Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این نشست که در شهر مدینه برگزار شد، سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ اظهار کرد: با توجه به افزایش زائران خارجی در عربستان و لزوم صیانت از سلامت زائران کشورمان، اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم در ایران و عربستان صورت گرفته و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین رضایتمندی زائران کشورمان از خدمات ارائه‌شده را رو به رشد اعلام کرد و گفت: اعزام زائران از ۱۲ ایستگاه پروازی پایان یافته و از ۷ ایستگاه پروازی دیگر همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: از ۱۶۰ پرواز پیش‌بینی شده برای انتقال نزدیک به ۴۰هزار زائر ایرانی، تاکنون بیش از ۱۰۰ پرواز به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده انجام شده است و زائران به عربستان منتقل شده‌اند.

جواد شاد ـ جانشین ستاد مدینه ـ‌ نیز از وضعیت و تعداد زائران حاضر در شهر مدینه گزارش داد و گفت: اگر کمبودی در هتلی گزارش شود به سرعت بررسی و رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکن‌الدینی ـ جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ‌ نیز با اشاره به معطل ماندن زائران در صف‌های طولانی برای ورود به روضه رضوان (مسجدالنبی) از مسؤولان حوزه اجرا خواست این موضوع را از طریق مقام‌های سعودی پیگیری کنند.

دکتر سیدعلی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ نیز درباره درمانگاه‌های فعال در دو شهر مدینه و مکه و همچنین بیمارستان مکه و خدماتی که به زائران ارائه می‌شود، گزارشی داد.

او بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر به زائران از روش‌های مختلف درباره رعایت نکات بهداشت فردی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و شستشو و ضدعفونی دست‌ها تاکید کرد.

رکن‌الدینی ـ جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در ادامه این بحث، تعامل بخش‌های مختلف را در حفظ سلامت زائران ضروری دانست و گفت: با همراهی حجاج در رعایت نکات بهداشتی، امیدواریم انجام مناسک حج و زیارت زائران به خوبی انجام شود و همه آن‌ها با رضایت حداکثری به کشور بازگردند.

او همچنین با اشاره به بازدیدهای انجام شده  به همراه رییس سازمان حج و زیارت از هتل‌های محل اسکان حجاج ایرانی و گفت‌وگو با زائران، اظهار کرد: با وجودی که زائران خانه خدا خدمات ارائه‌شده را با توجه به محدودیت‌های امسال، خوب توصیف می‌کنند، اما لازم است به صورت مستمر از هتل‌ها بازدید شود و اگر مشکلی وجود دارد، به سرعت رفع شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائران حج تمتع سازمان حج و زیارت بعثه رهبر معظم انقلاب سازمان حج و زیارت حج و زیارت ـ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است