Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت نیمی از زمان «تمدید» توافقنامه آتش بس بدون پیشرفت در یمن، صنعاء بار دیگر بر عدم پایبندی ائتلاف متجاوز آمریکایی - سعودی - اماراتی به مفاد این توافقنامه و اصرار آن بر تشدید تنش تاکید کرد و  هشدارها و پیام‌های جدید سیاسی و نظامی جدیدی داد و در خصوص پیامدهای تداوم فریب و طفره رفتن دشمن و  آمادگی برای انجام عملیات و حملات تکان‌‌دهنده در چارچوب یک بانک اهداف فرامرزی گسترده و جدید، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «انصارالله»، «محمد النعیمی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: «ائتلاف متجاوز قصد ندارد مسیری را برای برقراری صلح در یمن و منطقه ایجاد کند و عدم پایبندی دشمن به تعهدات آتش بس بشردوستانه به خودی خود مقدمه‌ای برای انفجار اوضاع است».

این در حالی است که ائتلاف متجاوز یمن، همچنان در مسیر سفرهای هوایی از و به فرودگاه بین‌المللی صنعاء مانع‌تراشی می‌کند و به توقیف کشتی‌های سوخت و جلوگیری از رسیدن آن به بندر الحدیده، ادامه می‌دهد. همچنین از تعامل و انعطاف در قبال طرح‌های ابتکاری بازگشایی راه‌ها خودداری می‌کند، در حالی که تخلفات نظامی آن در میدان، علیرغم تعهد سازمان ملل به تلاش برای اجرای بندهای آتش‌بس در طول دوره تمدید، به طور مداوم در حال افزایش است.

در سایه عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش‌بس، النعیمی تاکید کرد که ائتلاف متجاوز در حال آماده شدن برای مرحله جدیدی از جنگ و محاصره است که در دوره گذشته نیز، رهبر انقلاب یمن، چندین بار بر آن تاکید کرده است.

وی توضیح داد: «تلاش‌های ایالات متحده در پشت آتش‌بس، از همان ابتدا بر ایجاد وضعیت " نه جنگ و نه صلح" در یمن متمرکز بود. سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، حاوی یک پیام جنگ و در راستای تقویت ائتلاف‌ها علیه آزادگان در سراسر منطقه است».

چندین رسانه آمریکایی اخیراً بر نیات آمریکا برای تشدید تنش در یمن تأکید و تایید کردند که سفر بایدن به عربستان سعودی بر مردم یمن تأثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا این امر به معنای حمایت بیشتر از ریاض برای هدف قرار دادن و گرسنگی دادن یمنی‌ها است.

در مقابل النعیمی تاکید کرد: «ملت یمن خود را برای جنگ آماده می‌کند همان‌طور که برای صلح آماده است».

در همین راستا، «علی العماد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به المسیره گفت که تمهیدات ائتلاف متجاوز، بر افزودن جنگ داخلی به رویارویی جاری متمرکز است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تنظیم صفوف نیروها و ابزارهای خود در داخل، گفت که ائتلاف سعودی با حمایت از نیروهای وابسته به خود، آن‌ها را سمت تشدید تنش سوق دهد، و در عین حال تحت پوشش صلح و آرامش تلاش می‌کند که از عواقب این امر برای خود، جلوگیری کند.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته (۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از /به فرودگاه صنعاء خبر داده بود. 

این در حالی است که  فرودگاه صنعاء تازه هفته گذشته پس از شش سال محاصره توسط ائتلاف سعودی شاهد اولین پرواز بود. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شد و می‌بایست یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان این‌که مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعاء بانک اهداف افزایش سطح هشدار ائتلاف متجاوز ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی

به‌گزارش همشهری آنلاین، این عوارض بعد از آن وضع شده است که برخی خبرها از کاهش عرضه سیب‌زمینی در بازار حکایت دارد به‌نظر می‌رسد دولت در تلاش است تا سطح عرضه و تقاضا را متعادل کند.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی

دیروز همچنین قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی از افزایش ۲۳درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی خبر داد.

علیرضا پیمان‌پاک در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که با وجود کاهش ۹درصدی (ارزشی) صادرات کل کشور، صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۲۳درصد به لحاظ ارزشی و ۱۲درصد به‌لحاظ وزنی افزایش داشته است.

با وجود رشد صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی برخی کارشناسان اعتقاد دارند از نظر هزینه، فایده، افزایش صادرات مواد غذایی به‌دلیل محدودیت‌های زیست‌محیطی و میزان مصرف آب به‌نفع کشور نیست. چراکه سیستم آبیاری کشاورزی در ایران مکانیزه نیست و برای اغلب محصولات آب بری بالایی دارد.

وضعیت بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور

ماجرای بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور همچنان خبرساز است در تازه‌ترین رویداد عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

هفته قبل ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت برای ایجاد بخش احراز هویت مالک و کد پستی املاک به ۲پلتفرم‌ دیوار و شیپور یک هفته مهلت داد و گفت که در غیراین صورت بخش مسکن دیوار و شیپور مسدود خواهد شد. او همچنین گفته بود: بعضی ملک‌هایی که وجود خارجی ندارد، در این سکوها آگهی شده و به‌صورت گسترده و با هماهنگی یکدیگر به قیمت‌سازی می‌پردازند. در یک هفته گذشته اخبار مربوط به این دو اپلیکیشن به صدر اخبار آمده و حالا در تازه‌ترین رویداد روز گذشته عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

به‌گفته او یکی از سوداگران بازار مسکن و مافیای این حوزه، افزایش قیمت جعلی مسکن با ارائه اطلاعات غلط در سکوهای اینترنتی است. اینها به‌صورت جعلی اطلاعاتی را از ملک، مالک و.. ارائه می‌دهند تا قیمت‌ها را افزایش دهند تا املاک خودشان را بفروشند.

عجله بی‌عجله

در رویدادی دیگر شرکت تپسی پس از آپدیت دوباره اپلیکیشن‌اش، گزینه عجله دارم را حذف کرد. آنگونه که روابط عمومی تپسی توضیح داده این گزینه به‌ دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است.

پیش از این با پیگیری‌های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی ازجمله اسنپ حذف شده بود. این سازمان اعتقاد دارد قیمت‌ها نباید افزایش یابد.

بیشتر بخوانید

اصل ماجرای «عجله دارم» تاکسی های اینترنتی | «عجله دارم» از کجا آمد؟ ماجرای استخراج عجیب طلا از کامپیوتر با پودر وی! صادرات ۹میلیارد دلاری به عراق

فرزاد پیلتن نماینده ویژه تجاری ایران در امور عراق در مورد جزئیات صادرات به عراق گفت: صادرات ایران به جهان در سال۱۴۰۲ حدود ۴۹.۴میلیارد دلار بوده که نسبت به سال۱۴۰۱ حدود ۸.۹درصد کاهش نشان می‌دهد. عراق با ۹.۲میلیارد دلار و ۱۸.۷درصد از سهم صادرات کشور پس از چین (۱۳.۹میلیارد دلار) دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است. امارات (۶.۶میلیارد دلار)، ترکیه (۴.۲میلیارد دلار) و هند (۲.۲میلیارد دلار) نیز در رتبه‌های بعد از عراق قرار داشته‌اند.

کد خبر 848190 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها کشاورزی اقتصاد تولید کنندگان

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • گالئونه: الگری در حال رسیدن به تمام اهداف تعیین‌شده است؛ چرا باید یوونتوس را ترک کند؟!