Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-با دعوت و میزبانی رسمی مسولان گردشگری  و توریسم جمهوری نخجوان؛ جمعی از مدیران دفاتر آژانس هواپیمایی و شرکت های توریستی کشورمان به مدیریت رشید رجب پور رئیس هیئت مدیره انجمن دفاترخدمات مسافرتی آذربایجانشرقی درشهر نخجوان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ما از آذربایجانشرقی؛ در این سفر که 12نفر از مدیران شرکت های دفاتر توریستی و هواپیمایی حضور داشتندبرنامه های متعددی با مسولان عالی جمهوری آذربایجان و نخجوان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک رخ داد فرهنگی؛در22 ژوئن همزمان با اول تیرماه 1401، شرکت‌های گردشگری و نمایندگان رسانه‌های ایران، ترکیه و آذربایجان به عنوان بخشی از رویداد "سرزمین نوح - نخجوان" که توسط آژانس دولتی گردشگری و اداره گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان برگزارشد،از نخجوان بازدید به عمل آوردند.

ترویج جمهوری خودمختار نخجوان به عنوان یک مقصد گردشگری

فؤاد نقیف رئیس سازمان دولتی جهانگردی جمهوری آذربایجان، هدف از این رویداد ترویج جمهوری خودمختار نخجوان به عنوان یک مقصد گردشگری در کشورهای همسایه، ایجاد همکاری بین نمایندگان صنعت و توسعه محصولات گردشگری مشترک مرتبط با جمهوری خودمختار دانست.

 در اولین روز این تور اطلاعات گردشگری، شرکت کنندگان از بنای یادبود رهبر ملی حیدر علی اف و موزه حیدر علی اف بازدیدکردند.

 در مراسم افتتاحیه که در مرکز تجاری نخجوان برگزار شد، چشم انداز همکاری در جلسات B2B (از تجارت تا تجارت) بین نمایندگان شرکت های گردشگری به نمایندگی از جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این مراسم رئیس سازمان دولتی جهانگردی جمهوری آذربایجان طی سخنانی گفت: اینک نخجوان در مسیر توسعه قرار گرفته و از پتانسیل های لازم برای جذب توریسم برخوردار هست ما از تمام مردم و به ویژه مردم ایران و ترکیه که در آن سوی مرزها هستند دعوت می کنیم تا از مرکز توریستی جمهوری آذربایجان بازدید به عمل آورند.

 در ادامه برنامه رئیس هیئت مدیره انجمن دفاترخدمات مسافرتی آذربایجانشرقی درخصوص گردشگری و تعامل و توافق بین دو کشور گفت: ما هم تشکر و قدردانی خود را از مهمان نوازی مسئولان و مردم شریف نخجوان از پشت همین تریبون اعلام می داریم و این اتفاق را به فال نیک می گیریم .

رشید رجب پور افزود:اگرچه صنعت توریسم در این جمهوری یک صنعت نوپاست اما برنامه ای خوبی را تدوین کرده اند و لازمه توسعه این صنعت حفظ تعامل و همکاری دوجانبه شرکت های گردشگری است .

وی تاکید کرد: این صنعت زمانی گسترش و پویا ترخواهد بود که ارتباط دو طرفه باشد و مسولان حوزه گردشگری نخجوان نیز تلاش کنند تا از مراکز گردشگری جمهوری اسلامی ایرن با راه اندازی شرکت های گردشگری واعزام گردشگران زمینه گردشگری دو جانبه را فراهم نمایند.

کشورایران از تاریخ چندین هزار ساله برخوردار است

رجب پورخاطر نشان شد؛کشورایران از تاریخ چندین هزار ساله برخوردار بوده و در حوزه توریسم و گردشگری از پتانسیل و جایگاه بالقوه ای برخوردار است .

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاترخدمات مسافرتی آذربایجانشرقی تصریح کرد؛ ما از همین جا اعلام می کنیم که آماده هرنوع همکاری و مشارکت در راستای توسعه گردشگری با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری نخجوان هستیم .

حذف ویزا برای تسهیل حوزه گردشگری

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجانشرقی خاطر نشان شد؛ ما علاقمندیم ؛ رفت و آمدها دو طرفه باشد و همه به ایران بیایید و ایرانی ها هم در مقابل آن، به کشورهای همسایه و نخجوان سفرکنند و از مسولان عالی جمهوری آذربایجان نیز درخواست داریم نسبت به حذف ویزا برای تسهیل حوزه گردشگری اقدام عاجل به عمل آورند .

رجب پور عنوان کرد؛ لازم است مسولان جمهوری آذربایجان برای تسریع در روند توریسم و مشکل به عمل آمده در حوزه حمل و نقل ریلی را به نوعی مرتفع سازند تا گردشگران و توریسم زیارتی به راحتی بتوانند از نخجوان و سایر شهرهای آذربایجان ازطریق قطاربه مشهد مقدس و سایر عتبات سفر نمایند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاترخدمات مسافرتی آذربایجانشرقی از رئیس سازمان دولتی جهانگردی جمهوری آذربایجان خواست به همراه آژانس های آذربایجان -نخجوان وخبرگزاری ها به تبریز تشریف بیاورند که ایشان هم قول دادند پس از دعوت رسمی با کمال میل و رغبت به ایران خواهند آمد.

کاهش نرخ هتل ها و تثبیت آن

وی همچنین به گران بودن قیمت هتل ها اشاره کرد و افزود: انتظار می رود مسولان جمهوری نخجوان درکاهش نرخ هتل ها و حفظ ثبات آن نیز همت به خرج دهند تا در شرایط فعلی بار هزینه های اقامت در هتل ها در هفته های پیک مسافر برای گردشگران دغدغه نباشد.

در ادامه این مراسم که با حضور رسانه های داخلی و خارجی انجام یافت ،مدیران گردشگری ایران؛ ترکیه و آذربایجان  به سوالات آنها پاسخ دادند.

همچنین بعد از این برنامه مهمانان از شهر اردوباد بازدید و در سطح شهر گشت و گذار کردند و با فرصت های گردشگری این منطقه آشنا شدند.

در پایان برنامه ها و موقع پذیرایی و سرو شام که به خاطر میهمانان ترتیب داده بودند، رئیس سازمان دولتی جهانگردی جمهوری آذربایجان در پاسخ به درخواست رشید رجب پور رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجانشرقی برای حذف ویزا  قول داد تا با طرح موضوع در هیئت دولت، مشکل ویزا را بررسی و حل کنند.

فؤاد نقیف نیز تاکید کرد: از نظر ایشان هم موضوع ویزا باید برداشته شود و در اولین فرصت درجلسه دولت نیز حتما به این مهم  تاکید واصرار خواهند داشت.

 در این ادامه این بازدیدها  که تا 24 ژوئن رخ داد؛ نمایندگان شرکت های گردشگری و اصحاب رسانه از مجموعه تاریخی-معماری دولتی کاخ خان، مجموعه موزه فضای باز و مومینا خاتون، مجموعه موزه تاریخی-معماری نخجوان قالا، مقبره نوح و اصحابی بازدید کردند و با بازدید از مجموعه بناهای مذهبی-فرهنگی «زیارتگاه کهف» از این اماکن مطلع شدند.

 همچنین با حضور در منطقه جنگلی گردشگری فلات باتابات، از منطقه گردشگری و تفریحی روستای آغبلاغ، مرکز فیزیوتراپی «دوزداغ» واقع در حریم منطقه حفاظت شده طبیعی دولتی شاه بوز بازدید نمودند.

شرکت کنندگان در تور گردشگری که به طور مشترک توسط آژانس دولتی گردشگری جمهوری آذربایجان و اداره گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد، از مجموعه بناهای مذهبی و فرهنگی ،حرم اصحابی کهف و مرکز فیزیوتراپی دوزداغ بازدید کردند.

عمده محل مورد توجه گردشگران مرکز فیزیوتراپی دوزداغ بود که  ازسال 1358 به عنوان بیمارستان 50 تختخوابی فعالیت خود را آغاز کرده است.

در سال 1980 تعداد تخت ها به 100 تخت افزایش یافته است.  مرکز درمانی زیرزمینی در 300 متری ورودی و در عمق 110 متری قرار دارد.

سیستم روشنایی در محوطه زیرزمینی مرکز در سطح بالایی قرار دارد.  ضخامت کوه نمک زیرزمینی 8٫2 متر است.  دما از 18 تا 20 درجه و رطوبت نسبی از 24 تا 50 درصد متغیر است.

بین لایه های نمک در مرکز، اکسیژن مستقیم 20 درصد هوا را تشکیل می دهد که زیباترین دارویی است که طبیعت به مبتلایان به بیماری های ریوی داده است.  نمک سرشار از مواد معدنی و عناصر شیمیایی، تأثیر مثبتی بر بدن نیز دارد.

 خاطرنشان می شود، هوای ایجاد شده توسط اکسیژن و مواد معدنی غنی نمک در مرکز، نقش استثنایی در درمان بیماری های ریوی-آسم برونش و بیماری های مزمن مشابه دارد.
هرکسی می تواند در اینجا درمان شود فقط دوره های درمان متفاوت است.

 کودکان 12-15 روز در زیر زمین اقامت می کنند و بزرگسالان 14-18 روز، و در هر چهار فصل سال می توانند در این محل درمان شوند. چون مرکز افقی است بیمارانی که به اینجا می آیند حدود 300 متر را خودشان طی می کنند.این مسافت به بیماران امکان می دهد تا به تدریج به هوای بخش زیرزمینی عادت کنید.

از طرفی هوای پاک نخجوان، آب و هوای خشک و تعداد زیاد روزهای آفتابی سطح رطوبت مرکز را در حد نرمال نگه می دارد.  در این صورت بیمارانی که در اینجا درمان می شوند می توانند در مدت کوتاهی بهبود پیدا کنند.

لازم به ذکر است که، رویداد "سرزمین نوح - نخجوان" بین آژانس دولتی گردشگری و اداره گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان  وایران و ترکیه بر اساس "برنامه اقدام مشترک 2020-2023" برگزار شد و نمایندگان شرکت های گردشگری ایران ، ترکیه و نمایندگان رسانه ها با ظرفیت های گردشگری نخجوان آشنا شدند.

نخجوان (به ترکی آذربایجانی: Naxçıvan) یکی از برون‌بوم‌های جمهوری آذربایجان است که از توابع جمهوری خودمختار نخجوان است.

گفتنی است، در این سفر آقایان احمدرضا موحد رئیس انجمن دفاترخدمات مسافرتی استان یزد،حیدر پهلوانزاده نایب رییس انجمن دفاترخدمات مسافرتی حرفه ای استان اردبیل، اکبر میلانی نایب رئیس ، محمد احمدزاد سرای دبیر دفاترخدمات مسافرتی آذربایجانشرقی و همچنین خانم شیخ پور از آذربایجانغربی و دکتر سعید ایمانی از کارکنان اسبق سفارت ایران درجمهوری آذربایجان گروه را همراهی می کردند.









منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نخجوان جمهوری خودمختار نخجوان شرکت های گردشگری گردشگری جمهوری رجب پور هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند