Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@11:49:14 GMT

هلال احمر ایران در خط مقدم کمک به زلزله‌زدگان افغانستان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۲۹۳۶

هلال احمر ایران در خط مقدم کمک به زلزله‌زدگان افغانستان

‍‍‍‍‍‍

نیروهای هلال احمر جمهوری اسلامی به امداد رسانی در مناطق زلزله‌زده شرق افغانستان مشغول هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از ارسال کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله‌زده شرق افغانستان، نیروهای هلال احمر کار توزیع این اقلام را به عهده گرفته‌اند.

گزارشگر ویژه «تسنیم» که به مناطق زلزله‌زده سفر کرده است، می‌گوید بخشی از امداد رسانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در یکی از مناطق صعب‌العبور انجام می‌شود که محموله‌های ارسالی بعد از دو روز به این منطقه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

روستای «افغان‌دبی» و ساکنان آن، به گرمی از حضور نیروهای هلال احمر جمهوری اسلامی استقبال کرده و مشتاقانه نحوه آموزش برپایی چادرهای امدادی را از آنان فرا گرفته‌اند.

خبرنگار تسنیم گزارش می‌دهد که نیروهای هلال احمر جمهوری اسلامی با تمام توان مشغول به امداد رسانی هستند و در عین حال می‌کوشند که کمک‌ها را به نیازمندان واقعی برسانند.

نیروهای هلال احمر جمهوری اسلامی پیشتاز کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان شرق افغانستان هستند و طبق گفته فرماندار شهر «خوست»،نیروهای امداد رسان ایرانی تنها کسانی بودند که در ساعات اولیه پس از زمین‌لرزه مهیب بامداد چهارشنبه گذشته، برای امداد و نجات در منطقه حضور یافته بودند.

زلزله مهیب بامداد چهارشنبه گذشته که در استان‌های شرقی افغانستان رخ داد، تا کنون هزار کشته و 1500 مصدوم داشته است.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون چهار محموله کمک‌های بشردوستانه را به این مناطق ارسال کرده است.

طالبان خواستار لغو تحریم‌های بانکی برای امداد رسانی به زلزله‌زدگان افغانستان شدامدادرسانی به زلزله‌زدگان افغانستانی در گروگان تحریم آمریکایی‌هاچهارمین محموله «همدلی» ملت ایران به مناطق زلزله‌زده شرق افغانستان ارسال شد

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله هلال احمر اخبار افغانستان زلزله هلال احمر اخبار افغانستان مناطق زلزله زده زلزله زدگان شرق افغانستان امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی

عادل اربابی مدیر روابط عمومی هلال‌احمر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امدادرسانی به شهرستان‌های گرفتار در سیلاب به طور مستمر در حال انجام است، گفت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند که نیروهای امدادی هلال‌احمر به این روستاها اعزام شدند و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

دریافت 36 MB

تصویربردار: سپیده قلندری / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی