Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلایت، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق برنامه دولت در کسب درآمد ترانزیتی ۲۰ میلیارد دلاری نیازمند کار بنیادین و اساسی در زیرساخت‌هاست و فقط از طریق حمل و نقل زمینی ممکن نیست.

بهروز محبی نجم‌آباد  در ارزیابی خود از عملکرد دولت برای بازیابی جایگاه ترانزیتی ایران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های ویژه ایران که تا اندازه‌ای در دولت‌های مختلف مغفول واقع شده است موضوع وضعیت جغرافیای ایران کریدور شمال - جنوب، شرق به غرب و غرب به شرق است و شرایط ویژه‌ای را در موقعیت خاص راهبردی خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد رویکرد آیت‌الله رئیسی در توجه به همسایگان رویکرد مثبتی است که می‌تواند در مباحث مربوط به سوآپ که در قضیه ترکمنستان و آذربایجان اتفاق افتاد و شبیه آن، در راستای منافع ملی مردم ایران اتفاقات خوبی بیفتد.

محبی نجم‌آبادی عنوان کرد:‌ به نظر می‌رسد دولت آیت‌الله رییسی نگاه خوبی به این موضوع دارد. ارتباط خوب و معقول با کشورهای پاکستان، افغانستان و ارتباط راهبردی با عراق و ارتباطات خوبی که دولت سیزدهم با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برقرار کرده و رویکرد منطقه‌ای نشان می‌دهد که ما باید از این فرصت استثنایی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی در گذشته در برخی از مباحثی که ظرفیت چندانی نداشته‌ایم، ورود کرده‌ایم اما در مباحث جایگاه استراتژیکی که داریم و اینکه می‌توانیم کریدور عبور و مرور و حمل ونقل بین‌المللی باشیم، کمتر از این ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم و می‌توانیم از این فرصت استثنایی استفاده ویژه‌ای داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره نقش دیپلماتیک رفت و آمدهای با سران کشورهای آسیای میانه گفت: به عنوان مثال متاسفانه در گذشته با ترکمنستان ارتباط خوبی نداشتیم و در تعامل نادرستی که در دولت قبل میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان وجود داشت، حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای ما محکومیت ایجاد شد.

محبی اضافه کرد: نخستین اقدام دولت سیزدهم، برقراری ارتباط با ترکمنستان و حل مسائل فیمابین بود که در این راستا اتفاقات خوبی هم افتاد؛ قسمتی از بدهی پرداخت شد و مقرر شد بخشی از بدهی نیز به صورت تهاتری و کالایی پرداخت شود.

وی ادامه داد: این ارتباط به لحاظ وضعیت فوق‌العاده‌ای که کشورهای آسیای میانه دارند و ارتباط آنها از طریق جمهوری اسلامی ایران ارتباط مثبتی است. بحث انرژی مساله مهم منطقه و جهان است و انتقال انرژی از ایران از طریق ترکیه و عراق و حتی از طریق ترکیه برای کشورهای اروپایی، فرصت‌هایی است که دولت جمهوری اسلامی می‌تواند از این فرصت‌ها استفاده کند.

این نماینده مجلس درباره تحقق برنامه دولت برای درآمد ترانزیتی ۲۰ میلیارد دلاری اظهار کرد: برنامه دولت برای تحقق چنین مبلغ قابل توجهی نیازمند زیرساخت‌های ارزشمندی است و صرفا از طریق حمل و نقل زمینی ممکن نیست.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: دولت باید در مباحث ریلی توجه ویژه‌ای داشته باشد ریل شمال و جنوب و شرق و غرب باید به شکل جدی مورد توجه واقع شود. در بخش‌هایی از حوزه ریلی پروژه‌های ناتمامی داریم که باید به آن توجه شود.

وی یادآور شد:‌ اگر زیرساخت‌ها آماده و شرایط مهیا شود حتی بیشتر از این ظرفیت در کشور ما موجود است مشروط بر اینکه روی زیرساخت، کار بنیادین و اساسی صورت بگیرد.


انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ابلاغ دستورالعمل دارو رسانی از طریق سکوها با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت:

«ان‌شاءالله با همراهی و همدلی همکاران وزارت بهداشت و مشارکت سکو‌های خدمات رسان کشور، به زودی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی این خدمت جدید و فناورانه فراهم خواهد شد.»

                       

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است