Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:02:04 GMT

ریشه بسیاری از جرایم در اعتیاد است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۱۱۶۰

ریشه بسیاری از جرایم در اعتیاد است

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: امروز در عمل مشاهده می‌کنیم که ریشه بسیاری از جرایم در جامعه به دلیل اعتیاد به موادمخدر است.

ابوالفضل رفیعی ظهر امروز (۵ تیرماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که مصادف با روز جهانی مبارزه با موادمخدر و به صورت ویدئوکنفرانس و هم‌زمان با سایر استان‌ها برگزار شد، با اشاره به آمار بالای سرقت مرتبط با موادمخدر، بیان کرد: اخیراً طی بازدید از زندان مرکزی زنجان مشاهده کردیم که بخش اعظم جرایم مرتبط با سرقت حدود ۸۰ درصد مرتبط با اعتماد به موادمخدر بود و این آمار نشان از اهمیت بالای نقش موادمخدر در جرایم اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از فعالیت همه کمیته‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین در پیشگیری و مبارزه با موادمخدر و درمان معتادان، اظهار کرد: از همه کمیته‌ها که در عرصه پیشگیری مقابله و مبارزه با گسترش موادمخدر و درمان معتادان به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، نهایت قدردانی را داریم و در این مسیر در حد توان خود حمایت‌شان می‌کنیم.

رفیعی با اشاره به اهمیت روز جهانی مبارزه با موادمخدر در پیشگیری و درمان معتادان، تصریح کرد: وجود روز جهانی مبارزه با موادمخدر، گویای این موضوع است که باید به صورت جدی‌تر و جهادی‌تر در راستای کاهش توزیع موادمخدر و درمان معتادان عمل کنیم و امیدواریم این دسته از گردهمایی‌ها و پرداختن جدی‌تر به این موضوع بتواند در عملیاتی کردن این اهداف موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه خطر موادمخدر بسیار جدی است، گفت: خطر مواد مخدر بسیار جدی است و این خطر شامل خود فرد بیمار به مواد اعتیادآور و هم شامل آحاد جامعه و سلامت افراد جامعه می‌شود و یک فرد گرفتار به بیماری اعتیاد بر همه افراد پیرامون خود تاثیرگذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در ادامه با اشاره به آمار جهانی کشت و فروش موادمخدر، بیان کرد: طبق برآوردها علی‌رغم ممنوعیت کشت خشخاش این موضوع تاثیری در کاهش تقاضای جهانی نداشته و صرفاً هزینه خرید و فروش این ماده را افزایش داده است و باید برای مدیریت خرید و فروش این ماده مخدر اقدام جدی‌تری انجام داد.

وی با اشاره به موضوع اشتغال معتادان بهبود یافته، اظهار کرد: در بحث اشتغال معتادان بهبود یافته باید بیش از پیش فعال باشیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که زمینه اشتغال این افراد پس از درمان فراهم شود، زیرا طبق آمار کشوری در صورت اشتغال این افراد به شغل مفید احتمال بازگشت به مصرف موادمخدر بسیار کاهش می‌یابد و دستگاه‌های مرتبط باید ظرفیت‌های موجود را برای گسترش مراکز اشتغال معتادان بهبود یافته شناسایی کنند.

رفیعی با اشاره به مجوزهای ماده ۱۶ و فعالیت‌های این حوزه، گفت: در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ برای نگه‌داری و درمان افراد بیمار باشیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های مفیدی در این راستا در حال پیگیری است، افزود: طرحی که امروز در حال پیگیری هستیم، راه‌اندازی مرکز جامعی است که بتوانیم مجموعه خدمات پیشگیری میان راهی و مباحث اشتعال و آموزش را به این افراد ارائه بدهیم و بیمارانی که در این مرکز پذیرش می‌شوند در نهایت با حرفه و آموزش و شرایط اشتغال تحویل جامعه داده شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان در این جلسه با اشاره به برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف مرتبط با اعتیاد به موادمخدر مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله فرهنگی، پیشگیری، درمانی، مقابله‌ای، حوزه‌های خیرین و کارآفرینی تدارک دیده شده است.

فاطمه رضایی با اشاره به شعار سالیانه مختص روز مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: هر ساله شعار مخصوصی برای این روز تعیین می‌شود و امسال نیز شعار «پرداختن به چالش های موادمخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری» برای امروز انتخاب شده است.

در ادامه این جلسه، از طریق ویدئوکنفرانس به دستور وزیر کشور مقداری موادمخدر کشف شده در استان سیستان و بلوچستان به مناسبت این روز امحا شد.

در این جلسه، از خانواده شهید مبارزه با موادمخدر، مهران میرزاده و جانباز این حوزه مظفر احمدی و از برخی کمیته‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین و ارگان‌های دولتی فعال در مبارزه با موادمخدر و حمایت از معتادان بهبودیافته و اسکان نگه‌داری از معتادان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد روز جهانی مبارزه مبارزه با موادمخدر درمان معتادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، 50 وکیل از 14 کشور در استانبول گرد هم آمدند و با برگزاری یک برنامه حقوقی برای آزادی فلسطین، خواستار اقدام در مقیاس بین‌المللی شدند.
 
این وکلا اظهار داشتند که مبارزه فردی علیه یک قدرت جهانی کافی نیست و باید در سطح بین‌المللی اقدام کرد.
 
ناوگان آزادی نیز در دستور کار استدر استانبول برگزار شد
انس قافادار، وکیل دادگستری با ارائه اطلاعاتی درباره هدف گردهمایی وکلا گفت: این روند با تمام واقعیت به ما نشان داده است که مبارزه فردی با یک قدرت جهانی ناکافی است. 

وی افزود:  در این کارگاه، روش‌های لازم برای مبارزه حقوقی در مقیاس جهانی را تعیین کردیم و وکلایی که داده‌های این حوزه را جمع‌آوری کردند و وکلایی که در برنامه‌های بین‌المللی تجربه دارندرا به منظور تقویت استراتژی‌های حقوقی و هماهنگی تلاش‌های حقوقی جهانی گرد هم آوردیم. یکی از دستور کارهای این کارگاه، آماده شدن ناوگان آزادی برای حرکت بود. روش‌های قانونی برای مقابله با مداخله احتمالی در ناوگان آزادی مشخص شده است.
 
مبارزه سازمان یافته و قوی
لامیا دیک، وکیل در نیویورک و بنیانگذار کمیسیون حقوقی PAL، که اصالتا فلسطینی و اهل کرانه باختری است، گفت که آنها روزهای سختی را سپری می‌کنند، اما امیدوارند.

دیک ادامه داد: «در حال حاضر، رویه حقوقی بین‌المللی در ناامیدی کامل است. پروژه صهيونيستي با حمايت اروپا و آمريكا نه تنها فلسطينيان را در سرتاسر جهان پراكنده كرد، بلكه آنها را در نااميدي حقوقي فرو برد. آنچه ما باید انجام دهیم یک مبارزه قانونی منسجم، سازمان یافته و قوی است. ما همچنین روی ناوگان آزادی کار می‌کنیم. ما در حال آماده کردن هیئتی در این زمینه هستیم. ما در ژنو و مقابل ساختمان سازمان ملل فعالیت‌های خود را انجام خواهیم داد.

 

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • برتری موسوی و تقوی برابر حریفان
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای