Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، باغ موزه دفاع مقدس، خودروی شهدای دانشمند هسته‌ای را در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ضلع شمالی باغ موزه، پایین‌تر از مسجد جامع خرمشهر در معرض بازدید عموم قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به این باع موزه مراجعه کنند.

خودروی زیر برای شهید مسعود علیمحمدی است که در فروردین سال ۱۳۴۰ در یکی از روستاهای شهرستان ایذه چشم به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از پژوهشگران تراز اول فیزیک ایران بود که در اثر توطئه‌های دشمن در ۲۲ دی سال ۱۳۸۸ درحالی‌ که قصد خروج از منزلش را داشت، بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد.

شهید مصطفی احمدی روشن در سال ۱۳۵۸ در همدان متولد شد او از دانشمندان برجسته در تخصص انرژی هسته‌ای بود که  ۲۱ دی سال ۱۳۹۰ در خیابان شهید داود گل نبی بعد از دانشگاه علامه نرسیده به میدان کتابی، بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی چشم از جهان گشود. خودرویی که در تصویر زیر می‌بینید، متعلق به اوست.

شهید مجید شهریاری در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد. او از دانشمندان فرزانه و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران بود که سرانجام در تهران و در هشتم آذر سال ۱۳۸۹ توسط عوامل رژیم صهیونیستی به مقام شهادت نائل شد. او در خودروی خود در حالی که عازم دانشگاه بود، ترور شد. 

جانباز فریدون عباسی دوانی ۲۰ تیر سال ۱۳۳۷ در شهر کازرون روستای دوان متولد شد. او رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران و عضو شورای مرکزی انجمن هسته‌ای ایران بود. او در نهایت توسط سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) در سال ۱۳۸۹ به شهادت رسید.

کد خبر 686119 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهید - انرژی هسته‌ای منطقه ۳ موزه دانشمندان خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهید انرژی هسته ای منطقه ۳ موزه دانشمندان خودرو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی حاجی محمره معاونت مالی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یادمان والفجر۱ منطقه فکه و مقر عمار یاسر این موزه در خرمشهر دیدار و سرکشی کرد.

حاجی محمره در این بازدید گفت: ما بر سفره‌ای که شهدا آماده کردند، نشسته‌ایم، اگر رسالت خودمان در رابطه با شهدا را انجام ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. شهیدان با اخلاص و دیانت جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است، فدا کردند تا این انقلاب متصل به نهضت بزرگ حضرت مهدی (عج) شود.

وی افزود: جهت انجام مأموریت‌های محوله در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل یادمان‌های والفجر و مقر عمار یاسر حضور پیدا کردیم و اقداماتی را در جهت تعمیرات، نگهداری، ملزومات و اقلام مورد نیاز مکان‌های مذکور انجام دادیم تا ان شاالله با توجه به در پیش رو بودن ایام تابستان، زمینه لازم را جهت حضور حداکثری ملت شهیدپرور ایران اسلامی در حد توان و امکانات خود فراهم کنیم.

کد خبر 6090759 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند