Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان گفت غرب با تحت فشار قرار دادن بلگراد برای تحمیل تحریم ها بر روسیه به دنبال آن است که خود را از جنایت هایی که مرتکب می شود «تبرئه» کند.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از تارنمای شبکه راشاتودی روسیه، ووچیچ گفت: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا اکنون وارد «جنگ مستقیم» با روسیه شده اند و از این که بلگراد در تحریم های روسیه آنها را همراهی نمی کند، «خشمگین» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ووچیچ دو روز بعد از شرکت در نشست ۲۷ کشور اتحادیه اروپا و سران ۶ کشور غرب بالکان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: منطقه بالکان در اروپا، برای اتحادیه اروپا مهم نیست زیرا این اتحادیه کاملا در جنگ با روسیه بسر می برد و اولویت آن اعطای وضعیت نامزدی در اتحادیه اروپا به کشورهای اوکراین و مولداوی است.

وی خاطرنشان کرد: ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفته که از نظر اقتصادی، کشورهایی مانند صربستان، مونته نگرو بسیار آماده تر از سایر کشورها برای عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

رئیس جمهوری صربستان توضیح داد که کشورش به دلیل فشارها برای ملحق شدن به اتحادیه اروپا به منظور اعمال تحریم ها علیه روسیه در وضعیت دشواری بسر می برد و مطلع هستم که برخی از این کشورها تا چه اندازه بر سر این مساله از صربستان عصبانی هستند.

ووچیچ تاکید کرد: باید یک رویکرد منطقی و واقع گرایانه سیاسی وجود داشته باشد که منافع را در نظر بگیرد.

وی همچنین اظهار داشت غرب نمی تواند این موضوع را تصدیق کند که چقدر دور ماندن صربستان از تحریم های ضد روسی و حفظ روابط مثبت با روسیه و چین مهم است.

این مقام صربستانی چشم انداز تیره ای را درباره وضعیت اقتصادی در اروپا ارائه داد و گفت اگر درگیری ها در دوئباس با یک آتش بس پایان نیابد جهان با جنگ جهانی وخیم تری نسبت به جنگ جهانی قبلی مواجه خواهد شد.

هفته گذشته هنگامی که اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی را از اتحادیه اروپا دریافت کردند، الکساندر ولین وزیر کشور صربستان گفت به نظر می رسد درگیری نظامی با روسیه شرط ملحق شدن سریع به اتحادیه اروپا است.

ماه گذشته وزیر کشور صربستان گفته بود که کشورش علاقه ای به کاهش روابط «نزدیک و همکاری» با مسکو ندارد و این اظهارات به دنبال درخواست اولاف شولتس صدر اعظم آلمان از صربستان برای پیروی از خط مشی اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه و به رسمیت شناختن کوزوو به عنوان کشوری مستقل در صورت امید به پیوستن به اتحادیه اروپا مطرح شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، اتحادیه اروپا ، صربستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین اتحادیه اروپا صربستان اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود