Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از به کارگیری همه ظرفیت‌های مجموعه آموزش و پرورش برای اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان به صورت حضوری و همچنین در بستر شبکه شاد خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، میکائیل باقری درخصوص غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان با توجه به فرارسیدن فصل تابستان اظهار کرد: همواره تأکید کرده‌ایم که تابستان مدارس تعطیل می‌شود، اما تربیت تعطیل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این اصل مهم، آموزش‌وپرورش بر اساس وظایف ذاتی خود در طول سال تحصیلی، تابستان را هم به‌عنوان سال تحصیلی در نظر می‌گیرد؛ بنابراین فعالیت‌های جامعی را برای بخش‌های مختلف پیش‌بینی کرده است که بخشی از آن در بستر حقیقی و با توجه به گسترده شدن شبکه شاد پس از کرونا بخشی از آن در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش همه‌ساله با راه‌اندازی پایگاه‌های تابستانی، از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی به‌عنوان دبیرخانه کشوری این فعالیت‌های ارزشمند و بزرگ و باهمت و همکاری اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل قرآن، عترت و نماز در پایگاه‌های ۱۷ گانه قرارگاه مجازی و همچنین به‌صورت ویژه مراکز دارالقرآن الکریم به‌عنوان پایگاه و مأمن فعالیت‌های قرآنی محله‌ها فعالیت های آموزشی متنوعی را در حوزه های مختلف به دانش آموزان عرضه می کنند.

باقری ادامه داد: آموزش و پرورش در کنار این پایگاه ها ظرفیت‌های دیگری نیز پیش‌بینی کرده است، ازجمله، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌های ورزشی، پایگاه‌های اوقات فراغت، اردوگاه‌ها، پژوهسراهای دانش‌آموزی و... در خدمت فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان خواهند بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ وپرورش تصریح کرد: برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در دو بخش آوایی و پژوهشی، فرآیندی تربیتی است که در طول سال تحصیلی و با هدف شناسایی دانش آموزان مستعد قرآنی کشور انجام می شود و در فصل تابستان به ایستگاه پایانی خود می رسد و دانش آموزان در فضایی کاملا دوستانه با هم به رقابت می پردازند و امسال پس از دو سال تعطیلی فعالیت‌های گروهی حضوری، با حضور دانش آموزان به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بخش آوایی و میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش پژوهشی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به تقارن تابستان با ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش، امسال دهمین سوگواره سراسری احلی من العسل روز ششم محرم مصادف با سیزدهم مرداد ماه با حضور معنوی و پر شور دانش آموزان در اقصی نقاط کشور برگزار خواهد شد.

باقری در خاتمه گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی شامل؛ سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال‌احمر نیز فعالیت‌های تابستانی خود را در تابستان با جدیت دنبال می‌کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مدارس ، بازگشایی مدارس ، دانش‌آموزان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش اوقات فراغت عترت و نماز دانش آموزی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر آموزش و پرورش بندرانزلی گفت: به مناسبت هفته مشاغل؛ غرفه صنایع دستی و تولیدات محلی به همت دانش‌آموزان در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان در حال برگزاری است.

محمود یوسفی‌فر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته مشاغل که در تقویم رسمی کشور هفته اول اردیبهشت ماه نام گذاری شده و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و برای بازدید عموم به مدت سه روز دایر است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۲۶ غرفه است، افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به همراهی خانواده‌هایشان تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: انتخاب شغل مناسب، از ابتدایی ترین و ضروروی‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می‌دهد. شخصیت و منزلت اجتماعی و فردی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ و استعدادهای خود را شکوفا کند.

وی افزود: نظر به منویات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی و در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کشور مبنی بر مهارت آموزی و آموزش همراه با تولید و بسط رشته‌های مهارت محور، در واقع هدف اصلی از برپایی این آئین هدایت تحصیلی و آشنایی جوانان با مشاغل بومی و محلی است.

 یوسفی‌فر با بیان اینکه در همین راستا علاوه بر آموزش‌های تئوری در مدارس به ویژه در دوره های متوسطه اول و دوم، آموزش‌های عملی کسب و کار نیز برای دانش آموزان جهت کسب آمادگی های اولیه ورود به بازار کار مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در طول سال در مناسبت‌های مختلف به صورت جدی به این مساله پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً این تجربه می‌تواند علاوه بر ایجاد خاطره خوش برای دانش‌آموزان، به عنوان یک تجربه اولیه از ورود به بازار کار با توجه به مهارت‌هایی که دانش آموزان دارند می‌تواند محسوب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: استقبال شهروندان از این غرفه‌ها، علاوه بر تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای آن‌ها می‌تواند فرصتی برای بازدید از هنرهای بومی و محلی شهرستان بندر انزلی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است