Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام اکبر طالبی چاهوکی روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه ( اول تا هفتم تیر ) در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه مجموع اجحاف در این پرونده در سطح کشور ۲۵۸ میلیارد بود ادامه داد: همکاری مردم و پیگیری مسئولان به خصوص بازرسی موجب پرداخت حق مردم استان شد.

 وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع یک هزار و ۹۱۳ مورد شامل شکایت و گزارش در خصوص مشکلات مختلف در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به بازرسی استان توسط افراد مختلف ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بیان کرد: بیشترین شکایات و مطالبات در مجموع  دستگاه‌های دولتی و عمومی به خصوص مربوط به شهرداری‌ها و ادارات ثبت اسناد و املاک بود که علت آن به دلیل نحوه ماموریت آنها است.

به گفته طالبی، از مجموعه گزارش‌های وصولی یک هزار و ۲۹۲ مورد آن مربوط به وجود فساد و مشکلات اداری و بقیه سایر شکایات بود که طبق مقررات توسط بازرسی بررسی و پیگیری و اقدام صورت گرفت.

بازرس کل استان بیان کرد: در سال گذشته بر اساس گزارشات مردمی و شکایات مختلف موضوع در بخش‌های مختلف به صورت دقیق بررسی و نسبت به ارائه ۴۱۳ پیشنهاد برای برون‌رفت از مشکلات صورت گرفت.

طالبی گفت: پارسال برای بررسی، پیگیری و حل مشکلات اداری و سایر بخش‌های مختلف طبق مقررات ۱۷ هزار و ۴۴۴ مورد تماس تلفنی صورت گرفت و مسایل تا حصول نتیجه لازم و قانونی پیگیری شد.

وی در خصوص معدن مس دره زرشک تفت گفت: نظر کلی بازرسی استان است که باید معادن در خدمت مردم و جامعه باشد و در خصوص این معدن باید همه تابع نظر دقیق کارشناسان باشند .

این مسئول در ارتباط با عملکرد بانک‌ها اظهار کرد: طبق مقررات به دلیل اهمیت تولید و اشتغال هیچ بانکی حق ندارد نسبت به تعطیلی واحدی اقدام کند و اگر موردی دیده شود مردم و خبرنگاران به بازرسی اعلام کنند.

طالبی در خصوص پدیده کوه‌خواری در برخی مناطق ییلاقی استان اظهار کرد: قبلا برخی افراد به نام ایجاد منطقه گردشگری و سایر مسایل نسبت به دریافت سند برخی مکان‌ها اقدام کرده‌اند.

وی گفت: کوه‌خواری اگر در برخی مناطق استان و ییلاقات وجود دارد مربوط به سال‌های گذشته است و هم‌اکنون هیچ فردی نمی‌تواند در این خصوص کار غیرقانونی انجام دهد و نظارت‌ها عالیه و طبق مقررات برخورد می‌شود.

این مسئول یادآور شد: الان با مقررات جدی و همکاری خوبی که در سطح استان و دستگاه‌های متولی وجود دارد کوه‌خواری امری غیر ممکن است ولی اگر جایی دیده می‌شود مردم و خبرنگاران برای برخورد اعلام کنند.

طالبی یکی از مهمترین ماموریت‌های قوه قضائیه را پیگیری موضوع تولید و اشتغال در قالب فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: در سال گذشته در این خصوص ۲۴ جلسه با خروجی ۲۰۹ مصوبه صورت گرفت و زمینه اشتغال و تثبیت کار برای ۴۴ هزار و   ۵۱۵ نفر فراهم شد.

وی در ارتباط با موسسه کوثر گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و اگر مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد قطعا طبق مقررات پیگیری و نظارت و اطلاع رسانی می‌شود.

این مسئول در خصوص سیل امسال شهر یزد گفت: برخی دستگاه‌ها مثل دادستانی و دادگستری ورود کرده‌اند و ما نیز به عنوان بازرسی برحسب ضرورت با جدیت برای مشخص شدن ابعاد آن اقدام داریم.

طالبی به نقش خبرنگاران و اینکه باید بازوی قوی برای نظام و مسئولان با ارائه خبر و گزارش‌های دقیق و مستند باشند اشاره کرد و با قدردانی از تمامی تلاش‌های صورت گرفته تداوم آن را خواستار شد.

وی بیان کرد: نقش فعالان مجازی و رسانه‌ها در نظارت عمومی و پیشگیری از برخی آسیب‌ها بسیار موثر و تعیین‌کننده است و باید برای کمک به مردم و سلامت اداری بیش از قبل همراهی با بازرسی داشته باشند.

بازرس کل یزد در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

     

برچسب‌ها سازمان بازرسی كل كشور یزد مشارکت های مردمی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور یزد مشارکت های مردمی سازمان بازرسی كل كشور یزد مشارکت های مردمی قوه قضاییه طبق مقررات دستگاه ها صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد مهدی نیکونژاد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.
وی، افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.
نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.
عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • انتقال چای قاچاق با قطار