Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، علی حیدری در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی استان، گفت: به دلیل نبود زیرساخت سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در این منطقه نداشتند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در دو سال گذشته مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی استان جهت تکمیل زیرساخت‌ها اختصاص پیدا کرد، اما متاسفانه به دلایل مختلف موافقت‌نامه به امضای استاندار سابق نرسید و این اعتبار از دست رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نشست‌های متعددی برای حل بحران منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان استانی برگزار شد، سعی می‌کنیم هر چه سریعتر زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی استان تکمیل شود و به شرایط ایده‌آل برسد.

در ادامه محمدکاظم منزوی با تاکید بر اینکه باید قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دست و پاگیر برای تسهیل امورات صنعتگران حذف شود، اظهار کرد: در این جلسه نتایج طرح تحقیقاتی پایش محیط کسب و کار ارائه شد که متاسفانه این استان در این طرح و بر اساس مولفه‌ها رتبه خوبی را کسب نکرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: تفسیر قوانین و بخشنامه‌ها توسط ادارات و برخورد با صنعتگران در دستگاه‌های اجرایی یکی از مولفه‌های طرح پایش محیط کسب و کار است، باید این رویه‌ها با توجه به اختیارات استان تغییر کند، اگر در چارچوب اختیارات نتوانیم کاری انجام بدهیم، می‌توان با پیشنهادات این رویه‌ها از طریق هیات اصلاح قوانین و مقررات اصلاح کرد.

انتهای پیام/68033
 

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی منطقه ویژه اقتصادی شهرکرد منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری اقتصادی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر انصاری؛ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده‌سازی کنیم.

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه‌گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور؛ مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت 2 نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات