Web Analytics Made Easy - Statcounter

حواشی درگیری محمد پولادگر و علیرضا دبیر تمامی ندارد

محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در خصوص درگیری با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، پولادگر با اشاره به اتفاقات مجمع عمومی فدراسیون کشتی گفت:

نمی‌خواهم به این بحث ورود کنم، چون اخبار مجمع به اندازه کافی در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده، اما نمی‌توان با رفتار و حرف‌های خارج از عرف، ادعای مطالبه‌گری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری به جایگاه اداری‌ام ندارم، اما واقعا متاسفم که یک رییس فدراسیون با چنین ادبیاتی با بزرگتر سنی خود حرف می‌زند و بعد مدعی شود که دنبال حق خود است. اگر چنین فرهنگ و ادبیاتی باب شود، باید فاتحه ورزش را خواند!

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در ادامه گفت:

در بحث تخصیص و توزیع بودجه فدراسیون های ورزشی، حساب دو دو تا چهار است. همه چیز شفاف و واضح است. ما یک بودجه مشخص ورزش قهرمانی داریم که باید به 50 فدراسیون ورزشی تخصیص بدهیم. این نمی شود که به یک فدراسیون بیشترین بودجه را بدهیم و یک فدراسیون را اصلا نبینیم. اینکه سهم سایر فدراسیونها را برای فدراسیون خودمان بخواهیم اسمش مطالبه‌گری و حق طلبی نیست، بی عدالتی است.

پولادگر با تاکید بر اینکه کشتی ورزش ملی و مدال آور کشور ماست، گفت:

اصلا بخاطر همین ویژگی بیشترین بودجه به این فدراسیون اختصاص یافته است. چه کسی می‌تواند منکر افتخارآفرینی جامعه کشتی شود، اما مگر رشته‌های دیگر فعالیتی ندارند، مدالی کسب نمی کنند؟ تیراندازی در حال حاضر یکی از رشته‌های مدال‌آور ورزش کشورمان است. این رشته برای اولین بار در المپیک توکیو همانند کشتی به یک طلا دست یافت و در سالهای اخیر حضور موفقی در مسابقات قاره ای و جهانی چه در بخش بانوان و چه بخش آقایان داشته؛ آیا می توان بودجه ای برای این فدراسیون در نظر نگرفت؟ کاراته در اولین حضور المپیکی اش طلا گرفت و سه دوره متوالی قهرمان جهان شده، موفقیتی که کمتر کشوری موفق به انجام آن شده، رشته‌ای که یکی از پرجمعیت‌ترین رشته‌های ورزشی کشورمان است و در بازیهای آسیایی سهم زیادی از مدالهای کاروان ورزشی ایران را داشته، آیا بودجه‌اش باید 10درصد کشتی باشد؟

او افزود:

والیبال که همین چند روز پیش توانست در لیگ جهانی تیم ملی امریکا که قدرت برتر والیبال جهان است و سه دوره قهرمان المپیک شده را سه بر صفر شکست دهد و دل ملت را شاد کند، با بودجه در نظر گرفته شده، حتی نمی‌توانست هزینه های همین مسابقات لیگ جهانی را پوشش دهد. مگر والیبال در ده پانزده سال اخیر کم افتخار کسب کرده است که نادیده گرفته شود؟ فدراسیون ناشنوایان که اردیبهشت ماه با 14 طلا 12 نقره و 14 برنز تاریخ سازی کرد و برای اولین بار با این تعداد مدال در جایگاه سوم جدول رده بندی مدالها قرار گرفت باید بودجه صفر داشته باشد؟

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی ادامه داد:

روز گذشته تیم ملی شش نفره بانوان تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی به 3 طلا 2 نقره و یک برنز دست یافت که نتیجه درخورتوجه ای است. موفقیت های هندبال آقایان و بانوان ایران چه سالنی و چه ساحلی در ماههای اخیر زبانزد بوده است. هندبالیست ها برای اولین بار به مدال جهانی دست یافتند. حرکت رو به رشد قایقرانی که با 25 مدال رنگارنگ و قهرمانی آسیا همراه بود، قابل چشم پوشی نیست. درخشش قهرمانان سنگنوردی در یکسال گذشته و کسب نشان های طلا که برای اولین بدست آمد، اهمیت زیادی دارد اما متاسفانه کمتر به چشم آمد. نباید ورزش کشور را فقط در کشتی ببینیم و زیاده خواهی کنیم، این ظلم به سایر رشته‌هاست. شکی نیست که کشتی ورزش اول ایران است، اما همه ورزش نیست.

پولادگر در خصوص کمک 285 میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی و نحوه توزیع آن گفت:

دوستان در کمیسیون فرهنگی مجلس چون دغدغه ورزش را دارند، با نگاه ویژه شان این اعتبار را از تبصره 14 برای 27 فدراسیون ورزشی در نظر گرفتند که واقعا جای تقدیر دارد. در کنار این، وزارت ورزش و جوانان هم بودجه ای معادل 270 میلیارد تومان برای بخش قهرمانی در نظر گرفته که مجموع این دو مبلغ، کل اعتبارات فدراسیون های ورزشی در سال 1401 است که بر اساس کار کارشناسی به فدراسیونها تخصیص پیدا می کند. اگر در تبصره 14 بودجه ای که برای یک فدراسیون در نظر گرفته شده، متناسب با فعالیت و عملکردش نباشد، از محل اعتبارات ورزش قهرمانی و بر اساس تفاهم نامه مالی کمک خواهد شد. برای مثال برای فدراسیون بسکتبال از محل تبصره 14 مبلغ 5 میلیارد در نظر گرفته شده که در تفاهم نامه مالی برای جبران بخشی از هزینه هایشان به این فدراسیون کمک خواهد شد.

پولادگر در ادامه گفت:

فدراسیون‌های اسکواش، اسکی، اسکیت، انجمن های ورزشی، بدنسازی، بدمینتون، بوکس، بولینگ بیلیارد، تیراندازی، چوگان، شطرنج، شمشیربازی، کبدی، کوهنوردی، گلف، اتومبیلرانی، بیماران خاص، ناشنوایان، سه گانه و نجات غریق 20 فدراسیونی هستند که در تبصره 14 هیچ بودجه ای برای آنها در نظر گرفته نشده که باید از اعتبارات ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تامین شود. البته تفاوتی نمی کند که بودجه فدراسیون‌ها از کدام محل تامین می شود، چون منبع تزریق بودجه از یک سازمان است، مهم این است که همه فدراسیونها دیده شوند و تخصیص بودجه بر مبنای عدالت باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در خاتمه حرفهایش گفت:

خواهشم این است که فدراسیونها فقط به جیب دولت نگاه نکنند و از ظرفیتهای خود برای جذب کمک‌های مالی بهره بگیرند. والیبال می تواند الگوی خوبی باشد که از ظرفیت های رشته خود بنحو مطلوب استفاده می کند و نگاه چندانی به کمک های دولتی ندارد.

اخبار داغ 

خاطره بازی AFC با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو از سوی علیرضا بیرانوند حمله مشاور آجورلو به احمد سعادتمند؛ یادت رفته در هتل اوین با دلال تیم می بستی؟ هری مگوایر ازدواج کرد بی اعتمادی بازیکنان بایرن مونیخ به روبرت لواندوفسکی

منبع: طرفداری

کلیدواژه: معاون توسعه ورزش ورزش قهرمانی برای اولین بودجه ای تبصره 14 حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران بودجه در سال پارالمپیک هستیم

در فاصله ۱۱۹ روز مانده به بازی‌های پارالمپیک پاریس، سرپرست کاروان ایران آخرین شرایط آماده سازی ورزشکاران اعزامی به این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، محمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در خصوص آماده سازی ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای کشورمان اظهار داشت: بازی‌های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعا یکی از سخت‌ترین رویداد‌های ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان ایران در آن حضور یافته است. از این رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردو‌ها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردو‌ها طبق برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده تا بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم و دغدغه‌های این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی در خصوص تعداد سهمیه‌های کسب شده گفت: تاکنون ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته‌های پارادو و میدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته‌های پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادو و میدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم که این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس افزود: اعزام در ۱۰ رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی‌ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در اردو‌ها و نتایج تست‌های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد و اعزام تیم گلبال نیز براساس ملاک‌های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.

پولادگر با اشاره به بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال ۱۴۰۳ افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ بازی‌های پارالمپیک پیش بینی شود. البته ما از مباحث بودجه‌ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.

پولادگر افزود: همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تاکید داشته اند، از اینرو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است لذا اردوی تیم‌های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می‌شود. همچنین برای نخستین بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردو‌های ملی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک اظهار کرد: اعلام مبلغ پاداش منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی می‌باشد؛ بنابراین پس از نهایی شدن این موضوع تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

پولادگر افزود: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه ماهیانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک هزینه برگزاری اردو‌ها برای فدراسیون ها، اعزام به رویداد‌های تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته‌های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری فدراسیون‌ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه‌های پیش بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویداد‌های آموزشی به ویژه آموزش‌های ضددوپینگ و همچنین آزمون‌های سنجش عملکرد را ضروری دانسته و نسبت به اثر گذار بودن نتیجه آزمون‌های سنجش در اعزام ورزشکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک در بازی‌های پاریس خوش درخشیده و بار دیگر موفق به تاریخ سازی گردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • مالک استقلال در خانه کشتی رویت شد (عکس)
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور