Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@16:56:12 GMT

یک نفر در واشنگتن از ایران می ترسد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۲۵۷۷

یک نفر در واشنگتن از ایران می ترسد

"نگرانی های آمریکا در مورد ایران نه قابل درک است و نه موجه. این بسیار ناشایست است که مقامات در واشنگتن تلاش کنند پشت اسراییل پنهان شوند و در برابر هر ضربه ای به ایران، ما را مقصر بدانند."

به گزارش عصرایران، این بخشی از مقاله ای است که " ایال زیسر" استاد تاریخ خاورمیانه در دانشگاه تل آویو در وب سایت روزنامه" اسراییل هایوم" اسراییل منتشر کرده و مقامات واشنگتن را به ترس و بزدلی در برابر ایران متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد دانشگاه اسراییلی نوشته است:


مشخص نیست که چرا هر بار که انفجاری در یکی از تاسیسات هسته‌ای ایران گزارش می‌شود یا وقتی زندگی یکی از مقامات ارشد سپاه پاسداران در ورودی خانه اش در قلب تهران به پایان می‌رسد، مقامات ارشد ناشناس در واشنگتن اعلام می‌کنند که آمریکا مسئول این عمل نبوده و احتمالا مسئولیت این ماجرا بر عهده اسراییل است و اقدام انتقام جویانه (ایران) باید متوجه اسراییل شود.

 

این اتفاق در سال‌های اخیر بارها رخ داده است که شبه‌نظامیان طرفدار ایران که به جمهوری اسلامی ایران در مبارزه برای کنترل کشور و ایجاد یک پل زمینی از تهران به دریای مدیترانه کمک می‌کنند، در عراق هدف قرار گرفتند.

 

مقامات ارشد آمریکایی که نگران بودند کسی در عراق یا ایران حساب این اقدام را از آنها تسویه کند و به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق حمله کند - کاری که ایرانی ها صرف نظر از اینکه دلیلی داشته باشند یا نداشته باشند انجام می دهند – با عجله فاش کردند که اسراییل پشت این حملات بوده است. هفته گذشته نیز همین اتفاق افتاد، زمانی که مقامات ناشناس پنتاگون گفتند که اسراییل فعالیت های خود را علیه ایران تشدید کرده است و بدون درخواست مجوز از آمریکا یا اطلاع واشنگتن از اقدامات خود، علیه اهداف ایرانی تا حدی غیرعادی عمل می کند.


تنها یک مورد بود که آمریکایی ها عادت خود را ترک کردند و آن زمانی بود که خودشان فرمانده وقت سپاه قدس (سردار شهید قاسم سلیمانی) و مردی که پشت سر پروژه گسترش ایران در منطقه ما بود، در ژانویه 2020 از میان برداشتند.

عکس آرشیوی/ تایمز اسراییل


این ترور موفقیت آمیز تلقی شد و واکنشی جدی از سوی ایران در پی نداشت. ناگفته نماند که آمریکایی ها معمولا در مقابل ایران با تردید و سازش رفتار می کنند. و به این ترتیب وقتی ایرانی ها در تابستان 2019 به تاسیسات نفتی عربستان و امارات حمله کردند، آمریکایی ها اصلا پاسخی ندادند. آنها با وجود اینکه این دو کشور (عربستان سعودی و امارات) متحدان نزدیک آمریکا هستند، پاسخی ندادند. حتی زمانی که پایگاه های ایالات متحده توسط فرستادگان ایران در منطقه مورد حمله قرار گرفت، پاسخ ایالات متحده ناچیز بود.

 

ایالات متحده مهم ترین متحد اسراییل است و به چند مقام ناشناس نباید اجازه داد دوستی و تعهد آمریکا به امنیت اسراییل را زیر سوال ببرند. به هر حال، الان در سال 1948 نیستیم، زمانی که هم پنتاگون و هم وزارت امور خارجه آمریکا به دلیل نگرانی از تبدیل شدن اسراییل به یک کشور اقماری روسیه و ارزیابی مبنی بر اینکه اسراییل از جنگ با اعراب جان سالم به در نخواهد برد، در تلاش برای جلوگیری از تشکیل دولت اسراییل، آمریکایی ها را مجبور به مداخله و اعزام نیروهای خود به منطقه برای جلوگیری از هولوکاست دیگر کرد.

 

با این وجود، چیزی مبهم و ناسالم در مورد این درزهای مکرر وجود دارد که القا می کند اسراییل پشت تنش های منطقه ای است.

 

همانطور که "مناخیم بگین" نخست وزیر سابق اسراییل گفت، اسراییل یک کشور تابع آمریکا نیست و برای هیچ اقدامی نیازی به تایید آمریکا ندارد. این کشور منافع خود را دارد که همیشه با منافع آمریکایی ها همسو نیست و باید بر اساس این منافع عمل کند.


علاوه بر این، نگرانی آمریکا در مورد ایران نه قابل درک است و نه موجه. ایران کشور بزرگ و مهمی است و نیازی به شروع جنگ بی جهت با آن نیست. اما در عین حال نیازی به اغراق در قدرت آن نیست. به هر حال، ایران در یک وضعیت بحرانی اقتصادی جدی قرار دارد و ارتش آن به اندازه‌ای که تهران ادعا می کند، قدرتمند نیست.


اسراییل در دهه گذشته ثابت کرده است که می توان برای ایرانی ها خط قرمز تعیین کرد و فعالیت آنها را خنثی کرد. همچنین ثابت کرده است که توانایی تهران در مقابله به مثل، محدود است و از درگیری می پرهیزد.


در حالی که این درک با توجه به آنچه که به عنوان افزایش فعالیت نسبت داده شده به اسراییل در خاک ایران در معرض آزمون قرار گرفته است.


ما در خاورمیانه زندگی می کنیم. در این منطقه، کسانی که از این اصل غفلت کنند، مطمئنا یک بار دیگر ضربه خواهند خورد. ایرانی‌ها زبان زور را می‌فهمند و ما نباید از اقدام دریغ کنیم. این ناشایست است که مقامات در واشنگتن همواره تلاش کنند پشت اسراییل پنهان شوند و ما را مقصر بدانند.

 

تماشاخانه ببینید | وقتی خرید لباس اشتباهی مسیر زندگی‌ات را عوض می‌کند ببینید| نمایش خارق‌العاده یک مرغ بهشتی منحصر به فرد برای جفت‌گیری/ نور و صحنه نمایش را آماده می‌کند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکایی ها ایرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقامات آمریکایی و صهیونیستی پس از ناتوانی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه و حتی شکست در تحمیل خواسته های وقیحانه خود به حماس در مذاکرات غیر مستقیم آتش بس، اینک با شوک سخت وبی سابقه دیگری مواجه شده اند که در دانشگاههای آمریکا، از تگزاس تا کالیفرنیا تبلور پیدا کرده است. در ماههای ابتدایی جنگ غزه، دانشگاه هاروارد نظرسنجی هشدار دهنده ای را (خطاب به مقامات غربی) منتشر کرد.

در این نظرسنجی تاکید شده بود که درصد بالایی از جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال آمریکایی معتقدند راه‌حل نهایی خاتمه دادن به درگیری رژیم اشغالگر قدس و فلسطین این است که اسرائیل پایان یابد و اراضی فلسطینی اشغال شده به حماس داده شود تا یک کشور واحد فلسطینی در آن تاسیس کند. این نظرسنجی، به صورت گسترده مورد انتقاد لابی های صهیونیستی در آمریکا قرار گرفت و حتی دانشگاه هاروارد نیز در سیاستگذاری های خود در قبال جنگ غزه، آن را نادیده گرفت و به تقابل مطلق با دانشجویانی روی آورد که تنها مطالبه آنها، پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان بود.

هم اکنون اعتراضات دانشجویی در سرتاسر آمریکا شکل گرفته و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک به دانشگاههای اروپایی نیز تسری پیدا کند. طی ماههای اخیر، هر گونه اعتراضی علیه جنگ غزه به مثابه یهودستیزی تلقی شده و بسیاری از دانشجویان و حتی اساتید و روسای دانشگاهها، بابت انتقاد از جنایات رژیم اشغالگرقدس اخراج ، تهدید یا دستگیر شده اند.

مقامات آمریکایی تصور می کردند این برخوردهای سلبی قادر به کنترل فضای ظاهری دانشگاههای ، به سود اهداف شوم و وقیحانه مشترک واشنگتن و تل آویودر جنگ غزه خواهد شد اما خیزش صورت گرفته در دانشگاه کلمبیا، انبار باروت را در سرتاسر آمریکا شعله ور ساخت.

هم اکنون شاهد گسترش دامنه و عمق اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاههای آمریکا هستیم. در زمان جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی میان رژیم صهیونیستی و لبنان یا چهار جنگی که در بین سالها 2008 تا 2022 علیه فلسطینیان صورت گرفت، خیزشهای دانشجویی محدودی در آمریکا وجود داشت زیرا روایتگری غرب از ماهیت صهیونیسم و مناقشه اسرائیل-فلسطین، تبدیل به یک ذهنیت بازدارنده و ساکن در میان جوانان آمریکایی شده بود.

با این حال وقوع جنگ غزه، جوانان آمریکایی را بیدار کرد و امروز، تبلور این بیداری را در دانشگاههای این کشور مشاهده می کنیم.

بدون شک مقاومت مقامات آمریکایی در برابر این حقیقت مطلق، منجر به تسریع روند تباهی و سقوط آنها خواهد شد.

توحش پلیس فدرال و هم افزایی سران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در مواجهه با جنبش اصیل دانشجویی شکل گرفته، منجر به توقف آن نخواهد شد و چنانچه پیش بینی می شود، روز به روز خیزشهای گسترده تری در نقاط گوناگون آمریکا در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس و کاخ سفید در غزه صورت می گیرد.

گذار از صهیونیسم و پایان دادن به موجودیت و اشغالگری اسرائیل، مطالبه ای گویاست که اکنون به مثابه هدفی مقدس، در فضای دانشجویی آمریکا گرفته و گفتمان منبعث از نظام سلطه محور لیبرال دموکراسی غربی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است