Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:23:10 GMT

مانع تراشی های عربستان بر سر راه حجاج یمنی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۰۲۰۲

مانع تراشی های عربستان بر سر راه حجاج یمنی

به گزارش روز یکشنبه تارنمای خبری لبنانی العهد، " عبدالرحمان النعمی " رئیس سازمان حج و عمره در یمن فاش کرد که رژیم سعودی امسال تنها به یازده هزار یمنی اجازه ادای مناسک حج را داده است، البته به شرط آنکه بتوانند شرایط و موانع بسیار موجود بر سر راه خود را با موفقیت پشت سر بگذارند.

النعمی با اشاره به موانع یاد شده گفت : افراد متقاضی شرکت در مراسم حج باید کمتر از ۶۵ سال داشته باشند و گذرنامه شان در شهر عدن صادر شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یعنی فقط اهالی مناطقی از یمن می توانند خود را به مراسم حج امسال برسانند که هم اکنون در اشغال نیروهای ائتلاف سعودی است و سایر مردم یمن از این حق الهی محروم شده اند.

همچنین هزینه های حج صد در صد افزایش یافته و به دستکم ۱۶ هزار ریال سعودی معادل ۴ هزار دلار رسیده است.

از سوی دیگر "ولید الوادعی" رئیس موسسه سازمان دهنده حمل و نقل زمینی گفت : ما خواستار گشوده شدن گذرگاه ها بر روی حجاج شدیم اما ائتلاف متجاوز با درخواست ما مخالفت کرد و انجام سفر زمینی از ۹ استان یمن را بر آنان تحمیل کرد .

وی افزود : در واقع حجاج یمنی به جای جاده های پیشنهادی که طول آنها از ۵۱۳ کیلومتر فراتر نمی رود و طول برخی از آنها فقط ۲۸۷ کیلومتر است باید مسافت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی کنند.  

اما " خالد الشایف" مدیر فرودگاه بین المللی صنعا گفت: قبل از جنگ فقط از فرودگاه بین المللی صنعا ۱۰ هزار یمنی رهسپار حج می شد، اما طی سال های گذشته موضوع انتقال حجاج از راه این فرودگاه اصلا مطرح نشد زیرا ائتلاف متجاوز بر بسته ماندن فرودگاه حتی در موارد بشردوستانه اصرار و پافشاری دارد.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور جهان عرب آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و حملات دردناک پی در پی یمنی ها در عمق خاک عربستان بویژه حمله های مکرر به تاسیسات شرکت غول پیکر نفتی آرامکو، ریاض مجبور شد به امید خارج شدن از باتلاق جنگ در یمن با برقراری آتش بس در این کشور طی ماه مبارک رمضان موافقت کند. هر چند گزارش های رسیده از نقض مکرر آتش بس توسط سعودی ها حکایت دارد. ۱۴ ۸۷

برچسب‌ها رژیم آل سعود یمن ایرنا ایالات متحده آمریکا آرامکو ریاض رژیم صهیونیستی صنعا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رژیم آل سعود یمن ایرنا رژیم آل سعود یمن ایرنا ایالات متحده آمریکا آرامکو ریاض رژیم صهیونیستی صنعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست