Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه پنجم تیر پارلمان به ایراد نطق های خود پرداختند که در ادامه به مهمترین مسائل مورد اشاره توسط ایشان پرداخته ایم.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس: سپاه پاسداران تامین کننده اقتدار نظام اسلامی است

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه گفت: از تیم مذاکره کننده انتظار داریم آرمان های انقلاب را فراموش نکنند، آرمان های انقلاب خط قرمز نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در نطق میان دستور خود ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید بهشتی و سالروز شهادت سردار علی هاشمی از فرماندهان دلاور جنگ تحمیلی گفت: آنان عاشقانه در هور ماندند تا هور زنده بماند اما هور امروز در بی تدبیری ها خشک شده است.

وی افزود: در ابتدا باید از رئیس جمهور بابت سفرهای استانی تشکر کنم که با اقشار مردم دیدار های صمیمانه دارد قدردانی کنم این اقدام قابل تقدیر است همچنین شروع دیپلماسی قوی با کشورهای منطقه نیز امری ستودنی است که انشاالله این روند تقویت شود واز تیم مذاکره کننده انتظار داریم آرمان های انقلاب را فراموش نکنند،آرمان های انقلاب خط قرمز نظام است و اگر سپاه نبود نظام نبود.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در حیات خلوت دنیای غرب تامین کرده است و خط قرمز ما این نهاد مقدس است و هیچ وقت بر آن معامله نخواهیم کرد و هرگونه معامله در این باره را محکوم می کنیم.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سابقه تاریخی خوزستان در انقلاب گفت:سرزمین 63درصد از شهدا و ایثارگران و قلب تپنده اقتصاد کشور و تامین کننده 70 درصد انرژی آیا باید در مجلس نادیده گرفته شود؟آیا نمایندگان انقلابی درد خوزستان را نمی دانند و باید مورد بی توجهی قرار بگیرد؟آیا از محرومیت خوزستان از زیر ساخت ها و گرفتاری های ناشی از ریزگرد ها که نفس پنج میلیون نفر را گرفته اطلاعی ندارید؟ 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس: حل کردن مشکلات مناطق محروم در اولویت کار مجلس باشد

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس نیز در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده حوزه شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب که 8 سال جنگ را تحمل کردیم و معنا و مفهوم امنیت و ناامنی را بخوبی می دانیم، از تلاش های صادقانه و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، مرزبانی و نیروی انتظامی در حفظ امنیت و ثبات در مرز های کشور کمال تشکر را دارم و خداقوت عرض می نمایم.

نماینده مردم  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس در تذکری خطاب به نمایندگان مجلس افزود: یا طرح سوال از وزرا را امضا نکنید یا اگر امضا کردید، امضاهای خود را پس نگیرید. یکی از شائبه برانگیزترین اقدامات، پس گرفتن امضاها می باشد. چگونه می خواهیم برای مردم تشریح کنیم که دلیل پس گرفتن امضاهایمان خدایی ناکرده ناصحیح نبوده است.

وی در تذکری خطاب به رییس جمهور افزود: انتظار داشتیم زودتر از همه استان ها به استان کرمانشاه بعنوان استانی محروم و مظلوم که رتبه اول بیکاری را در کشور دارد، سفر بنمایید و ان شاءالله با سفر مبارک خود، مرهمی بر زخم هایشان باشید. لطفا به این انتظار، پایانی شیرین بدهید.

حیدری ادامه داد: سال گذشته، قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران تصویب و برای اجرا به وزارتخانه ها و زیرمجموعه هایشان ابلاغ شد و در سال 1401 نیز تمدید گردید. چرا به هر بهانه ای، مسیر این قانون عادلانه و انقلابی سنگ اندازی می شود؟ آیا پرسیده اید که چند درصد از مشمولان این قانون تابحال تبدیل وضعیت شده اند؟

وی بیان کرد: از وزیر کشور انتظار داریم که مرز خسروی بعنوان نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات و امن ترین مرز و مرز بین المللی به صورت 24 ساعته برای زائران، ترانزیت، مسافران و صادرات فعال نماید.

حیدری در بحث اصلاح نظام آموزشی کشور بیان کرد: انتظار داریم بر اساس آموزش روز کشورهای پیشرفته، نه براساس سلیقه وزرا و افراد، ساختار نظام آموزشی کشور را اصلاح نمائید.

وی افزود: افزایش جمعیت که مورد تاکید و انتظار مقام معظم رهبری است، براساس داده های علمی و وضعیت موجود و همچنین تصویب مجلس و در قالب طرح، در قالب امنیت اقتصادی و اجتماعی مادران اعم شاغل و خانه دار باشد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: تامین مسکن براساس معماری روز و امنیت باشد. رونق تولید و توسعه صادرات در اولویت نهاد های اقتصادی باشد. ساماندهی نیروهای شرکتی، خدماتی و قراردادی و حمایت از این طرح که در چند روز گذشته مورد تاکید و تلاش نمایندگان در قالب طرح موثر بود، انتظار داریم که عملیاتی و عملی گردد. استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی ورودی های سال 1392 به بعد و حق التدریسی ها و برون سپاری ها، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه عملیاتی کند.

نماینده مردم  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس خاطرنشان کرد: از نمایندگان می خواهم طرح های اولویت دار را در اولویت کار مجلس قرار دهید . یکی از اولویت ها توجه به مناطق محروم است. مناطق محروم همان مناطق مرزی است که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: توافق مجدد در خصوص برجام را به صورت مشروط حمایت می‌کنیم

 محمدمهدی زاهدی هم در نطق میان دستور خود گفت: در آستانه هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفای او هستیم، هفته قوه قضاییه را به همه کارکنان، قضات و مدیران سیستم قضایی کشور تبریک گفته و امیدوارم جریان عدالت‌محوری در این سیستم روز به روز درخشان‌تر و تاثیر گذارتر باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ابتدا بیان می‌کنم که از توافق مجدد در خصوص برجام حمایت مشروط می‌کنیم، مشروط به آنکه منافع اقتصادی کشورمان تضمین گردد، تحریم‌ها کاملا لغو شوند، گردش مالی ارزی توسط بانک مرکزی کشورمان با بانک‌های مرکزی و بانک‌های سایر کشورها برقرار شود و تمام دارایی‌های بلوکه شده آزاد گردد، نفت ما بدون ممانعت به فروش برسد و ...لذا به دولت محترم به ویژه وزارت امور خارجه انظار و هشدار می‌دهم که تحت تاثیر سفرهای تشریفاتی مقامات اروپایی قرار نگرفته اگر یک کلام قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای عمل قرار گیرد.

زاهدی در سخنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: آقای وزیر از برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای جنابعالی و همکارانتان در وزارت صمت تشکر می‌کنم و امیدوارم که آنها روزی به ثمر نشسته و اتفاقات خوبی در کشور صورت گیرد، اما بارها به جنابعالی عرض کرده‌ام که در شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان فسادهای بزرگ مالی وجود دارد می‌طلبد که گروهی کاملا از افراد امین و متخصص در حوزه‌های معدن، حقوق ، حسابداری و حسابرسی به این موضوع رسیدگی نمایند تا با باندها و افراد سوءاستفاده کننده برخورد قاطعی صورت بگیرد. البته از سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر دستگاه‌های نظارتی نیز انتظار است که به آنها کمک نمایند. همینطور برای عزل و نصب‌ها ملاک عمل تبدیل به احسن باشد ضمن اینکه مبارزه با فسادهای مالی یکی از اولویت‌های مدیران جدیدالمنصوب قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انشالله رتبه‌بندی فرهنگیان آنچنان که شایسته معلمان شریف و با کرامت آموزش و پرورش است هر چه زودتر عملیاتی شود، مصلحت نیست که بیش از این، این قانون انقلابی فرهنگی به تاخیر بیفتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: انقلابی بودن مستلزم تحقق  اهداف و تصمیمات در دو بعد سیاست داخلی و خارجی است

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر نیز در نطق میان دستور با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطر دکتر بهشتی و یارانش خود گفت:  مقام معظم رهبری این مجلس را انقلابی خطاب کرده‌اند و امسال به این انقلابی بودن تاکید نموده‌اند.

وی افزود: انقلابی بودن مستلزم تحقق اهداف و تصمیمات انقلابی است که در دو بُعد سیاست داخلی و خارجی؛برای تحقق اهداف استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است که دولت هم به آن تاکید بسیار دارد؛ انقلابی بودن ایجاب می‌کند برای تحقق برنامه‌های جمهوری اسلامی به یک تغییر ساختاری در دستگاه دیپلماسی داخلی با اقتدار و شجاعت دست بزنیم؛ حدودا 24 مورد از قوانین که نیازمند اصلاح ساختاری است  احصا نموده و به وزیر امور خارجه تقدیم خواهم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد: هنوز با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی یک تعریف دقیق در مورد توافق از منافع ملی مذکور به دست نیاورده تا سیاست‌های تعاملی کشور با کشورهای خارجی بر اساس آن تنظیم شود.ساختار تقسیم سازی در وزارت کشور از مزیت‌های  قدرت نرم و ژئوپلیتیک ایران در جهان نتوانسته است به صورت شایسته در جهان از آن استفاده شود.

نماینده مجلس یازدهم ضمن اشاره به  سیاست داخلی و علت شکست سیاست اقتصادی کشورها گفت:علت اجرای نادرست سیاست‌های اقتصادی و شکست کشور ها در نیل به توسعه در یک کلام نهفته است آن هم دو راهی سیاستمدار است ،دوراهی منافع شخصی و گروهی، ماندن در قدرت و راه دیگر حفظ کارآیی است ،پاشنه آشیل ما در این است، مسئله اقتصادی  همه کشورهای در حال توسعه عدم  تلاش یا شکست در مهار الیگارشی است. شکست در مهار اندک سالاری است که ما از اینجا باید شروع کنیم انقلابی گری با محافظه کاری نمی‌خواند ما نیاز داریم از ظرفیت مردم استفاده کنیم از ظرفیت اقوام ،از ظرفیت قانون اساسی  و این با محافظه کاری هماهنگی ندارد .

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دشت آزادگان هویزه مجلس سپاه نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس نطق میان دستور آرمان های انقلاب جمهوری اسلامی سپاه پاسداران انقلابی بودن انتظار داریم عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در این بازدید گفت: آنچه به ارزش کار مرزداران می‌افزاید خدمت به اسلام و مسلمین است که ضمن در پی داشتن رضایت مردم رضایت خدا را به همراه دارد.

ارزیابی توان رزمی و عملیاتی مرزداران و بازدید از تجهیزات و امکانات از دیگر برنامه‌های بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگ مرزی جکیگور بود.

دیگر خبرها

  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است