Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد ملاحسنی روز یکشنبه درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گنبدکاووس گفت: وجود مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در همه شهرستان‌های گلستان ضروری است و دولت از راه‌اندازی چنین مراکزی (بدون محدودیت) در راستای صیانت از بنیان خانواده و استحکام آن حمایت مادی (پرداخت تسهیلات) و معنوی از متقاضیان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تقویت بنیان خانواده و ازدواج آسان نیاز به فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی دارد، افزود: برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیت‌های موجود از جمله تشکل‌ها و سمن‌های فعال مردمی، نیکوکاران، ادارات و نهادهای فرهنگی و آموزشی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و رسانه‌های ارتباط جمعی استفاده کرد.

به گفته وی گنبدکاووس در سال ۹۲ سهمی معادل ۱۲.۵ درصد برای ثبت ازدواج گلستان داشت که این رقم در سال ۹۹ به ۸.۲ درصد رسید.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج، ایجاد پاتوق‌های فرهنگی (خانه جوانان)، برگزاری جشن‌های ازدواج آسان و تجلیل از زوج‌های موفق را از دیگر راهکارهای انجام فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی حوزه ازدواج و خانواده برشمرد.

ملاحسنی افزود: دولت برای ساخت خانه جوانان در صورت تامین زمین در شهرستان‌ها و یا پرداخت اجاره بها کمک می‌کند و مسوولان ۱۴ شهرستان‌ گلستان از جمله گنبدکاووس می‌توانند از این فرصت  و ماده ۲ و ۶ قانون تسهیل ازدواج مصوب سال ۸۴ استفاده کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به افزون بر ۲ سال تعطیلی فعالیت‌های عمومی و تخصصی مرتبط با اوقات فراغت و ازدواج گفت: با بهبود شرایط کرونایی باید با برنامه نگاه مدون و تخصصی و کار و تلاش مضاعف در هر یک از این ۲ حوزه اقدامات خوبی انجام شود.

مهدی دهرویه افزود: ورزش یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای پُر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که باید شرایط و امکانات لازم توسط ادارات و نهادهای گنبدکاووس فراهم شود ضمن اینکه نظارت بر سالم بودن فضاهای ورزشی ضروری است. 

وی اضافه کرد: گنبدکاووس به دلیل استعدادهای ورزشی رتبه نخست گلستان را دارد اما به لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات مرتبط از محروم‌ترین شهرستان‌های استان است که باید ضعف‌ها و کمبودهای زیرساختی آن با تلاش مسوولان استان و کشور جبران شود.

دهرویه با مهم دانستن مساله ازدواج جوانان گفت: برای تشویق و ترغیب نسل جوان به ازدواج باید دوره‌های آموزشی ایجاد انگیزه برای آنها برگزار شود ضمن اینکه توجه به مباحث تقویت و استحکام بنیان خانواده‌ها، حجاب و عفاف و سواد رسانه‌ای آنها باتوجه به تهدیدها و خطرات فضای مجازی و جنگ نرم دشمنان ضروری است.

همچنین سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین جلسه از اعضا خواست ظرف سه روز آینده برنامه‌های پیشنهادی خود را در خصوص ۲ موضوع اشاره شده (اوقات فراغت و هفته ازدواج آسان ۱۰ تا ۱۶ تیرماه) به دبیرخانه ارسال نمایند. 

ساسان معین گفت: به سبب مشکلات ادارات و نهادها و یا اشخاص حقیقی در واگذاری زمین همراه با انتقال سند مالیکت جهت ساخت خانه جوانان در گنبدکاووس، اداره ورزش و جوانان آمادگی دارد در صورت رفع موانع قانونی، خانه جوانان را در بخشی از فضاهای مازاد ورزشی خود احداث نماید.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گذران اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان گلستان ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گذران اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان گنبدکاووس گذران اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان گلستان ازدواج ساده ورزش و جوانان خانه جوانان اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند