Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: طبق تفاهمنامه امضا شده در سال ۹۴، زمان بهره‌مندی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از مجموعه‌های ورزشی امام رضا (ع) و شهیدکاظمی به اتمام رسیده اما شهرداری تهران نگاه مثبت و تعاملی به باشگاه‌های پایتخت دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، حسین اوجاقی روز یکشنبه در نشست جشنواره اوقات فراغت و افتتاحیه فعالیت‌های محلات شهر تهران که در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص بهره‌مندی سرخابی‌های پایتخت از مجموعه‌های ورزشی امام رضا (ع) و شهیدکاظمی اطلاعات دقیقی ندارم ولی در گذشته تفاهم نامه‌ای میان مدیریت شهری و ۲ مجموعه فوتبالی انجام شد و بهره‌مندی این مجموعه‌ها در اختیار این ۲ باشگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اینک مدت زمان بهره‌مندی از این مجموعه‌ها به اتمام رسیده ولی شهرداری تهران نگاه ورزشی مثبتی و تعاملی با تیم‌های پایتخت دارد.  

(در مدیریت گذشته شهری قراردادی امضا شد که مجموعه‌های ورزشی فوق به مدت ۵ سال (از سال ۱۳۹۴) در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار گرفت ولی اخیرا مهلت قانونی آنان به اتمام رسیده است.)

وی همچنین در خصوص سوال دیگر خبرنگار ایران اکونومیست مبنی بر اینکه شنیده می‌شود مجموعه‌های ورزشی الزهرا (س) از سازمان ورزش باز پس گرفته می‌شود، گفت: در حال حاضر ۵۰ مجموعه ورزشی الزهرا در اختیار این نهاد است. با مطرح شدن طرح واکسیناسیون این مجموعه‌ها به ستاد واکسیناسیون شهروندان اختصاص یافت که با فروکش شدن کرونا در اختیار فعالیت بانوان قرار خواهد گرفت.

اوجاقی ادامه داد: با آموزش‌های پرسنل درصدد هستیم تا این فضاها را در اختیار فعالیت بانوان قرار دهیم و این موضوع بیشتر در حد حرف بوده و بنا نیست این مجموعه‌ها به ستاد بحران واگذار شود. در این خصوص تعاملات خوبی نیز صورت گرفته شده است.  

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در خصوص اینکه از لحاظ قیمت‌ها این نهاد خدمات ارزانی را ارائه می‌دهد گفت: کف و میانگین قیمت‌ها ۱۴ تا ۲۴ هزار تومان است. اگر به نرخ دولتی سال ۱۴۰۰ بخش دولتی نگاه بیندازیم این قیمت‌ها بازهم پایین تر است چرا که این نهاد ورزشی درآمدی از این بخش کسب نمی‌کند.  

اوجاقی بیان کرد: سازمان ورزش شهرداری مسئولیت ورزش شهروندی را بر عهده دارد و باید بخشی از اوقات فراغت شهروندان را پوشش دهد. مسئولیت این بخش در سازمان هم با مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری است.

وی تصریح کرد : مدیریت شهری تهران معتقد است علاوه بر کالبد شهر باید روح شهر هم مورد توجه باشد. ورزش شهروندی که در قالب ورزش همگانی به مردم ارائه خدمت می‌کند محور و محل این توجه به روح شهری است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌ها با محوریت تحکیم ستون خانواده (مادران) است، خاطرنشان کرد: خانواده محوری و محلات محوری رویکرد کلی برنامه‌های ما است، سازمان ورزش شهرداری مسئولیت ٢١١ مجموعه ورزشی را بر عهده دارد.

اوجاقی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما در قالب رویدادها دنبال می‌شود، مانند همایش‌های پیاده روی؛ در قالب اینگونه فعالیت‌ها از سوی سازمان ورزش شهرداری به مردم خدمات ارائه می‌شود. تا پیش از کرونا ١٩ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سانس از خدمات ورزش شهرداری در سانس‌های مختلف بهره‌مند شدند که اما این آمار در دوره کرونا تغییر کرد.

وی تاکید کرد: در دوره کرونا آسیب‌هایی متحمل شدیم مانند اینکه در مجموعه‌های ورزشی خود به خاطر کرونا و عدم استفاده از تجهیزات دچار فرسودگی شدیم که باید به آنها رسیدگی شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقات محلات گفت: این رقابت‌ها در قالب ٨ رشته و ابتدا به صورت محله‌ای برگزار می‌شود و سپس برترین‌های محلات رقابت با یکدیگر را ادامه می‌دهند و اینگونه قهرمان و برترین‌های شهر مشخص می‌شوند.

اوجاقی با اشاره به مراسم افتتاحیه جشنواره های اوقات فراغت و فعالیت‌های تفریحی ورزشی محلات شهر تهران که قرار است سه‌شنبه با حضور ورزشکاران محلات پایتخت در ورزشگاه ١٢ هزار نفری آزادی برگزار شود، تصریح کرد: این مراسم به مردم این موضوع را القا می‌کند که قرار است در سطح شهر اتفاق ورزشی خاصی رقم بخورد و همچنین باعث می‌شود مسئولان، ورزش را جزو اولویت‌های بالاتری قرار دهند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه این نشست خبری و در بخش پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با تغییر ذائقه ورزشی مردم و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هم‌راستا کردن نگاه به ورزش‌های سنتی گفت: با رعایت یکسری ملاحظات برنامه‌ریزی هایی بر اساس سخت افزارهای موجود در محلات شده است. در واقع دنبال آن بوده که بر اساس تجهیزات و زیرساخت‌های موجود فعالیت در برخی رشته‌ها و به‌خصوص رشته‌های جدید را پیگیری خواهیم کرد. در این زمینه نظرسنجی‌هایی هم صورت گرفته تا طبق ذائقه مردم اقدام شود. در مسابقات محلات یکسری رشته وجود دارد اما فقط روی این رشته‌ها متمرکز نمی‌شویم.  

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: امیر محسنی ، باشگاه پرسپولیس ، استقلال

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امیر محسنی باشگاه پرسپولیس استقلال مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران مجموعه های ورزشی مجموعه ها بهره مندی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «مثبت ۱۲» روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه موضوع آگاهی بخشی نوجوانان از ملیت، جغرافیا و تمدن کشور اختصاص دارد. این برنامه به مناسبت روز ملی خلیج فارس این موضوع را دستمایه قرار داده تا به نوجوانان آموزش بدهد که چگونه حافظ کشور به لحاظ جغرافیا، تمدن و ... باشند.

این برنامه با حضور سایناز مودت، روانشناس تخصصی کودک و نوجوان پخش می‌شود. برنامه "مثبت ۱۲" مجری ندارد و به این صورت است که سه نوجوان در برنامه حضور دارند و آن‌ها پیامک‌هایی که نوجوانان به برنامه ارسال می‌کنند را بازخوانی می‌کنند.

پرند مالکی، یاسمین و حسن دولابی سه نوجوانی هستند که سوالات نوجوانان را بازخوانی می‌کند. این برنامه به تهیه کنندگی فاطمه بی تقصیر ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

برنامه مثبت ۱۲ به سوالات نوجوانانی پاسخ می‌دهد که دوست دارند پدر و مادرشان بیشتر درک شان کنند. برنامه مثبت ۱۲ روی سخن اش با والدین است و درباره ارتباط موثر با فرزندشان راهکار‌های ساده را در اختیار می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟