صاحبان صنایع در حوزه اشتغال زندانیان اظهار کرد: امروز در شهرستان نائین نرخ بیکاری به صورت رسمی اعلام شده از طرف اداره کار، ۶/۹ درصد است، اما در نگاه ما این نرخ بیکاری صفر است زیرا شرایط کار در شهرستان به خوبی فراهم است و برخی تنها علاقه به مشاغل اداری دارند و در سایر مشاغل فعالیت نمی‌کنند.

وی افزود: طی یک سال اخیر بسته‌های مختلفی را با صاحبان صنایع برای تأمین نیروی کار دنبال کردیم که همایش امروز با نگاه به ظرفیت‌های موجود در زندان‌ها و با رویکرد اشتغال است.

فرماندار شهرستان نائین خاطرنشان کرد: همایش یک روزه اشتغال با حضور مدیرکل اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور، مدیرکل و معاون اشتغال سازمان زندان‌های استان اصفهان و کارآفرینان، صاحبان صنایع و خیران در زندان نائین با هدف ایجاد انجمن خیران و اشتغال زندانیان در تنها زندان شرق استان اصفهان با رویکرد کاهش تکرار جرم و کمک به خانواده آن‌ها برگزار شد.

کریمی با اشاره به ورود صاحبان صنایع در کارهای نیک، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای خیر امنیت‌ساز، اشتغال زندان است و این اشتغال به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نائین منجر می‌شود و در زندان نائین فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم است.

کد خبر 751454

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد