Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، خاطرات علی آقا محمدی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) از سال‌های استبداد ستم‌شاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت ساله به قلم حمید حسام به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

حمید حسام نویسنده انقلاب و دفاع مقدس که بیشتر او را با کتاب‌های خاطرات شهدا می‌شناسیم، این بار قلمش برای مردی به نگارش در آمده که او را به عنوان یک رجل سیاسی و یک سیاست مدار و یا اقتصاددان می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نگارش اثر جدیدش می‌گوید:

«من با سیاست مدارها هم قافیه نمی‌شوم» این جوابی بود که به یک شهید زنده می‌دادم. به علی خوش لفظ که رفیق شفیقم بود و از سر دردمندی اصرار داشت زندگینامه رجل ملی پر مسولیتی چون دکتر علی آقا محمدی را بنویسم. دست آخر با آن لفظِ خوشِ صریح و صادقانه‌اش حرف آخر را زد که: «اگر ننویسی فردای قیامت، شهدا یقه‌ات را می‌گیرند» یکسال پس از این دلالت تأمل برانگیز، علی خوش لفظ رفت پیش رفقای شهیدش و در مراسم ختم او، علی آقا محمدی به من همان پیشنهادی را داد که علی خوش لفظ خواسته بود. چهل سال از عمر انقلاب می‌گذشت و این اولین گفت و گوی رخ به رخ من با یکی از محوری‌ترین شخصیت‌های انقلاب اسلامی بود

علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقدمه این کتاب اینگونه گفته است:

«وقتی که انقلاب چهل ساله شد اوراق زندگی‌ام را به نیت نشان دادن تصویری واقعی از آن روزها و بیان نقش مجاهدان راه خدا مرور کردم و به قصد روشنگری آیندگان در اختیار نویسنده نام آشنا برادرم حمید حسام قرار دادم و خدا را شاکرم که ایشان با رعایت امانتداری در نقل مطالب این خاطرات را با نثری روان و دلنشین به رشته تحریر درآورد.»

آئین رونمایی از کتاب ارزشمند «تازیانه‌های سلوک»؛ خاطرات علی آقا محمدی (رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری) از سال‌های استبداد ستم‌شاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت ساله؛ هفتم تیر در فرهنگسرای بهمن تهران با حضور جمعی از مسؤلین کشوری، رزمندگان دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اهالی فرهنگ و رسانه و خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

کد خبر 5523773 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای مجمع تشخیص مصلحت نظام حمید حسام علی آقامحمدی انتشارات شهید کاظمی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب دفاع مقدس حوزه هنری انتشارات سوره مهر انقلاب اسلامی ایران زبان فارسی انتشارات روایت فتح یوسفعلی میرشکاک ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحقیق و تفحص نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتشارات راه یار علی آقا محمدی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!

به گزارش ورزش سه، یکی از حساس ترین دیدار های هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی میان تراکتور و استقلال برگزار می شود که در صورت پیروزی آبی ها، عملا شانس قهرمانی تراکتور روی کاغذ از بین می رود و با توجه به دیدار پرسپولیس و سپاهان در آزادی، ممکن است تکلیف قهرمانی در همین تا حدودی مشخص شود.

جالب آنکه این دو تیم در ده سال اخیر تاکنون سه مرتبه در اردیبهشت ماه به مصاف هم رفتند و هرسه بازی را تراکتوری ها با پیروزی پشت شر گذاشتند که رکورد جالبی است.

اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بود که بهترین پیروزی تبریزی ها مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی با برتری ۴ بر ۱ بدست آمد. درست یک سال بعد یعنی اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بود که دو تیم بار دیگر در آزادی در دیداری فوق حساس به مصاف هم رفتند و بازهم تراکتور بود که مقابل چشم هواداران استقلال این تیم را با نتیجه ۳ بر۲شکست داد.

و در نهایت در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نیز بار دیگر دو تیم این بار در تبریز به مصاف هم رفتند و آن دیدار نیز در پایان با نتیجه ۱ بر ۰ با سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است