Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۴۰ هیئت مذهبی ثبت شده و ۱۲۷ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان قزوین فعالیت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در نشست خبری که ظهر امروز (یکشنبه) در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب‌اسلامی، پایه‌گذاری حکومت دینی و تشکیل جمهوری اسلامی، ضرورت ایجاد نهادها و ارگان‌هایی که بتوانند مروج آرمان‌های فرهنگی، دینی و باورهای فکری امام راحل باشند، مدنظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: براین اساس امام(ره) در سال ۶۰ دستور تاسیس شورای عالی تبلیغات اسلامی را صادر کرد که اعتلای فرهنگ بر مبنای اسلام راستین، تبلور حیات معنوی و ترویج شاخص‌های اعتقادی از اهداف اصلی این نهاد بود که در سیر تکاملی فعالیت خود به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.   مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تاسیس و تثبیت، گسترش و توسعه و همچنین دوره تعالی و ماموریت‌گرایی سه دوره مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای تاسیس تاکنون است.   وی عنوان کرد: از جمله اهداف کلان این نهاد احیا و اشاعه ارزش‌های اسلامی، دفاع از اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شناخت توطئه‌های فرهنگی و تبلیغی بیگانگان و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردمی است.   پورآرین بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۴۰ هیئت مذهبی ثبت شده و 127 کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان قزوین فعالیت دارند.    وی اضافه کرد: یک هزار و ۳۰۳ نفر از مداحان اهل بیت(ع) مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی استان دریافت کردند و طی یک سال گذشته ۵۵ مجوز جدید برای فعالیت هیئت‌های مذهبی و ۲۹ مجوز جدید برای کانون‌های فرهنگی تبلیغی صادر شده است.   فعالیت 124 امام محله در سطح استان   این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین ۲۴ امام محله داریم که در مناطق شهری مشغول فعالیت بوده و بالغ بر ۱۰۰ روحانی دیگر نیز با عنوان امام محله در روستاهای استان مستقر هستند.   وی ابراز کرد: در سطح استان تعدادی شبکه‌های مرسوم و متداولی داریم که از قبل ایجاد شده که از جمله آن هیئات‌ مذهبی، امامان محله، امامان روستا و مادحین بوده و هم اکنون رویکرد ما تقویت این مجموعه‌هاست.
پورآرین تصریح کرد: رویکرد  ما در دوره مدیریتی کنونی توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده در سطح استان است که بنا داریم با برنامه‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده توسعه کمی و کیفی آن را به شکل ویژه دنبال کنیم.   وی گفت: هم اکنون اولویت جدی سازمان تبلیغات استان قزوین توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده است که از جمله آن توجه به نوجوانان دهه هشتادی و جریان دانش‌آموزان کنشگر است.

راهبری جریان تبلیغ و تبیین باید توسط نخبگان انجام شود   مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: همچنین تصمیم داریم تا از ظرفیت عظیم دانشجویان و اساتید برجسته و معلمان باانگیزه استان در اجرای عملیات‌های تبلیغی و تبیینی بهره‌مند شویم.   وی عنوان کرد: توجه به ظرفیت بانوان، ارتباط‌گیری با چهره‌های علمی و دارای تجربه دانش بنیان، ارتباط گیری با چهره‌های هنری محبوب، ارتباط گیری با خبرنگاران و رسانه‌ها، توجه به اقوام و طوایف و پویش‌های محلی، توجه به اصناف و معتمدان محلی، توجه به جامعه پزشکی و پرستاری و گروه‌های سرود و همخوانی از برنامه‌های ما در سال جاری است.   پورآرین بیان کرد: دو رویکرد را مبنای کار خود قرار دادیم که شامل مردمی سازی جریان تبلیغ و توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با هجمه‌ها و شبهه افکنی دشمنان است.   وی اضافه کرد: راهبری جریان تبلیغ و تبیین باید توسط نخبگان انجام شود و توده‌های مردم را شریک در جریان تبلیغ و تبیین کنند.

از انجام کارهای همایشی و نمایشی پرهیز خواهیم کرد   این مسئول با بیان اینکه از انجام کارهای همایشی و نمایشی پرهیز خواهیم کرد؛ گفت: امیدآفرینی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم و صفر است که توسط حلقه‌های میانی و مجموعه‌های فعال فرهنگی اجرا خواهد شد.   وی در پایان گفت: جهاد تبیین و گفتمان سازی هم در دستور کار فعالیت ما قرار گرفته که امیدواریم این اهداف والا را با کمک مجموعه‌های نخبگانی، فعالان فرهنگی و دیگر مجموعه اثرگذار تحقق ببخشیم.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی استان جریان تبلیغ سطح استان استان قزوین یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟

در جریان اصلاحات تحلیل هماهنگی در خصوص انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس وجود ندارد به شکلی که برخی از ائتلاف قالیباف با طیف پایداری ها سخن می گویند و برخی از ائتلاف وی با مستقلین و اعتدالی‌ها!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که فلسطین محور اجلاس سازمان همکاری اسلامی، تأثیر توافق احتمالی حماس و رژیم صهیونیستی بر تنش‌های منطقه، کلاه بیمه‌ای بر سر کارگران ساختمانی و بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

مروری بر کنش های سیاسی- رسانه ای اصلاح طلبان و اعتدالیون بیانگر آن است که آنان در خصوص انتخاب ریاست و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تحلیل های متعارضی مواجه هستند.

بر اساس احصاء صورت گرفته، اصلاح طلبان و اعتدالیون در بازنمایی از شرایط مجلس مبنی بر استیلای رادیکال ها، شدت گرفتن لابی ها برای هئیت رئیسه مجلس، سهم خواهی و سهم دهی ها متفق القول هستند اما در خصوص ائتلاف ها برای ریاست مجلس از سویی و میزان توان مستقل ها، اعتدالیون و اصلاح طلبان از جانب دیگر تحلیل های متعارضی را ارائه می کنند.

برگزاری دور دوم انتخابات و تعیین تکلیف فراکسیون‌های مجلس به ویژه انتخاب هیئت‌ رئیسه مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است، روزنامه آرمان ملی از توافق شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری اظهار توجه کرده و نوشته است:

انتخاب رئیس مجلس بحث مهمی است. ۱۴ اردیبهشت با توجه به ائتلاف شانا و پایداری به‌طور قطع باید یا قالیباف و یا آقاتهرانی نامزد ریاست قوه مقننه شوند. حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در رده چهارم انتخابات مجلس در تهران گمانه‌زنی‌هایی را برای اینکه وی در مجلس دوازدهم کرسی ریاست را به رقبایش واگذار می‌کند شکل گرفته است، اما با وحدتی که بین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری شکل گرفته احتمال زیاد رقابتی بین این دو جریان وجود نداشته باشد.

این روزنامه در ادامه با تعیین نامزد برای هیئت رئیسه آینده مجلس نوشته است:

اما ائتلاف امنا که در خارج از این ائتلاف است جدی‌ترین رقیب قالیباف برای ریاست مجلس است. سیدمحمود نبویان، نفر اول انتخابات مجلس در تهران در کنار حمید رسایی، مرتضی آقاتهرانی، منوچهر متکی، مجتبی ذوالنوری و حمیدرضا حاجی‌بابایی از جمله افرادی هستند که نام آنها در کنار نام قالیباف برای ریاست مجلس شنیده شده، البته با توجه به ائتلاف شانا و پایداری به‌طور قطع باید یا قالیباف و یا آقاتهرانی نامزد ریاست قوه مقننه شوند.

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان آناتومی یک رقابت می‌نویسد:

از مجموع این احوالات تدارک رقابت برخی جریانات اصولگرا برای رقابت با قالیباف بر سر کرسی ریاست مجلس دوازدهم دور از انتظار نبوده و نیست. در مقابل اما جریان قالیباف نیز از انسجام منتخبان مجلس دوازدهم حول محور ریاست او، حتی پیش از برگزاری دور دوم انتخابات می‌گویند! روزنامه اعتماد ضمن تلاش برای پرهیز از نام بردن طیف اصلاح طلبان در مجلس مدعی شد که مستقلین و اعتدالی ها حدود ۱۰۰ کرسی در مجلس دوازدهم داشته و از نقش موثر این نمایندگان برای رایزنی برای کسب کرسی های مجلس در صورت حمایت از ریاست محمدباقر قالیباف سخن به میان آورد. این روزنامه مدعی شد که صحبت هایی در خصوص انتخابات مسعود پزشکیان به عنوان نائب رئیس مجلس و کسب دو کرسی هیئت رئیسه و ریاست ۳ کمیسیون مجلس انجام شده است.

اما در شرایطی که روزنامه اعتماد از احتمال ائتلاف میان قالیباف و با طیف مستقلین و اعتدالیون سخن به میان می آورد اما روزنامه «هم میهن» مدعی احتمال ائتلاف قالیباف با پایداری ها و طیف رادیکال برای ریاست مجلس خبر می دهد.

هم میهن با بیان اینکه «جبهه پایداری مؤتلف با شانا اگر در مجلس بعدی بخواهد همسویی با جریانی را در پیش بگیرد، بعید است با نمایندگان راه‌یافته از لیست امنا و صبح ایران به ائتلاف و همراهی نرسد»، می نویسد: «مسلما این شرایط قطعاً به نفع قالیباف نخواهد بود و این امر هم موجب شده که این تصور ایجاد شود که قالیباف از همین حالا و در مجلس کنونی علاوه بر همراهی جریان تندروی موجود، سیگنال‌های مثبتی را به تندروها در مجلس بعدی ارسال کند تا بتواند موقعیت فعلی‌اش را در دور بعدی هم حفظ کند؛ از جمله اینکه برخی حتی احتمال بازگشت طرح‌هایی مانند طرح صیانت به دستور کار مجلس در روزهای پایانی را در همین مسیر عنوان کرده‌اند.»

این روزنامه همچنین می نویسد:

درست است که قالیباف حامیانی داشته و به پشتوانه آن پا به میدان انتخابات مجلس گذاشت اما حمایت آنها برای رسیدن به ریاست دوره دوازدهم مجلس کافی به نظر نمی‌رسد. احتمالاً میانه‌روها و طیف اقلیت‌ سیاسی مجلس در رقابتی که اگر بین گزینه تندروها و طیف قالیباف شکل بگیرد، دست به همراهی با او خواهند زد اما قالیباف برای رسیدن به ریاست، نیاز به آرای بیشتری دارد و اگر ضرورتی از بیرون بر حضور قالیباف بر ریاست مجلس به میان نیاید، قالیباف چاره‌ای جز جذب رای جبهه پایداری و طیف‌های همسو با آن (جریان «امنا» و «صبح ایران») ندارد که آن هم بدون امتیازدهی صورت نمی‌گیرد و حالا با توجه به شواهد و قرائن مطرح‌شده به نظر می‌رسد مذاکرات آغاز شده و اگر قالیباف با همین روند خواهان دستیابی به صندلی ریاست مجلس باشد، با توجه به اینکه در سابقه سیاسی او بالا و پایین و حرکت در طیف‌های مختلف اصولگرایی دیده شده است؛ احتمالاً با چهره جدیدی از قالیباف روبه‌رو خواهیم بود؛ چهره‌ای که برآمده از همراهی بیش از پیش با تندروهاست!

با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که در جریان اصلاحات تحلیل هماهنگی در خصوص انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس وجود ندارد به شکلی که برخی از ائتلاف قالیباف با طیف پایداری ها سخن می گویند و برخی از ائتلاف وی با مستقلین و اعتدالی‌ها!

نکته قابل توجه اینکه اصلاح طلبان در بیان کرسی های متعلق به مستقلین مدعی هستند آرای مستقلین در جبهه اعتدالی ها و اصلاح طلبان می باشد، این طیف که از ۱۰۰ کرسی برای این طیف سخن به میان می آورند پیش از این از فقدان نیروهای اعتدالی و اصلاح طلب در مجلس سخن به میان می آوردند

اصلاح طلبان گرچه تحلیل های متعارضی از شرایط درونی مجلس ارائه می کنند اما کاملا روشن و مشخص است که به دنبال تولید شکاف در میان جبهه انقلاب بوده و تلاش می کنند با طرح برخی حواشی خود را به عنوان اقلیت موثر و تعیین کننده در فضای رسانه ای، بازنمایی کنند.

دیگر خبرها

  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • هشدار زرد هواشناسی برای وضعیت جوی استان قزوین
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 
  • تردد خودرو‌ها در آزادراه قزوین - کرج نیمه سنگین است