Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، اسماعیل احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات ‌سفر شهرستان مریوان اظهار کرد: با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی فراوان در مریوان و استفاده از این امتیاز ویژه، می‌توان گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.

فرماندار مریوان با بیان اینکه با مهیاشدن زیرساخت‌های محور گردشگری زریبار و جاده مریوان - سنندج، می‌توان در راستای جذب گردشگر اقدام کرد، افزود: رسیدن به این هدف همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه و بخش خصوصی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: از تمام ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر، ایجاد اشتغال جوانان و توسعه اقتصادی شهرستان استفاده کرده و نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

مریوان جز شهرستان‌های گردشگرپذیر مطرح در کشور است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز در این نشست گفت:  مریوان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و ظرفیت و پتانسیل‌های کم‌نظیر، جزء شهرستان‌های گردشگرپذیر مطرح در کشور است.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: مریوان را همه با نام نگین گردشگری غرب کشور می‌شناسند و باید با استفاده از این قابلیت، زمینه را برای حضور گردشگران در این منطقه فراهم کرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان افزود:  شهرستان مریوان در تمام زمینه‌های گردشگری از جمله طبیعت‌گردی، تجاری، ورزشی، سلامت، فرهنگی، هنری، کشاورزی و ... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی مرز باشماق مریوان را فرصتی مناسب برای رونق گردشگری و توسعه استان دانست و عنوان کرد: این مرز یک موقعیت مهم و استراتژیک است که با استفاده از ظرفیت‌های آن می‌توان برای ورود گردشگران عراقی به‌ویژه در حوزه گردشگری سلامت بهره برد.

گویلیان یادآور شد:  شهرستان مریوان همچنین با داشتن پیشینه تاریخی غنی، در بسیاری از رشته‌های صنایع‌‌دستی دارای شهرت و اعتبار جهانی است که بافت کلاش یکی از این حرفه‌های خاص و پردرآمد مردان و زنان سخت‌کوش و هنرمند این دیار بوده که به برندی اختصاصی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: اسماعیل احمدی فرماندار مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

 آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ٨ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان، تحویل و بررسی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای ٣ مورد از این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و رستوران سنتی موافقت اولیه صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ١٦ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه برای ٢٠ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، دو طرح منوط به اخذ استعلام و با ٣ طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود