Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@00:58:36 GMT

تدارکات برای برگزاری «لویه جرگه» در کابل

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۰۱۱۰

تدارکات برای برگزاری «لویه جرگه» در کابل

بر اساس گزارش‌های رسیده از کابل، به نظر می‌رسد طالبان در این هفته لویه جرگه‌ای را دایر خواهند کرد که آنرا گردهمایی بزرگ علمای دینی خوانده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلامیه‌ای که دانشکده «پلی تکنیک» دانشگاه کابل صادر کرده است، دروس این دانشکده از امروز پنجم خرداد ماه به مدت یک هفته تعطیل می‌باشد؛ دلیل این تعطیلی نیز برگزاری «لویه جرگه» اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حال، یک منبع حکومت طالبان ضمن تأیید برگزاری این نشست، آن را یک گردهمایی بزرگ علمای دینی عنوان کرده است، نه نشست «لویه جرگه».

درباره جزئیات این نشست و افراد شرکت‌کننده در آن، اخبار دقیقی منتشر نشده است، اما در یک نامه‌ اداری که به طالبان نسبت داده شده و در شبکه‌های اجتماعی، دست‌به‌دست می‌شود، گفته شده که در این گردهمایی علمای دارای شهرت خوب و متقی، و افرادی که از جهاد طالبان حمایت کرده‌اند، حضور خواهند داشت.

همچنین گفته می‌شود از هر شهرستان این کشور، سه نفر که دو تن از آن‌ها علمای دینی و یک نفر دیگر متنفذ قومی است به این جرگه دعوت شده‌اند.

پیش‌تر، نصیر احمد فایق، نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد پنجشنبه هفته گذشته از این سازمان خواسته بود تا برای رسیدگی و حل مشکلات جاری در افغانستان، یک گفتگوی ملی را دایر کند.

ادامه اختلاف‌ بین اعضای شورای مقاومت ملی افغانستان برای حضور در لویه جرگهپشتون‌های پاکستان خواستار برگزاری «لویه جرگه» در افغانستان شدندآمریکا: طالبان ساختار سیاسی را از طریق لویه جرگه مشخص کند

بیش از ده ماه از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان می‌گذرد اما هنوز حکومت آنان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است و به نظر می‌رسد طالبان تلاش می‌کنند با برگزاری نشست‌های این چنینی، روند به رسمیت شناخته شدن خود را تسریع نمایند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

میخاییل گالوزین معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی فراگیر است.

حدود یک هفته پیش نیز سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است