Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل زمین شناسی گیلان با بیان اینکه استان پتانسیل خوبی برای اجرای طرح تحول زمین شناسی دارد، گفت: اجرای این طرح، نیاز معدنی این استان به طور چشمگیری در داخل استان رفع خواهد شد.

مسلم امانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی را در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان، قم، قزوین و مرکزی اجرا می‌کند، گفت: استان گیلان پتانسیل خوبی برای اجرای این طرح دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی را افزایش بازدهی پروژه‌ها، کاهش زمان تبدیل کانسار به معدن و ایجاد تحرک روزافزون در فعالیت‌های دانش بنیان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور عنوان کرد و افزود: امید است با توجه به ظرفیت های بالای معدنی در سطح استان، این طرح در استان گیلان نیز اجرا شود.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان با اشاره به همکاری کارشناسان این اداره کل در طرح تحول زمین شناسی استان های کردستان و خراسان جنوبی و اعزام آنها برای تهیه نقشه های اکتشافی در این استان ها، عنوان کرد: به لحاظ فنی از ظرفیت های خوبی برخوردار هستیم و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توانایی اجرای طرح تحول زمین شناسی در استان را دارد.

امانی همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ پوشش گیاهی در استان گیلان در پروژه های زمین شناسی، ژئوفیزیک هوایی را روشی مناسب برای شناسایی کانسارهای فلزی و غیر فلزی در این استان دانست و اضافه کرد: عملیات اکتشاف به روش ژئوفیزیک هوایی با استفاده از هلی کوپتر و بدون کوچکترین آسیبی به پوشش گیاهی انجام می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول، نیاز معدنی این استان به طور چشمگیری در داخل استان رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای تامین مواد معدنی از جمله شن و ماسه ناچار به تامین نیازمان از استان های همجوار هستیم، اما با اجرای این طرح می توانیم پاسخگوی این نیاز باشیم.

مدیرکل زمین شناسی گیلان اضافه کرد: برای اجرای این طرح نیازمند انعقاد قرارداد بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، استانداری گیلان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هستیم که امیدواریم با نگرش مثبتی که در این زمینه وجود دارد، این امر به زودی محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اجرای طرح تحول زمین طرح تحول زمین شناسی اجرای این طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات

به گزارش پارس نیوز ، ارسلان مالکی شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بعضی از شهرهای لرستان تأمین زمین نهضت ملی مسکن با تأخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده است که برای همه متقاضیانی که تائید نهایی شده نتوانیم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز از سایت نهضت ملی مسکن در استان و بروجرد و جلسه شورای مسکن به این منظور انجام شده تا تدبیری برای تأمین و تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سایت مسکن ملی بروجرد زمین مورد نیاز تأمین شده و پروژه شروع شده است، در سایت مشکلاتی مانند تسهیلات وجود دارد که با حضور استاندار موضوعات مطرح می‌شود و رفع خواهد شد.​

مالکی با اشاره به زمان واگذاری و اتمام کار، افزود: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و متغیر دارد که تأمین زمین، آورده مردم و بخش تسهیلات متغیرهای نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: آنچه باید دولت پیگیری کند تسهیلات است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.​

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هم‌افزایی و مدیریت صحیح سایت مسکن ملی بروجرد تا سال آینده تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مالکی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح جوانی جمعیت خودمان را مکلف می‌دانیم برای همه مشمولین زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در بروجرد هم خوشبختانه تأمین زمین مورد نیاز با مشکلی مواجه نیست اما در بقیه شهرها مثل خرم‌آباد تأمین زمین طرح جوانی جمعیت تابع همان نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۵ هزار هکتار تأمین زمین انجام شده و بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت وعده کردیم که ۷۰ هزار قطعه زمین را تأمین کنیم که خوشبختانه وعده سال گذشته محقق شد امسال هم برای مشمولین زمین مورد تأمین خواهد شد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز